Detske auticko
Moderátor: sysel
Chcem urobiť synovi radosť. Aký by bol vhodný pohon pre detské autíčko homo domo konštrukcie? Chcem to napájať autobatériou 12V 44Ah. Aký spôsob regulácie pohonu použiť. Auto by sa malo pohnúť po stlačení pedálu a po uvoľnení zastať (klasika) – nič viac. V jednosmerných pohonoch nemám prehľad. Ďakujem za rady a námety.
ja osobne bych koupil cinskou mrchu je toho plne aukro stoji to min nez sezenes motor a baterku, ma to vyresene variator baterky dobijeni plyn proste vsechno.. pokud mas chut budovat muzes to prestavet do neceho svojeho a vychytat mouchy ktere cina v tomhle ma
kdysy jsem takhle predelaval malou motorku, od Blaty kvalitni stala desetkrat tolik, vzal se cinskej sunt predelal se motor osy a par detailu prace s tim bylo mene nez se stavbou nove a cena smesna.. netvrdim ze je to vynikajici investice do cinskeho suntu, ale za par tejdnu to decko prestane bavit a pak je to skoda penez..
kdysy jsem takhle predelaval malou motorku, od Blaty kvalitni stala desetkrat tolik, vzal se cinskej sunt predelal se motor osy a par detailu prace s tim bylo mene nez se stavbou nove a cena smesna.. netvrdim ze je to vynikajici investice do cinskeho suntu, ale za par tejdnu to decko prestane bavit a pak je to skoda penez..
Akuvrtačka, máš to i s plynulou regulací.
Něco podobného jsem spravoval kamarovi, tam byly dva motory velikosti Speed 600, na každé kolo jeden, s řemínkovým převodem.
Dvě rychlosti. 1/ seriové zapojení
2/ paralelní zapojení
Při 1/ se to chovalo jako s diferenciálem.( seriový pohon)
Něco podobného jsem spravoval kamarovi, tam byly dva motory velikosti Speed 600, na každé kolo jeden, s řemínkovým převodem.
Dvě rychlosti. 1/ seriové zapojení
2/ paralelní zapojení
Při 1/ se to chovalo jako s diferenciálem.( seriový pohon)
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Pro pohon autíčka je vhodný motor ze stěračů - stačí i ze škodovky, kdysi jsem dělal klukovi traktůrek poháněný dvěma motory z Š1203 a jezdilo to velice slušně. Jinak doporučuju použít regulátor, pak to má plynulý rozjezd a funguje to podobně jako plyn u auta. Použít pro pohon jde i 12V akušroubovák, ty se dají také sehnat poměrně levně.
- Krutor
- Sponzor fora
- Příspěvky: 995
- Registrován: 2. 12. 2008, 8:58
- Bydliště: Moravské Bránice
- Kontaktovat uživatele:
Já bych se taky klaněl k té akuvrtačce, ideální na to je verze na 12V. Za 500 Kč máš motor, převodovku, plynulou regulaci i baterku s nabíječkou. Některé lepší mají i mechanický 2-kvalt, můžeš mít módy "terén" a "závodní dráha"
Autobaterii bych tam ale asi nedával, je zbytečně velká a těžká, a její kapacitu dítě nevyužije. Pokud nebude stačit ten akupack, tak bych použil ty menší bezúdržbové olověné akumulátory, např. 12V / 7 Ah. Sem tam se dají použitelné sehnat z repasovaných záložních zdrojů (UPS).
Autobaterii bych tam ale asi nedával, je zbytečně velká a těžká, a její kapacitu dítě nevyužije. Pokud nebude stačit ten akupack, tak bych použil ty menší bezúdržbové olověné akumulátory, např. 12V / 7 Ah. Sem tam se dají použitelné sehnat z repasovaných záložních zdrojů (UPS).
Petr Spáčil
ako aku skuste radsej toto:
http://www.i4wifi.cz/?cls=stoitem&stiid=1241
je to lahsie a ma to podstatne lepsiu zivotnost ako olovo (aj po 5000 cykloch este stale cez 70% kapacity).
citajte aj toto:
http://www.auto88.cz/forum/showthread.php?t=8
http://www.i4wifi.cz/?cls=stoitem&stiid=1241
je to lahsie a ma to podstatne lepsiu zivotnost ako olovo (aj po 5000 cykloch este stale cez 70% kapacity).
citajte aj toto:
http://www.auto88.cz/forum/showthread.php?t=8
Článek ještě v pohodě, ale co ta nabíječka?
Olovo sice není úplně ekologické, ale má to každý modelářský obchod a mototechna v různých provedeních a kapacitách. Cena lidová, nabíjet lze lecčímž.
(A mimo to, do lodí stejně potřebujeme zátěž, tak proč nevozit pořádnou baterku )
Radek
Olovo sice není úplně ekologické, ale má to každý modelářský obchod a mototechna v různých provedeních a kapacitách. Cena lidová, nabíjet lze lecčímž.
(A mimo to, do lodí stejně potřebujeme zátěž, tak proč nevozit pořádnou baterku )
Radek
soustruh Bernardo 500, frézka Proxxon
(CNC Tron, CNC Proxxon MF70)
(CNC Tron, CNC Proxxon MF70)
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 715
- Registrován: 9. 1. 2008, 11:39
- Bydliště: Veleň
- Kontaktovat uživatele:
Je to davno, ridicovi byly 2 roky. Sedi vedle mne a je mu 28 (Honza-gravos). Medaka nema ale: Tenkrat rusky slapaci, deda povaril, vykytoval, nastrikal. Odpruzenej zadek, 2motory/el.diferak, 2 rychlosti v pedalu, brzdovej pedal zkratoval, 4 druhy houkacek, sirena "kozak", blinkry, svetla... Kluk si to uzil a my s dedou taky. A ja jeste sel za autickem, drzel RCvysilacku a mohl bloknout auto, kdyby nahodou. Takze: koupit se dneska da, levne a dobre. Ale udelat to s dedkem a mit radost, ze kluk, aby se v auticku nenudil, tak vychazku celou cestu couval a udrzoval 3cm od okraje obrubniku, aby byl adrenalin. Takze postavit a byt s tim deckem! Skoda, ze jsem si toho tenkrat vic nevazil. Auticko jeste pak odjezdily dalsi 3 decka, nez ho vagusove ukradli z kolny do srotu.
Meli jme tam nifaky a dnes mi zustal jen ten nabijec. Jo a ten kluk mi taky zustal a nadherny vzpominky.
Meli jme tam nifaky a dnes mi zustal jen ten nabijec. Jo a ten kluk mi taky zustal a nadherny vzpominky.
Rád vidím že nejsem sám, kdo vymýšlí samohyby pro svoje děcka, mlaďasovi jsem také předělal šlapací motokáru na elektrokáru, jednoduchá úprava z aku vrtačky (teda jenom střeva) jiný motor a jako zdroj ony baterie LiFePo 4S4P pěkné spájené do ůhledného packu, hlavní jejich výhoda, je obrovská proudová odolnost "dokonce se na to nechá nastartovat u dvoulitrový peugeot" . Při jízdě v lakémkoliv terénu se ani nezahřály a při nabíjení 10A to docela pěkně přibejvá, takže do hoďky mohl mlaďas opět vyrazit, takže mohu jen doporučit, obyč AKU z marketu přežila dva roky bez poruchy a teď dál slouží v trialovém speciálu a bez potíží.
Držím palce at si užijete už při stavbě jako já s mlaďasem a další pisatelé zde z fóra.
Libor
Držím palce at si užijete už při stavbě jako já s mlaďasem a další pisatelé zde z fóra.
Libor
Jó tak to bude nějaký ten pátek ještě trvat, jelikož dnes připadlo dalších dvacet čísel sněhu a jen tak se na chatu nedostanu. Ale nehledej(te) v tom žádnou vědu, náš stroj byl původně poháněn dětskou silou přenášenou přes článkový řetěz na pevnou zadní osu, takže následovala demontáž šlapacího mechanizmu, pak výroba podlahy z desky, jednoduchá konstrukce pedálu zavěšeného na hrazdičce, vpravo plyn a vlevo brzda přes lanko převodem na ruční brzdu (taková dlouhá páka, která se přimáčkla na obvod kola a tím brzdila. Aku byla odřezána požkozená část na baterie a přidělaný jednoduchý pákový mechanizmus na stlačování plynu (spouště). Převod byl tvořen pouze ozubeným kolečkem vypáleným na laseru z 2,5mm plechu a přivařen na šestihran, ten byl pak upnutý do sklíčidla. Celá Aku byla komplet zasazená do dřevěného sedla a držáku a ten byl přišroubován na plato. Vedle pak akupack a jedem.
Mlaďas pak ještě řešil světla a vrzdovky, docela zábava, ale nějak rychle mi z toho vyrost nu což.
Jinak co se týká nabíjení , hlavně nabílečky, tak jsou dnes na trhu spousty nabíječek za velmi rozumné peníze od nějakých 800,-Kč vejš a umí všechny známé typy baterií, takže v tom bych problém neviděl.
Libor
Mlaďas pak ještě řešil světla a vrzdovky, docela zábava, ale nějak rychle mi z toho vyrost nu což.
Jinak co se týká nabíjení , hlavně nabílečky, tak jsou dnes na trhu spousty nabíječek za velmi rozumné peníze od nějakých 800,-Kč vejš a umí všechny známé typy baterií, takže v tom bych problém neviděl.
Libor