Oprava pily - reklamace

aneb pokec o vsem co se netyka CNC
takova nase CNC hospudka

Moderátor: sysel

Permonik
Příspěvky: 381
Registrován: 19. 2. 2015, 7:34
Bydliště: Mošnov
Kontaktovat uživatele:

8. 5. 2021, 11:54

Zdravím,

zajímal by mě váš názor.

Vloni přelom únor, březen mi na motorové pile odešla olejová pumpa. Sehnal novou a když jsem ji chtěl vyměnit tak jsem při demontaži spojky urvál závit na klikovce.

Sehnal jsem druhou klikovku a v květnu rozebral pilu, vyčistil, (na foru je důkaz - jak jsem zoxidoval válec), postupně dál dohromady. Ale jelikož přes léto byly jiné prioririt - zemní práce okolo baráku a dřevo mohu řezát i v zimě. Na podzim jsem to složil zkusil nakopnout, ale málo dotažená matice na setrvačníku, způsobila zalomeni zobáčku.

Spojení setrvačníku a klikovký je pomocí kužele a woodrufového pera. Ovšem na původním setrvačníku je to pero jako součást setvačníku je to jeden monoblok.

Tak jsem zkusil vypilovát drážku pro woodruva - taková legrácká na zimní večer. Když to nevyjde - kupim druhý setrvačník.

Nakonec jsem to smontoval, přeměřil zda drážka je dobře. Udělál fotodokumentaci. A eljhe vyšlo. Jestli byla odchylka byla o 0,001°, a vyškově o 0,005mm rozdíl v poloze ojnice.

Zkusil nakopnout, nic. Zkusil jsem benzin podsvičku a ejhle poškytala a nic. Nakonec jsem zjistil, že v palivové "pumpě" se nedrží hladina benzinu. Vyměnil jsem carburátor a hladina se drží. Napumpoval benzín, nastartoval a beželo to na volnoběh. Přídál plyn zdechlo. Teď nejisty tím, zda je nový carburator seřízený, jsem to dál do servisu. Že chci seřidit carburátor. Technik přijal, kdyby něco zavolaji.

Včera jsem jsem si to vyzvednul. Bohužel se jím, setrvačník protočil na klice a poškodil i kliku.
Předavala mi to pouze nějaka slečna. Technik co to opravoval tam nebyl. Byl tam ale jeho kolega. "Je to je ta pila co má vypilovanou drážku a to není originál, bohužel." Řikám jasné, škoda, dobré beru.

Když jsem to doma rozebral tak drážky na pero vylamane, ale pero sice poškrabané, ale v kuse. Seru na to asi to byla moje chyba, že drážka byla ok, nedokažu že byla. Ale našel jsem dokumentaci k tomu.

Otázka:
A teď mi jako strojaří žačina vrtát hlavou jak se muže protočil náboj na hřídeli - kuželový spoj jistěny pomocí pera, ale pero zůstané nepoškozené, pouze vzpřičené. Když klikovka a setrvačník je jedna sestava...

Prvně jsem si řikál, že když se startuje pila. Tak se roztači setrvečník a ten rozběhne klikovku atd. Ale to se to pero v drážce muselo "vyvyklat" jak řešil problém s carburátorem a tam nebyl stopy po vyžvykaní. A navíc ten původní zobaček má boční plochu 3mm2 a pero má 45mm2 -> samozřejmě dělit dvě.
Ing. Tomáš Mlčák - Digitální prototypování, Konstrukce strojů a zařízení, Fotogrammetrie, Vývoj pásových jednotek
HellGrip
Příspěvky: 1282
Registrován: 21. 5. 2019, 10:26

8. 5. 2021, 12:04

Jedno foto by hovorilo za tisíc slov.
Modros
Příspěvky: 1670
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

8. 5. 2021, 12:15

Krasnej roman o dojebani pily..gratuluju.
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
qwer
Příspěvky: 1297
Registrován: 8. 4. 2008, 8:09
Bydliště: Kostolec (Pov. Bystrica)

8. 5. 2021, 1:05

Záleží, čo s tým majstri robili. Je možné, že im to nešlo nastaviť, a došli k záveru, že je nesprávne nastavená časovanie zapaľovania, a experimentovali s pootáčaním zotrvačníka. Miesto úsečkováho pera už som videl aj rozklepanú maticu M8 :? Ak je iskra príliš pred hornou úvraťou, motor pri štartovaní "kope" do protismeru, a ľahko sa môže na kuželi pootočiť a strihnúť nejaké pseudoperko -záleží od obsahu motora. (Kývačka ma ako chalana kopla- noha vyletela hore a kolenom do riadidiel. Zvíjal som sa na zemi zo slzami v očiach pár minút :lol: ) No a keď im to nešlo, poskladali ako mohli, výhovorku si našli- amatérska úprava...
Permonik
Příspěvky: 381
Registrován: 19. 2. 2015, 7:34
Bydliště: Mošnov
Kontaktovat uživatele:

8. 5. 2021, 5:47

Napsál jsem do nadpisu reklamaci - a zapomněl smazát. Protože to asi nebude mít cenu.

Mi pravě vrtá hlavou zda to mu nepomohli. Fotky dodavám dodatečně - hledál jsem je na HDD

Stav ze servisu:
IMG_20210508_101054.jpg
IMG_20210508_101122.jpg
IMG_20210508_113645.jpg
Sestava:
DSCF3330.JPG
Původní drážka:
IMG_20210316_175716.jpg
Klikovky:
DSCF3251.JPG
Ta kovana je nová. A má hlubší drážku.

Jinak ta drážka zepředu vypada že je šikmo. Ale jelikož první 3mm jsou nefunkční. A už jsem to pro estetiku nedopilovaval.
IMG_20210316_175752_1.jpg
Nemohu najít fotku jak je to nasazené bez te matice (jak v fotce sestavy). Že pero sedí, ale otvor je šikmy.
IMG_20210508_175800 – kopie.jpg
Modré kroužky nefunkční častí drážky. Červený kruh ryha po peru, ale pouze z poloviny.
Taky mě překvapuje že na drážce na hřídeli je vada pouze do půlky drážky.

Přijde mi to, že jím to nešlo nastavit. Tak to rozberali. Viděli fušeřinu. Tak to dali dokupy. Jelikož pero je u magnetu v setvačniku, tak ma snahu se stahovat z drážky směrem k bloku válci a být na půl žerdi. Kopli to. Pero se spřičilo a je nám lito neni to opravitelné.......

JInak polohu pera jsem odměřovál v CADu. A různe propočitaval zda nedojde k velkému předstihu, ale to by se spíše zablokoval válec než aby se protočil setrvačník. A nejelo to na volno běh.

Beru to jako ziskavaní zkušenosti, místo fichtla mám pilu na "tuněni". Zatím jsem ziskál cenou zkušenost jak za 100,- udělát šnekový převod.
Ing. Tomáš Mlčák - Digitální prototypování, Konstrukce strojů a zařízení, Fotogrammetrie, Vývoj pásových jednotek
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

8. 5. 2021, 6:01

mám jednoho známého montéra, nacení zakázku třeba na 2000,- někomu se to zdá drahé tak se v tom pohrabe sám, pokurví co je možné a dá to tomu známému, pak jeale cena již 4000,- + skurvené díly, říká že je to daň za blbost..
prostě, když to neumím tak se to do toho neseru, a když seru tak musím počítat s tím, že mě v tom nechá servis vykoupat..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4881
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

9. 5. 2021, 8:36

Nerozumím logice dotazu, dojebal si pilu svojí nešikovností, servis tě rovnou nevyhodil a to je špatně ? Pilu si kup novou a tohle ber jako zkušenost.
Permonik
Příspěvky: 381
Registrován: 19. 2. 2015, 7:34
Bydliště: Mošnov
Kontaktovat uživatele:

9. 5. 2021, 9:12

elbarto píše: 9. 5. 2021, 8:36 Nerozumím logice dotazu, dojebal si pilu svojí nešikovností, servis tě rovnou nevyhodil a to je špatně ? Pilu si kup novou a tohle ber jako zkušenost.
Dotaz je: Muže dojit k poruše drážek na pero na hřídeli, aniž by došlo k poruše pera?
Ve školě mě učily, že se první střihné pero, nikoliv že se vyrvou drážky a pero zůstané neporušené. Proto jse to zveřejnil na technickém foru.

K samotně opravě, což nemělo být hl. předmětem.
Já jsem tam dál tu pilou funkční, nezkoušel jsem s tím řezát, jelikož to jede v otáčkách (to neseřidim od oka, na to je prý diagnostika....). Že potřebuji seřidit carburátor, který jsem vyměnil - kus za kus. Starý carburátor, přísaval vzduch, asi přes membrány. A u nového jsem nebyl jisty nastavením z továrny.
Pokud by to byl problém a nešlo to seřidit, že mi zavolaji. Napsali ať si pilu vyzvednu. A prostě vrátily poškozenou, tak aby se rentabilita neoplatila. bral jsem to jako svoji chybu, ale (viz konec příspěvku).

Jenže nová stoji 6-7000 tisíc, klikovka 800,- a 600,- setrvačník. Carbec nový, pružiny výměně. Zbytek stroje jsou plasty, šroubky.... lišta, řetez, filtry jsou spotřební zboží.
RaS píše: 8. 5. 2021, 6:01 a dá to tomu známému, pak jeale cena již 4000,- + skurvené díly, říká že je to daň za blbost..
Jsem pravě počitál, že když to nepůjde seřidit, že za nějaký poplatek + ND nabídnou řešení.

...

Mezi perem a hřídeli je podle výkonu motoru a vypočtu tlak max. 0,5MPa. Což na namahaní za mezi pevnosti přijde hodně málo.


Edit: Kolega zminil, že to nakopl a setrvačník se protočil.....
Ing. Tomáš Mlčák - Digitální prototypování, Konstrukce strojů a zařízení, Fotogrammetrie, Vývoj pásových jednotek
Modros
Příspěvky: 1670
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

9. 5. 2021, 10:13

Taky sem zamestnaval mechanika kterej si pred dotazenim vseho, vsechno pocital a tvrdil ze vyrobce ma vse spatne spocitane, kdyz se zacali vracet auta s povolenejma poloosama a kolama tak sem ho vyhodil.
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4881
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

10. 5. 2021, 9:24

McCulloch pod křídly Husqvarny mi přijde jako Skil pod křídky Bosche. Nikdy nepochopím smysl podobné ostudy, ale Boschákům už to po letech došlo a Skilu se zbavil. Kdo od nich někdy něco viděl (Skil), zná děsivou kvalitu srovnatelnou se vietnamským stánkem. Proti tomu je např. Parkside naprostý zázrak. Koupím li si podobné nářadí a nedejbože pracujuju s ním, tak musím počitat, že po záruce ho čeká vyhození. Slitiny i broušené díky jsou z máslíčka, proto stojařská pravidla nefungují. Funguje pouze zaruka, občas i 5 roků a potom popelnice. Spravovat věci mě baví, ale všechno musím mít rozumný poměr čas/výsledek. Nejen provedení, ale i vlastní materiály jsou prostě šmejd. Navíc na pilách je vše velmi titěrné a cokoliv zničit je opravdu hned. Při poslední návtěvě mi Stihl servisák vysvětloval nové systémy trojitého spalování (pod nátlakem eko teroriostu) což má za následek už bohužel problematickou spolehlivost. Vše navíc mazané oleji, po kterých hlavně rostou květinky ...
soustružník
Příspěvky: 790
Registrován: 25. 10. 2009, 2:47

10. 5. 2021, 11:13

Samozřejmě první dojde ke střižení pera. Tedy při jeho správném použití, t.j. přesné drážky v hřídeli a náboji z kvalitní, nejlépe zušlechtěné oceli.
Možná, že s dobrým epoxidem by ještě fungovaly i drážky na obrázcích, musel by být ale v pořádku kužel, což nevypadá.
HellGrip
Příspěvky: 1282
Registrován: 21. 5. 2019, 10:26

11. 5. 2021, 8:10

elbarto píše: 10. 5. 2021, 9:24 McCulloch pod křídly Husqvarny mi přijde jako Skil pod křídky Bosche. Nikdy nepochopím smysl podobné ostudy, ale Boschákům už to po letech došlo a Skilu se zbavil. Kdo od nich někdy něco viděl (Skil), zná děsivou kvalitu srovnatelnou se vietnamským stánkem. Proti tomu je např. Parkside naprostý zázrak. Koupím li si podobné nářadí a nedejbože pracujuju s ním, tak musím počitat, že po záruce ho čeká vyhození. Slitiny i broušené díky jsou z máslíčka, proto stojařská pravidla nefungují. Funguje pouze zaruka, občas i 5 roků a potom popelnice. Spravovat věci mě baví, ale všechno musím mít rozumný poměr čas/výsledek. Nejen provedení, ale i vlastní materiály jsou prostě šmejd. Navíc na pilách je vše velmi titěrné a cokoliv zničit je opravdu hned. Při poslední návtěvě mi Stihl servisák vysvětloval nové systémy trojitého spalování (pod nátlakem eko teroriostu) což má za následek už bohužel problematickou spolehlivost. Vše navíc mazané oleji, po kterých hlavně rostou květinky ...
Msím sa pozrieť na to spalovanie na mojej Stihl Contra :lol:
Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 2264
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

11. 5. 2021, 8:33

HellGrip: To je ještě poctivá pila. Doma mám ještě starou po dědovi Stihl 041 AV.

Poctivá Husqvarna byla naposledy 266, pak obyč 61ka. 560XP rozsypaná po třech letech. Moje oblíbená je 362XP drží už od výroby. Jen jsem dělal ložiska a válec. Karbec původní i s membránami - Walbro. Pak vyměněny takový ty spotřební věci, rukojeť atd. Jen jsem na ni dělal futra na ložiska v karterech. Zásadně všude řetěz 3/8... tak to pak trochu trpí. Když jsem měnil válec, tak měli jen z 365XP - spodek stejný. Je to řada do 372XP.

Ale na pokusy jako Permoník fakt nemám čas a peníze...
HellGrip
Příspěvky: 1282
Registrován: 21. 5. 2019, 10:26

11. 5. 2021, 8:53

stanik84 píše: 11. 5. 2021, 8:33 HellGrip: To je ještě poctivá pila. Doma mám ještě starou po dědovi Stihl 041 AV.
NE :!:
To je brutálna pila :twisted:
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 5225
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

11. 5. 2021, 9:50

HellGrip píše: 11. 5. 2021, 8:53
stanik84 píše: 11. 5. 2021, 8:33 HellGrip: To je ještě poctivá pila. Doma mám ještě starou po dědovi Stihl 041 AV.
NE :!:
To je brutálna pila :twisted:
Tak tu mam taky, jen v ni mam valec a pist z 46. To je teprve dělnik!
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Odpovědět

Zpět na „Prevazne nevazne“