Problém s motorem peugeot 2008

aneb pokec o vsem co se netyka CNC
takova nase CNC hospudka

Moderátor: sysel

Lenny
Příspěvky: 84
Registrován: 27. 11. 2014, 10:20

6. 3. 2020, 9:59

Nemá tu někdo hlubší zkušenosti s auty?

Mám peugeot 2008 110Hp benzin kupovaný 2016. První dva roky super, od druhého roku jsem zaznamenal občasné zakuckání motoru při plném plynu (ztráta výkonu kolem 2200-2500ot, škubání motoru jako když se trochu topí, musel jsem pustit plyn a po okamžitém sešlápnutí zase OK). Nejprve to dělalo jen občas, při velké zátěži - zaplá klimatizace ve velkém vedru + jízda do kopce. Zhruba od třetího roku roku se to ustálilo na konstantním problému, pokud jede klima na plno a šlápnu na to tak je zhruba 60% šance že to udělá. Teď v zimě bez klimy to občas udělá i na rovině. Občas to neudělá celý týden, občas jednou za cestu, občas klidně 5x-8x během 20min. jízdy z práce. Reklamoval jsem to 3x v peugeot servisu, mají to tam týden (podmínka reklamace) a výsledek je vždy stejný... "Problém je v míchání paliva, občas se to nevejde do předepsaných emisí a tak to namíchá blbě. Upravili jsme vám palivovou mapu". Jejich úprava měla jediný efekt a to že když to začne škubat tak nemusím pouštět plyn, jen to zacuká stejně jako předtím, ale max. tak 0.5s a pak to zase jede na plný výkon. Je to vážně otravná závada, obzvlášť při předjíždění.
Auto je pravidelně servisované.

Nemá někdo z vás lepší představu co by to mohlo být? Napadá mne ještě vadný vstřikovač, ale jak je donutit to zkusit na záruku fakt nevím a platit 4k za diagnostiku z vlastní kapsy se mi moc nechce, ještě když to tím fakt nemusí být. Svíčky jsem měnil minulý rok, bez efektu. Jezdím na vervu a většinou zrychluji na plný plyn takže úsady z dušení motoru těžko. - udělá mi to klidně i po hodinový jízdě na dálnici když na to pak při předjíždění šlápnu.

Asi jsem s tím měl fakt smůlu protože švagr má už třetího peugeota, u něj je nájezd 260-300k za dva roky a nikdy neměl problém. Mne odešli už po 40k přední tlumiče :lol: :roll:

Kdyby někoho něco napadlo.....
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 5221
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

6. 3. 2020, 10:41

Zmen servis, kolega ho ma a nemuze si ho vynachvalit, teda i ten servis. Vecer se ho zeptam kam jezdi, ale je to nekde praha a okoli.
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
tiborius
Příspěvky: 360
Registrován: 9. 8. 2018, 1:58

6. 3. 2020, 11:19

treba to dať na diagnostiku, a pozorovať parametre vtedy keď sa problém deje. jeden jazdí a druhý to sleduje na kompe.

číslo chybového kódu __?
alebo je bez chyby?

-ak by to bol bežný problém dajú to na prvý šup v orig o servise

môže to robiť zlý strekovač -možno, vadný signál od nejakého snímača ktorý dá zlé hodnoty len v nejakom určitom rozsahu, náhly pokles tlaku benzínu ,,,, to sa nedá takto cez komp. len ak budeš mať šťastie a niekto sa stretol presne stým problémom a už to vyriešil. ináč hľadať nejakú hodnotu nezvyčajnú.
Lenny
Příspěvky: 84
Registrován: 27. 11. 2014, 10:20

6. 3. 2020, 11:25

Je to bez chybového kódu, to už jsem taky kontroloval.
pepawrf
Příspěvky: 175
Registrován: 11. 4. 2016, 7:24

6. 3. 2020, 11:26

Výborné motory s rozvodovým řemenem v oleji. Hodně práce pro mechaniky.
tiborius
Příspěvky: 360
Registrován: 9. 8. 2018, 1:58

6. 3. 2020, 11:41

bohužiaľ niekedy máme problém zistiť chybu aj keď je auto v servise, nie všetky chyby sú jednoznačné a veľakrát sme aj mi v problémoch s hladím neštandardných chýb. nikomu sa nechce hľadať chybu týždeň a popritom nie je zaručené že to aj nájde. v origoš servise na 80 percent hľadajú chybu len podla návodu z montážneho manuálu, ak tam nie je chyba v pc tak potrebuješ už mechanika s mozgom. ľutujem ale pravdepodobne to tu takto asi nepôjde. ja bz som napísal toto isté na dieselforum. možno tam bude väčšia šanca že stým niekto stretol a dá ti dobrú radu.

to že tam nie je chyba elektrická môže smerovať k možnosti mechanickej poruchy ktorú pc nezaznamenáva napríklad ten pokles tlaku v pal systéme / nezdá sa mi to pravdepodobné ale ja v takýchto prípadoch kontrolujem všetko/ , alebo strekovač ktorý akože po el stránke funguje ale napríklad pri určitom vstrekovacom množstve paliva má defekt. no ale elektricky je v poriadku.

bože chráň mechanika ktorý to dostane :D bude mať postarané o pekné chvíľky.
chb
Příspěvky: 3802
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

6. 3. 2020, 11:57

3x stejná reklamace v záruce ? = změnit postup a přitlačit na značkový servis / možná rovnou jet jinam
a možná i s někým konzultovat další postup.

věcí co by "šlo zkusit měnit" je mnoho a to se nedoplatíš :-)
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
atlan
Příspěvky: 3345
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

6. 3. 2020, 12:11

tankovat 100 oktan, a ked ma ten motor turbo tak sa stym zmier, dochadza k detonacnemu spalovaniu vplyvom zakarbonovania motora. Tak to musi ECu priskrtit ked zisti detonaciu. Neboj kym neolame piesty jazdit to bude, sice aj na olej. Ale ako vraviEU setrit sa musi nech to stoji co to stoji, a papierove emisie su naj. C ona tom ze po 80tkm to uz spaluje olej.
Lenny
Příspěvky: 84
Registrován: 27. 11. 2014, 10:20

6. 3. 2020, 12:19

atlan píše: 6. 3. 2020, 12:11 tankovat 100 oktan, a..........
Psal jsem že s tím jezdím na vervu - to je 100oct...

2008 má dokonce předepsaný jako palivo jen 98/100oct. ne že by to na tu 95 nejelo...
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3536
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

6. 3. 2020, 12:36

Lenny píše: 6. 3. 2020, 12:19
atlan píše: 6. 3. 2020, 12:11 tankovat 100 oktan, a..........
Psal jsem že s tím jezdím na vervu - to je 100oct...

2008 má dokonce předepsaný jako palivo jen 98/100oct. ne že by to na tu 95 nejelo...
oktanove cislo udava odolnost vuci detonacnimu spalovani, cim vysi, tim odolnejsi a vysokooktanovy je vhodny pro vysokootackove motory, co se mi nezda, ze by ten zabozrout tocil 8k, pokud to ma preplnovani, tak bude chyba nekde okolo
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6943
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

6. 3. 2020, 1:35

to jsou ty přemodernizovaný motory - tak se soustředí na emise až zapomenou jezdit .
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4881
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

6. 3. 2020, 1:43

Změn značku na koncernovou a budeš o normálně jezdit :-) Peugeot, Citroen, Renaul brrrr.
Dawe
Příspěvky: 2522
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

6. 3. 2020, 2:30

filla píše: 6. 3. 2020, 12:36 oktanove cislo udava odolnost vuci detonacnimu spalovani, cim vysi, tim odolnejsi a vysokooktanovy je vhodny pro vysokootackove motory, co se mi nezda, ze by ten zabozrout tocil 8k, pokud to ma preplnovani, tak bude chyba nekde okolo
Duvodem tady nejsou otacky ale vyssi kompresni pomer (predpokladam teda ze to je trivalec 1.2L PSA EB2 -DT motor)
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3536
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

6. 3. 2020, 2:49

elbarto píše: 6. 3. 2020, 1:43 Změn značku na koncernovou a budeš o normálně jezdit :-) Peugeot, Citroen, Renaul brrrr.
snas nemas na mysli ty kramy od volkse?
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22385
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

6. 3. 2020, 2:56

Tyjo, to jsi koupil nejake "vecerni auto" ne?
Predpokladam ze jsi menil palivovy filtr a takove ty zakladni veci zkousel ale pro sichr se ptam....
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Odpovědět

Zpět na „Prevazne nevazne“