Problém s motorem peugeot 2008

aneb pokec o vsem co se netyka CNC
takova nase CNC hospudka

Moderátor: sysel

Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3536
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

6. 3. 2020, 2:58

Dawe píše: 6. 3. 2020, 2:30
filla píše: 6. 3. 2020, 12:36 oktanove cislo udava odolnost vuci detonacnimu spalovani, cim vysi, tim odolnejsi a vysokooktanovy je vhodny pro vysokootackove motory, co se mi nezda, ze by ten zabozrout tocil 8k, pokud to ma preplnovani, tak bude chyba nekde okolo
Duvodem tady nejsou otacky ale vyssi kompresni pomer (predpokladam teda ze to je trivalec 1.2L PSA EB2 -DT motor)
a kolik ma?, ono celkove uz je problem v tom, ze ty motory jsou rizeny na hranici detonacniho spalovani a uz maly rozdil tlaku valcu se hodne projevi, navic skvele EU palivo taky umi divy, zpravidla se da rict, ze cim vysi oktanove cislo, tim mene biosracky
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Dawe
Příspěvky: 2523
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

6. 3. 2020, 3:27

filla> podivam se, z hlavy nevim, ale bude to dost. Delal jsem na vyvoji turba pro EB2 a Turbine Pressure ratio je totiz kolem 5,5- 6 , pokud me pamet neklame. A to je fakt dost velky tlakovy spad.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
novic
Příspěvky: 1835
Registrován: 19. 10. 2014, 10:30

8. 3. 2020, 2:28

elbarto píše: 6. 3. 2020, 1:43 Změn značku na koncernovou a budeš o normálně jezdit :-) Peugeot, Citroen, Renaul brrrr.
Mám Peugeot 2.0 HDI asi 5 rok nájazd mám skoro 200 tisíc ráz som menil rozvody ináč klasika spotrebaky, raz som zabudol meniť olej akosi sa mi tie km zbierali rýchlejšie ako som čakal 45 tisíc na jednu napln to auto je môj otrok a zatiaľ mi slúži výborne. Momentálne mame už prejazdené aj rozvody zatiaľ drží keď nebude kúpim ďalší do pár korún :D
Cash Rules Everything Around Me
C.R.E.A.M
SO 545
Příspěvky: 729
Registrován: 6. 1. 2013, 6:30

8. 3. 2020, 2:48

novic píše: 8. 3. 2020, 2:28 Momentálne mame už prejazdené aj rozvody zatiaľ drží keď nebude kúpim ďalší do pár korún :D
este stastie ze aspon tankujes ...
Dawe
Příspěvky: 2523
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

11. 3. 2020, 2:46

filla> dluzim ti odpoved. Takze ty motory ktere znam - t.j. EB2(A)DTS Midlife (96kW, pozdeji 100kW) pracovaly se statickym k.p. az 12,5:1 . Ale trend k vysokym pomerum byl spolecny pro ceou EB2 rodinu a myslim ze uz i dokonce EB0 mela pres 11:1.
PSA slo s EB2 tenkrat tak trochu proti proudu, VW v te dobe moderne snizoval kompresi co to slo (treba u EA888), Miller stridal Atkinsona... zatimo EB2 honilo ucinnost klasicky s lepsim primym vstrikovanim a k.p. zvysovalo. Myslim ze se jim to vyplatilo, zatimco VW kvuli komplikacim EA888 odlozil projekt EA889, tak tenhle PSA motor byl nakonec moc dobry. Prispelo k tomu to, ze uz puvodni atmosfericka EB2 se PSA mimoradne povedla co do ucinnosti..
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3536
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

11. 3. 2020, 5:32

Dawe píše: 11. 3. 2020, 2:46 filla> dluzim ti odpoved. Takze ty motory ktere znam - t.j. EB2(A)DTS Midlife (96kW, pozdeji 100kW) pracovaly se statickym k.p. az 12,5:1 . Ale trend k vysokym pomerum byl spolecny pro ceou EB2 rodinu a myslim ze uz i dokonce EB0 mela pres 11:1.
PSA slo s EB2 tenkrat tak trochu proti proudu, VW v te dobe moderne snizoval kompresi co to slo (treba u EA888), Miller stridal Atkinsona... zatimo EB2 honilo ucinnost klasicky s lepsim primym vstrikovanim a k.p. zvysovalo. Myslim ze se jim to vyplatilo, zatimco VW kvuli komplikacim EA888 odlozil projekt EA889, tak tenhle PSA motor byl nakonec moc dobry. Prispelo k tomu to, ze uz puvodni atmosfericka EB2 se PSA mimoradne povedla co do ucinnosti..
ja cekal neco vetsiho :) to ma honda K20A2 atmosfera, takze nic zvlastniho
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Dawe
Příspěvky: 2523
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

11. 3. 2020, 6:23

No vzdyt jo, uvadim staticky pomer, aby to bylo porovnatelne s atmosferou. Realny meritelna komprese je kvuli preplnovani o dost vyssi - priblizne umerne tlakovemu pomeru na kompresoru. Takze kdyz te zajima fyzikalni, meritelny pomer (ten s kterym bojujou ty oktany), tak se pak podivas do kompresorove mapy prislusneho turba, vyberes pracovni bod co te zajima, pronasobis PR tim statickym k.p. tak ti to priblizne da realny k.p.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Lenny
Příspěvky: 84
Registrován: 27. 11. 2014, 10:20

7. 5. 2020, 10:37

Tak jsem na to nakonec přišel... vypadla jedna hadička od měření sání... od tý doby je klid...
V servisu na to koukali asi od stolu... :roll:
Odpovědět

Zpět na „Prevazne nevazne“