Detske auticko

aneb pokec o vsem co se netyka CNC
takova nase CNC hospudka

Moderátor: sysel

k
Příspěvky: 814
Registrován: 12. 8. 2008, 12:00
Bydliště: Kosice SK

18. 1. 2010, 7:49

Pokial ide o nabijanie LiFe.. pokial netrvate na nabijani za 20 min ;) .. tak to zvladne lubovolna nabijacka. LiFe nemaju taky problem ako Lion ktore nesmu prekrocit 4.2V na clanok t.j. balancer nie je nutny ( u hore uvedeneho clanku vyrobca tvrdi ze pouziva nejake chemicke balancovanie).

Uznavam ze LiFe je pre detske auticko prilis velky komfort . ale mozno sa tento clanok bude hodit niekomu na ine pouzitie ..
pixell
Příspěvky: 98
Registrován: 27. 3. 2014, 4:46

19. 10. 2016, 11:24

Stará téma ,ale skúsim obnoviť.
Robím karu pre syna. Ako pohon chcem použiť dynamo zo škody 100 po úprave zapojenia.
Hnané bude jedno koleso cez planetovu prevodovku 1:15.
Neskúšal to niekto použiť ako pohon dynamo ? Plánujem tam dať malú auto baterku a neviem teda ako to bude z výdržou baterky,lebo dynamo bude asi dobrý žruut.
Skúšal som dnes na tu prevodovku dát aku vŕtačku a v pohode to utiahlo aj nna a to mám 100kg
Plánujem tam dát 45Ah baterku s Daewaa Tica ,ale odber som este nemeral a neviem teda aký ma to dynamo výkon.
Je to postavené s toho čo sa našlo doma Rám je spojený zo starých železných rubrikou.
Naposledy upravil(a) pixell dne 13. 1. 2017, 10:47, celkem upraveno 1 x.
almac
Příspěvky: 715
Registrován: 28. 5. 2015, 6:35
Bydliště: Liberec

19. 10. 2016, 11:59

tady by se s výhodou dalo použít elektrického diferenciálu, tak jako to mají trolejbusy - kdyžbys dal ještě jedno dynamo do druhého kola a zapojit pak oba motory do série (aku by musela být 2x12V). Funguje to pak úplně stejně, jako mechanický diferenciál, vnitřní kolo se při zatáčení otáčí pomaleji. Chce to vyřešit regulaci motorů (dynam), například pomocí PWM, jinak rozjezdy budou cukatůra (a až uvidíš na tom zápasícího synáčka, tak u Tebe nastane napnelismus (W+V)) :D Nevím, jak s tím dynamem, pro vozidla se všeobecně používají sériové motory (buzení i kotva do série), mají pak velký záběrový moment, dynamo bude konstruované spíš s konstantním buzením (derivační). Určo ale zajímavé téma, byť jen pro hračku. A.
SN 20, SM 16 B, FN 25
pixell
Příspěvky: 98
Registrován: 27. 3. 2014, 4:46

19. 10. 2016, 12:02

Rozjazd troška cukne ,ale je to v pohode nakoľko je to sprevodované dosť do pomala. Išlo mi o silu nie o rýchlosť.
pixell
Příspěvky: 98
Registrován: 27. 3. 2014, 4:46

20. 10. 2016, 11:07

Velorex som mal v pláne aj ja ,ale chlapec chcel 4 kolesové a nakoniec sa aj tak podarilo zohnať 4 kolesa za dobru cenu.
Nevieš koľko môže mat to dynamo so škody 100 Wattov?
Už som našiel asi okolo 200W .len neviem či stými watmi môžem počitat aj ,ked je použité ako motor.
Ak má 200W tak pri 12V vychádza odber asi 16A
Ked použijem baterku 45AH
tak 12*45=540Wh
540/200=2,7h
teda neviem či sa to takto počíta ,ale pri baterke 45Ah by to malo jazdiť zhruba 2,7 hodiny .Samozrejme realita je iná zaleží od terénu teda odberu prúdu ,ale asi tak hodinu a pol by to malo behať či ?
Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 2510
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

20. 10. 2016, 12:27

Něco málo o úpravě dynama:
Přílohy
motor.pdf
(800.55 KiB) Staženo 1619 x
pixell
Příspěvky: 98
Registrován: 27. 3. 2014, 4:46

24. 10. 2016, 3:47

DAkujem poštudujem.
SKušobne sa na tom už vozil silu to má teda riadnu,len som urobil blbost,že som nerobil náhon na obe zadne kolesá lebo pri jazde do kopca a teda poriadneho sa to koleso zahrabe do strkovej cesti a kruti kruuti.
Chýba doma sustruh veru :|
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5699
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

14. 11. 2018, 8:39

jaroslavcz píše: 14. 11. 2018, 8:21 Jsem spokojený s tímto obchodem: Banaby obchod
A my si koupíme všichni CNC postýlku ty exote. Reklamu si dělej jinde.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10119
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

14. 11. 2018, 8:46

Josef píše: 14. 11. 2018, 8:39

A my si koupíme všichni CNC
On ten blb stejně neví co je CNC :lol: to na tom musí bejt pěkně blbě když mu to stojí za registraci.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5699
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

14. 11. 2018, 8:51

fmodel píše: 14. 11. 2018, 8:46
Josef píše: 14. 11. 2018, 8:39

A my si koupíme všichni CNC
On ten blb stejně neví co je CNC :lol: to na tom musí bejt pěkně blbě když mu to stojí za registraci.
Třeba přijde pan bloger na besídku a tam mu to vysvětlíme :lol: :lol: :lol:
Petr68
Příspěvky: 878
Registrován: 3. 12. 2015, 9:38
Bydliště: Karlovy vary

18. 11. 2018, 6:37

Zdravím, taktéž jsem bastlil pro dcerku aku autíčko a zde jen pár postřehů. Ideální pro napájení je bezúdržbový olověný akumulátor, ale nikoliv ten pro UPS a různé záložní zdroje, ale akumulátor trakční. Je tam rozdíl v tom, že trakční akumulátor snáší cyklický provoz (rychlé vybíjení a nabíjení) Levnější akumulátory do záložních zdrojů a autobaterie podléhají rychleji destrukci :) Motory jsem použil z nějaké koloběžky z bazoše kus za tři stovky a volil jsem dva, abych nemusel řešit diferák, nebo pohon jen jednoho kola. Tyto motory se prodávají i z převodovkou, ale jsou poměrně drahé. Zde je odkaz na vše potřebné pro stavbu samohybů včetně regulátorů...
http://www.vdkelektronika.cz/?o-nás,1
Vozítko jsem tedy osadil dvěma motory 24V/250W. Regulátory jsem použil z odkazu hore a akumulátory mám dva 12V/12Ah. Vozítko jsem samozřejmě stavěl tak, aby se mohl povozit i tatínek :D
Přílohy
20180603_151234.jpg
20170918_223834.jpg
20170920_150507.jpg
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Reinkarnace
Příspěvky: 1227
Registrován: 21. 11. 2017, 9:16

20. 11. 2018, 8:28

Obrázek
Uživatelský avatar
Pavka
Příspěvky: 911
Registrován: 10. 3. 2008, 8:40
Bydliště: Ronov

20. 11. 2018, 9:04

Co tam máš konkrétně za regulátory a jak to máš zapojené? A jak to řeší diferencial?
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4878
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

20. 11. 2018, 9:14

Ty máš vyšlechťený i ty sváry, to není jen tak :D
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Petr68
Příspěvky: 878
Registrován: 3. 12. 2015, 9:38
Bydliště: Karlovy vary

21. 11. 2018, 12:13

Pavka píše: 20. 11. 2018, 9:04 Co tam máš konkrétně za regulátory a jak to máš zapojené? A jak to řeší diferencial?
Regulátory ta mám tyto:
http://www.vdkelektronika.eu/PWM-pulsni ... 0W-d64.htm
Zapojení je dva akumulátory do série, výkonové relé pro odpojení akumulátorů spínané klíčovým spínačem, protože každé auto musí mít přeci klíček :D Dále vedeno do regulátorů, každý motor má svůj a výstupy z regulátorů do relátek pro reverz (ovládá se spínačem dopředu/dozadu) relátka pro reverz jsem musel dát dvě a dvě, protože auto relé se zřejmě nevyrábí s dvouma přepínacíma kontaktama, nebo já ho teda nikde nenašel. Dále jsem zbastlil plynový pedál, kde se ovládá tandemový potenciometr přes ozubená kolečka tak, aby krok pedálu od 0-100% bylo celé otočení potenciometru. Takže pro každý z regulátoru je použit samostatný potenciometr z tandemu a spouštění jsem vyřešil přes spouštěcí vstupy regulátorů. Regulátor má vstup pro kontakt spouštění, takže není potřeba odpojovat napájení. Do plynového pedálu jsem dal dva mikrospínače, které se sepnou při sešlápnutí pedálu, tím se aktivují regulátory a přidává se plyn potenciometrem. A konečně diferák. Vozítko jsem původně zkoušel s pevnou zadní osou a jedním motorem, ale byla to katastrofa :!: Už při mírném zatočení se přední kolečka smýkali, vozítko se chtělo převracet, motor to nedával a praskala pojistka. Proto jsem tedy osu rozdělil a dal dva motory. A zatáčení je vyřešeno tak, že na ose volantu je opět tandemový potenciometr, ten snímá natočení volantu a dráhy jsou zapojeny do série s potenciometrem plynu. Takže pokud zatočím doprava tak se zvětší odpor příslušného potenciometru, pravý motor ubere a naopak levý přidá. To je tedy můj diferák :wink:
Přílohy
20170817_155857.jpg
20170817_170703.jpg
20170915_194422.jpg
20170515_150637.jpg
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Odpovědět

Zpět na „Prevazne nevazne“