No to čumím...

aneb pokec o vsem co se netyka CNC
takova nase CNC hospudka

Moderátor: sysel

Odpovědět
Sancho Panza
Příspěvky: 1035
Registrován: 6. 3. 2021, 12:50

1. 1. 2023, 9:52

jergus.balaz píše: 1. 1. 2023, 9:37
robokop píše: 1. 1. 2023, 8:20 To mi pripomina jeden dil topgearu kde vzali tusim letiteho golfa a noveho golfa s modernimi eko technologiemi slibujici super nizkou spotrebu atd... Do obou nalili myslim stejne mnozstvi paliva a pak jezdili stejnou trasu dokud vsechno nevyjezdili. Pokud si dobre pamatuju vysledek byl prakticky stejny v mirny, nevyznamny prospech toho starickeho.
Tak osobne golfa porovnať neviem. Ale ak sa teda nikam neposunul, tak je na mieste legendárna veta Kde udelali soudruzi z ndr chybu
Když už se tu dávají na nový rok vtipy - tak taky jeden - taková veselá hádanka.
Co to je - je to rezatý jako liška Bystrouška ale není to z italie.
Předmět s hrdou :mrgreen: hvězdou na kapotě.
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7209
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

1. 1. 2023, 9:57

robokop píše: 1. 1. 2023, 8:20 To mi pripomina jeden dil topgearu kde vzali tusim letiteho golfa a noveho golfa s modernimi eko technologiemi slibujici super nizkou spotrebu atd... Do obou nalili myslim stejne mnozstvi paliva a pak jezdili stejnou trasu dokud vsechno nevyjezdili. Pokud si dobre pamatuju vysledek byl prakticky stejny v mirny, nevyznamny prospech toho starickeho.
není třeba chodit tak daleko
klasický motor 1,3 OHV Š Favorit
v autě typu Favorit, Felicia, Fabia reálná spotřeba kolem 7l/100km, životnost motoru 400 000km a víc, opravitelnost 100%
od 2001 nahrazeno tříválcem 1,2 HTP
reálná spotřeba tak kolem 8l, reálná životnost do 200 000,- km, od cca 150 000 km to začíná žrát olej
co dodat
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Sancho Panza
Příspěvky: 1035
Registrován: 6. 3. 2021, 12:50

1. 1. 2023, 10:06

150 000 u HTP (tak neuvěřitelně mnoho) a začít žrát olej?
Tak to bych jednou chtěl takový motor vidět - aby se mohl postavit na podstavec vykládaný zlatem.
No ale zase to má pozitivní vliv na cash flow našeho strojírenství - protože mohly vzniknout firmy, kde jsou linky :lol: na opravu těhle motorů (zejména hlav).
jergus.balaz
Příspěvky: 1547
Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
Kontaktovat uživatele:

1. 1. 2023, 10:10

testone píše: 1. 1. 2023, 9:57 od 2001 nahrazeno tříválcem 1,2 HTP
Skratka HTP - hovno to pojede :D
BalazKovo.sk
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10119
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

1. 1. 2023, 10:17

Sancho Panza píše: 1. 1. 2023, 9:52
jergus.balaz píše: 1. 1. 2023, 9:37
robokop píše: 1. 1. 2023, 8:20 To mi pripomina jeden dil topgearu kde vzali tusim letiteho golfa a noveho golfa s modernimi eko technologiemi slibujici super nizkou spotrebu atd... Do obou nalili myslim stejne mnozstvi paliva a pak jezdili stejnou trasu dokud vsechno nevyjezdili. Pokud si dobre pamatuju vysledek byl prakticky stejny v mirny, nevyznamny prospech toho starickeho.
Tak osobne golfa porovnať neviem. Ale ak sa teda nikam neposunul, tak je na mieste legendárna veta Kde udelali soudruzi z ndr chybu
Když už se tu dávají na nový rok vtipy - tak taky jeden - taková veselá hádanka.
Co to je - je to rezatý jako liška Bystrouška ale není to z italie.
Předmět s hrdou :mrgreen: hvězdou na kapotě.
No jediný co hnilo víc než Fiat za starých časů je Mercedes ,a byl to slušnej průser napříč kategoriemi od S po Vito.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 2265
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

1. 1. 2023, 10:21

testone píše: 1. 1. 2023, 9:57
robokop píše: 1. 1. 2023, 8:20 To mi pripomina jeden dil topgearu kde vzali tusim letiteho golfa a noveho golfa s modernimi eko technologiemi slibujici super nizkou spotrebu atd... Do obou nalili myslim stejne mnozstvi paliva a pak jezdili stejnou trasu dokud vsechno nevyjezdili. Pokud si dobre pamatuju vysledek byl prakticky stejny v mirny, nevyznamny prospech toho starickeho.
není třeba chodit tak daleko
klasický motor 1,3 OHV Š Favorit
v autě typu Favorit, Felicia, Fabia reálná spotřeba kolem 7l/100km, životnost motoru 400 000km a víc, opravitelnost 100%
od 2001 nahrazeno tříválcem 1,2 HTP
reálná spotřeba tak kolem 8l, reálná životnost do 200 000,- km, od cca 150 000 km to začíná žrát olej
co dodat
Tak ono je to víceméně u všech aut. Mám kámoše - nadnárodní firma, dělají tlakový odlitky do aut /turba, vodní čerpadla atd/ - už je to tak 8 let, co jsme se o tom bavili. Životnost turba byla počítaná cca na 200k - díly šly málo na odbyt. Tak životnost udělali na 100 k...
Takhle je to se vším. Nic nového.
Jinak ty hlavy HTP - to je masakr, občas když vidím ty ventily. Ono stačí ty nový hlavy VW. Nedávno jsem rovnal nějakou od Tebe - přestrojenou z nějakýho dvoulitra. Prý praskají a nejdou vařit. Z nějaký Audi Q něco. Tam navíc pěkně prohnutý bloky mezi druhým a třetím válcem.
jean
Příspěvky: 619
Registrován: 10. 7. 2013, 11:48

1. 1. 2023, 10:23

Tak páni, prajem všetko dobré v novom roku, hlavne zdravíčko. A je mi jedno, v akom aute :D
Dawe
Příspěvky: 2524
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

1. 1. 2023, 10:26

stanik84 píše: 1. 1. 2023, 10:21 Tak ono je to víceméně u všech aut. Mám kámoše - nadnárodní firma, dělají tlakový odlitky do aut /turba, vodní čerpadla atd/ - už je to tak 8 let, co jsme se o tom bavili. Životnost turba byla počítaná cca na 200k - díly šly málo na odbyt. Tak životnost udělali na 100 k...
Takhle je to se vším. Nic nového...
S tou zivotnosti je to nesmysl. Jak na to ten kamos prisel?
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Sancho Panza
Příspěvky: 1035
Registrován: 6. 3. 2021, 12:50

1. 1. 2023, 10:29

podle mě se situace v turbodmychadlech vyvíjela víc než výtečně
https://www.honeywell.com/us/en/press/2 ... tcy-filing
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7209
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

1. 1. 2023, 10:30

Sancho Panza píše: 1. 1. 2023, 10:06 150 000 u HTP (tak neuvěřitelně mnoho) a začít žrát olej?
Tak to bych jednou chtěl takový motor vidět - aby se mohl postavit na podstavec vykládaný zlatem.
No ale zase to má pozitivní vliv na cash flow našeho strojírenství - protože mohly vzniknout firmy, kde jsou linky :lol: na opravu těhle motorů (zejména hlav).
no však už mi dílnou hezkejch pár tisíc těch hlav prošlo :D
děkuji za práci, koncerne.....
v jednu chvíli jsme skoupili všechny slušný výfukový ventily co byly v danej moment na aftermarketu v Evropě k mání :D
....
sranda je bavit se s lidma, co si po dobrý zkušenosti s ze základním Favoritem/Felicií zase koupili Škodovku se základním motorem
haťapkou ....
Naposledy upravil(a) testone dne 1. 1. 2023, 10:35, celkem upraveno 2 x.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Dawe
Příspěvky: 2524
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

1. 1. 2023, 10:34

Sancho Panza píše: 1. 1. 2023, 10:29 podle mě se situace v turbodmychadlech vyvíjela víc než výtečně
https://www.honeywell.com/us/en/press/2 ... tcy-filing
Ten restrukturalizacni bankrot (Chapter 11) nemel co delat s turbama, ale s tim, ze Honeywell udelal spinoff (aby se vyhnul danim pri normalnim prodeji) v jehoz ramci zatizil nove vzniknuvsi Garrett asi 300M$ dluhu.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
HellGrip
Příspěvky: 1282
Registrován: 21. 5. 2019, 10:26

1. 1. 2023, 11:56

testone píše: 1. 1. 2023, 8:21 .......
1. Každé období má svoji agendu, která se tradičně označovala jako duch doby (nebo německy zeitgeist), v současnosti je výstižný anglický termín „the current thing“ (aktuální věc), která zahrnuje nejen preferované téma k řešení, ale i to, jaké má samotné řešení být. Pro politika je velmi obtížné vybočit, protože každé vybočení je považováno za radikální až nemyslitelné, a to navzdory tomu, že by bylo racionální. Pokud například dobovým dogmatem je zelená transformace (eufemismus/ptydepe pro deindustrializaci a přechod na plánované hospodářství), bude se většina politiků tohoto procesu účastnit, i když ho budou považovat za šílený, protože ho budou současně považovat za nezastavitelný a protože se budou obávat, že by mezi kolegy nebyli bráni vážně.
........
text je úryvkem odsud
https://www.blogosvet.cz/article/demokr ... =echo24_hp
asi stojí za to si to přečíst
......
otázka:
Kdo určuje (zavádí ....) "zeitgeist"?
Pekné, že sa na fóre kde je bilagom spoločenské vzdelanie niekto týmto zaoberá. Učivo 1. ročníka práv, 1. semestra, politológia.
HellGrip
Příspěvky: 1282
Registrován: 21. 5. 2019, 10:26

1. 1. 2023, 11:58

Charon píše: 31. 12. 2022, 9:16 Slovákům jen slovenská auta!
a bratom Čechom len slovenského prezidenta :P
Selic
Příspěvky: 651
Registrován: 17. 2. 2010, 1:58
Bydliště: Novopacko

1. 1. 2023, 12:26

HellGrip píše: 1. 1. 2023, 11:56
testone píše: 1. 1. 2023, 8:21 .......
1. Každé období má svoji agendu, která se tradičně označovala jako duch doby (nebo německy zeitgeist), v současnosti je výstižný anglický termín „the current thing“ (aktuální věc), která zahrnuje nejen preferované téma k řešení, ale i to, jaké má samotné řešení být. Pro politika je velmi obtížné vybočit, protože každé vybočení je považováno za radikální až nemyslitelné, a to navzdory tomu, že by bylo racionální. Pokud například dobovým dogmatem je zelená transformace (eufemismus/ptydepe pro deindustrializaci a přechod na plánované hospodářství), bude se většina politiků tohoto procesu účastnit, i když ho budou považovat za šílený, protože ho budou současně považovat za nezastavitelný a protože se budou obávat, že by mezi kolegy nebyli bráni vážně.
........
text je úryvkem odsud
https://www.blogosvet.cz/article/demokr ... =echo24_hp
asi stojí za to si to přečíst
......
otázka:
Kdo určuje (zavádí ....) "zeitgeist"?
Pekné, že sa na fóre kde je bilagom spoločenské vzdelanie niekto týmto zaoberá. Učivo 1. ročníka práv, 1. semestra, politológia.
Psychologové pro to mají pojmenování "groupthink". Do češtiny se to překládá jako "kolektivní stupidita".
Elektrikář, mechaniku dělám jen z donucení a jako hobby.
lapa
medaile za lepsi forum
Příspěvky: 2573
Registrován: 6. 5. 2009, 7:18
Bydliště: Praha

1. 1. 2023, 12:52

Volne z wiki - dle sociálního psychologa Clarka Mccauleye (urcite zase nejaky pofiderni vedec :lol: - kdo chce, at hleda dal ...):

Osm symptomů svědčících o syndromu skupinového myšlení:
Iluze nezranitelnosti
Nepochybná víra ve vlastní morálku skupiny
Racionalizace, kolektivní odůvodnění rozhodnutí skupiny
Sdílené stereotypy a pohledy zvláště na oponenty, vnímání oponenta jako slabého, neschopného
Autocenzura; členové odepřou kritiky, nikdo se neozve na protest, všichni se tváří, že souhlasí
Iluze jednomyslnosti (falešná shoda)
Tlak na disidenty, aby se přizpůsobili - pozn lapa pro mene znale, nez se nafouknou k utoku - nejde o cs. disidenty, ale o nositele jineho, nez vetsinoveho nazoru - hodne casto ze zminuje tzv. disent v nalezech US
Samozvaní členové chrání skupinu před negativními informacemi

Sedm příznaků rozhodnutí ovlivněného skupinovým myšlením:
Neúplný přehled alternativ
Neúplný přehled cílů
Opomenutí prozkoumat rizika přednostního výběru
Opomenutí znovu hodnotit zpočátku zamítnuté alternativy
Slabé vyhledávání informací
Výběrová zaujatost ve zpracování dostupných informací
Absence náhradních plánů
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
Odpovědět

Zpět na „Prevazne nevazne“