E-bike, elektro kolo, elektro bicykel a veci okolo toho...
Moderátor: sysel
Mám elektrokolo. Nejsem moc starej (68), nejsem bečka, stále dokážu vyběhnout 8 pater bez zadýchání, běžně sportuju - lezení po skalách ... Ale teprve e-kolo mi otevřelo obzory. Ježdění na kole mě nikdy moc nebavilo. Jezdím pouze mimo silnice, pokud možno po nejmenších cestičkách. Ta elektrika má dvě výhody pomůže do extrémního stoupání a když ti dojdou síly, pomůže k domovu. Pokud jsi srab, můžeš tam dát stálou přípomoc a hurá. V tu chvíli ale raději zvolím KTM690 enduro. Jinak tak zrasenej jako z ekola jsem z obyčejného nikdy nebyl.
E-kolo je alespoň podle mě jediná smysluplná varianta pohybu. Koloběžky a podobné hejblata jsou kokotina a auta? To nechám na každém jedinci.
E-kolo je alespoň podle mě jediná smysluplná varianta pohybu. Koloběžky a podobné hejblata jsou kokotina a auta? To nechám na každém jedinci.
Člověk dlouhodobě těžko dá víc než 200W. I to už je slušná dřina. Ale stačí to na svižnou jízdu.shaolin píše: ↑30. 8. 2022, 3:55 Mex...
Ten motor má normových 250w, čo stanovuje eu ako max.kontinuálna pripomoc. Špičkovo to však dáva aj 750w. Neviem ako by si s odberom 20A poradila baterka z Lidla. Musel by si ich radiť aj paralelne. Čiže minimálne 4 baterky. Ako by sa správali tie baterky v tom spojení ak predpokladám že niektoré budú viac opotrebené ako tie ostatné (vek, cykly,...)
Možno by to fungovalo ako núdzové riešenie.
BLDC motor na kolech má slušnou účinnost. A zejména ve středovém provedení, kde se dá využít přehazovačka, by nemusel být odběr tak velký.
Já jsem cyklista, takže umím řadit (na rozdíl třeba od své zmiňované švagrové). Takže bych to uměl i s motorem.
Ty baterky jsou dělané do aku nářadí. Takže třeba ve 2 kusech do křoviňáku nebo do řetězové pily, v jednom kuse do malé řetězové pily nebo celkem velké vrtačky s příklepem a podobně.
Já jsem byl vždy odpůrce aku nářadí, protože jsem nevěřil, že to má dostatečný výkon. Ale přesvědčil mě kámoš, který si koupil aku řetězovku. Nařezal s tím už mraky dřeva. A to i fakt pořádné špalky. Takže to není reklama jako s Calgonem co zachraňuje pračky, ale reálné zkušenosti reálného kámoše.
Tak jsem ten aku vercajk vzal na milost.
Zatím jsem to ještě moc neosahal, mám to všechno nové a většinu ještě dokonce nevybalenou. Využil jsem slevové akce a koupil toho na stejné baterky víc najednou. A k tomu i 4 baterky a 2 nabíječky.
Pokud 2 baterky utáhnou řetězovku, tak podle mě by to kolo daly taky. Samozřejmě je vždy možnost tam přiklapnout ještě další 2 kousky, ale snad by to nebylo třeba.
Na baterky je 3 roky záruka, tak co už, že.
A pokud by to pak fakt chcíplo, tak bych využil ten vršek s kontakty a hlavně s balancérem. Strčil tam víc baterek paralelně a 3D vytiskl nový spodek pro těch víc baterek.
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Já Ti dám, že koloběžky jsou kokotina. Je to naprosto dokonalé. Dřív jsem jezdil na kole, ale už mne nebavila bolavá ... Teď mám koloběžku - pochopitelně nikoliv elektro a je to paráda.lubbez píše: ↑30. 8. 2022, 10:31 Mám elektrokolo. Nejsem moc starej (68), nejsem bečka, stále dokážu vyběhnout 8 pater bez zadýchání, běžně sportuju - lezení po skalách ... Ale teprve e-kolo mi otevřelo obzory. Ježdění na kole mě nikdy moc nebavilo. Jezdím pouze mimo silnice, pokud možno po nejmenších cestičkách. Ta elektrika má dvě výhody pomůže do extrémního stoupání a když ti dojdou síly, pomůže k domovu. Pokud jsi srab, můžeš tam dát stálou přípomoc a hurá. V tu chvíli ale raději zvolím KTM690 enduro. Jinak tak zrasenej jako z ekola jsem z obyčejného nikdy nebyl.
E-kolo je alespoň podle mě jediná smysluplná varianta pohybu. Koloběžky a podobné hejblata jsou kokotina a auta? To nechám na každém jedinci.
Já mám klasickou kolobrndu taky. Ale s komfortem a užitnými vlastnostmi kola se to nedá srovnat.
Ta bolavá pr... je vyvážena výhodami jinde.
Na kolobce člověk mimo jiné pořád řeší po čem jede. Je to jako závodní auto s děsně nízkým podvozkem, kde zřejmě šofér taky furt musí řešit každou terénní nerovnost.
To je pravda. Letos jsem si koupil kolobku YEDOO Wolfer a ten má jen 3.5 cm světlost podvozku. Takže drhnu i o písek na chodníku. Ale zase to jede jako drak.Mex píše: ↑30. 8. 2022, 9:27Já mám klasickou kolobrndu taky. Ale s komfortem a užitnými vlastnostmi kola se to nedá srovnat.
Ta bolavá pr... je vyvážena výhodami jinde.
Na kolobce člověk mimo jiné pořád řeší po čem jede. Je to jako závodní auto s děsně nízkým podvozkem, kde zřejmě šofér taky furt musí řešit každou terénní nerovnost.
Postupne po nejakej dobe sa dostávam do kondičky takže na tom ebiku už šlapem aj bez prípomoci. Chcel som len vedieť či to dám. Takže včera 30km za svoje, dopomoc len do večších stúpaní (asi spolu 2km) kde som ťahal aj syna.
Výsledok? Fajn na kondičku raz za čas, pohoda jazdenia nižšia stredná. Ťahať ebike vkuse bez prípomoci je strata podstaty ebiku a má význam len v špecifických prípadoch.
On ten bafang m500 už na prvom stupni prípomoci dopomáha až do 250w. Ten prechod na bezprípomoc je enormne poznať - akoby sa na vás dakto zavesil.
Výsledok? Fajn na kondičku raz za čas, pohoda jazdenia nižšia stredná. Ťahať ebike vkuse bez prípomoci je strata podstaty ebiku a má význam len v špecifických prípadoch.
On ten bafang m500 už na prvom stupni prípomoci dopomáha až do 250w. Ten prechod na bezprípomoc je enormne poznať - akoby sa na vás dakto zavesil.
Pěkné.
O těch akumulátorech jsem psal já.
Navíc přijedeš na místo, baterky sundáš a nasadíš třeba do vrtačky nebo křoviňáku, uděláš svou práci, zase přendáš do dopravního prostředku a jedeš domů.
Takhle bych si to představoval ideálně i ve velkém u aut. Nějaké modulární univerzální baterky. A k nim nějaký hever na kolečkách pro snadnou výměnu.
Ve velkém autě by byly ty moduly třeba 3. Nějaké malé poskakovadlo do města na nákupy by mělo modul jenom jeden.
A i v tom velkém autě by se dal osadit třeba jenom 1, pokud neplánuju dlouhou cestu. Auto je lehčí, ostatní moduly se mechanicky neopotřebovávají otřesama.
A hlavně zatímco jezdí, tak doma se ty další moduly pomalu nabíjejí ze soláru. Případně z nějakého levného spínaného tarifu ve sítě.
Systém výměnných baterek naráží na to, že když si koupím svou baterku, tak ji nebudu chtít měnit na benzínce za nějakou ojetou s neznámou historií. To by se ty baterky musely pronajímat a ne kupovat.
Ale pokud budu mít výměnnou svou vlastní baterku, s možností sdílení mezi více auty , je to něco jiného.
A když by byla možnost místo všech modulů jezdit na malé vzdálenosti třeba jen s jedním, tak by to bylo ještě lepší. Auto je lehké a ty další moduly mi doma můžou dělat akumulaci energie ze solárů. Buď pro auto na další den, nebo na noční provoz domácnosti.
Jenže všechno kolem e-aut je naopak naprosto nejednotné.
Už jenom veřejné nabíječky - ke každé potřebuješ nějakou speciální kartu nebo účet u dané firmy, která to provozuje.
Nic tak jednoduchého jako u běžné benzínky, kde prostě vytáhneš Visa/Mastercard a není co řešit.
Je sranda číst zážitky lidí z cest po Evropě. Jak je problém si nechat auto nabít, protože jedinou nabíječku v okolí provozuje třeba firma, kde musíš mít nějaký speciální účet, a ten cizinci zřídí jen osobně v hlavním městě. A podobné nesmysly.
A mám z toho pocit, že místo aby to konvergovalo k nějakému standardu, tak to naopak spíš diverguje.
Už jenom veřejné nabíječky - ke každé potřebuješ nějakou speciální kartu nebo účet u dané firmy, která to provozuje.
Nic tak jednoduchého jako u běžné benzínky, kde prostě vytáhneš Visa/Mastercard a není co řešit.
Je sranda číst zážitky lidí z cest po Evropě. Jak je problém si nechat auto nabít, protože jedinou nabíječku v okolí provozuje třeba firma, kde musíš mít nějaký speciální účet, a ten cizinci zřídí jen osobně v hlavním městě. A podobné nesmysly.
A mám z toho pocit, že místo aby to konvergovalo k nějakému standardu, tak to naopak spíš diverguje.
musis vydrzet, ted se resi usb v telefonech
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."