hospudka

aneb pokec o vsem co se netyka CNC
takova nase CNC hospudka

Moderátor: sysel

Zamčeno
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7205
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

27. 6. 2018, 5:20

s největší pravděpodobností se to zavzdušňuje přes nějakou netěsnost na přepadových hadičkách
každý vstřikovač má dvě přípojky nafty
jednu vysokotlakou, to je ta ocelová trubka s převlečnými maticemi od vstřikovače ke vstřikovacímu čerpadlu
druhou, "přepad", to je ta obvykle gumová opletená hadrem, která spojuje všechny ty vstřikovače dohromady a odvádí průsaky nafty (to je normální stav) od jehel vstřikovačů zpátky do nádrže a dále odvádí přebytečnou naftu i ze vstřikovacího čerpadla
pokud je to ještě motor s rotačním mechanickým vstřikovacím čerpadlem (nikoli tzv. common rail), tak to žádné el. podávací čerpadlo nemá, ve vstřikovacím čerpadle jsou dvě sekce, první podávací, ta saje naftu z nádrže a pod tlakem několik barů dle otáček ji dodává do vysokotlaké části čerpadla
přebytečná nafta se vrací zpátky do nádrže přepadovým potrubím, je do něj připojen i přepad od vstřikovačů
příslušný přetlak před vysokotlakou částí je udržován omezením průtoku do přepadu buď tryskou nebo kuličkou + perem, obojí je umístěno v průtokovém šroubu, kterým je připojeńo přepadové potrubí k čerpadlu
při delším stání, speciálně motorem nahoru (motor je výrazně výš než hladina v nádrži) se nějakou netěsností v systému přepadu dostane do vstřikovacího čerpadla vzduch a pak to dobu trvá, než to chytí - než se to zase díky nové naftě nasáté z nádrže odvzdušní
přepadové potrubí bude někde zpuchřelé, naprasklý holendr nebo tak něco
bude to tam mastné
hledej, ta tenká přepadová hadička stojí v metráži pár korun
japonci mívají přepad na vstřikovačích propojený ocelovou trubkou se čtyřmi oky a ta je dál připojená hadičkou
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

27. 6. 2018, 5:29

Všem třem oběma za odpovědi. :-)

robokop:
Pokud čerpadla v nových autech jedou pořád, tak to teda asi nebudou dělaná na to, aby byla bez napájení průchozí. To je nemilé. Leda tam namontovat nějaký obtok se zpětnou klapkou.

fmodel:
Pokud by to bylo v ruční pumpě tak to bylo fajn, ta je dostupná shora, tj. bez zvedáku, který samozřejmě nemám k dispozici. Jenom když to ten servisák minule dělal, tak myslím pak ta ruční pumpa zůstala špinavá. Kdyby se v ní vrtal, tak by to zřejmě bylo otřené.

testone:
Speciální dík za hodně obsáhlý popis.
Když to ten servisák dělal, tak na začítku utrousil něco jako "...když to bude dole a bude se muset rozdělávat motor, tak to bude hodně drahé...". Po akci pak vzkázal "...bylo to nahoře, tak to nebylo tak drahé...".
Každopádně jdu hledat.

Bohužel asi ze všech odpovědí vyplynulo, že cesta dodatečného elektrického čerpadla je slepá. Chápu to správně?
Podle popisu testoneho tam nyní to elektrické tedy skutečně není (není to common rail).

Ještě jednou všem děkuji.
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7205
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

27. 6. 2018, 5:39

nafoť to
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

27. 6. 2018, 6:14

Tak jsem našel místo, kde z toho kape nafta. Vypadá to jako velká a hodně silná vinutá pružina, je u ní šroubem nastavitelný doraz. Vypadá to snad jako nějaké přetlakový ventil.
Nafotím a zkusím někde najít, co to má být. Je to na prd, že to auto je ještě z předinternetové doby, a tak je k tomu obtížně dostupná literatura.
Díky.
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

27. 6. 2018, 8:26

Udělal jsem pár fotek.
Snažil jsem se obrázky hodně zmenšit, takže to má dohromady jenom kolem 1.4 Mbyte, snad je to snesitelné.
Je tam pohled na celý motor a pak 3x detail toto mechanismu s pružinou na vstřikovacím čerpadle, kde zespodu trochu teče nafta.
Pak je tam ruční pumpa a ještě něco, co netuším co to je. Vedou do toho hadičky, které vypadají jako přepad z něčeho, vede do toho elektrika a je na tom něco, co vypadá jako tlumič hluku, co se používá třeba v pneumatických rozvodech.
Ty hadičky jsou napojené na tenké kovové trubky a je to kolem toho spoje zasviněné. Ale bude to asi jen od oleje, protože je to černé.
Díky.
Motor_1.jpg
Cerpadlo_1.jpg
Cerpadlo_2.jpg
Cerpadlo_3.jpg
Cerpadlo_zespodu.jpg
Pucni_pumpa.jpg
Co_to_muze_byt.jpg
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10119
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

27. 6. 2018, 8:52

Nejsem odborník na ropu ale máš nemocný gufero na hřídelce čerpadla,asi je vydřená i hřídel a díra tam se ti to asi i zavzdušňuje.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

27. 6. 2018, 9:09

Pochopil jsem to prosím správně, že vevnitř v čerpadle je zřejmě ojeté nějaké gufero, a to, že to teče zrovna tady jen znamená, že si to našlo prostě jen cestu ven nesouvisejícím otvorem?
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7205
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

27. 6. 2018, 9:27

to co nevíš co to je, je elektropneumatický ventil, pravděpodobně to pouští/zavírá vakuum do pracovního válce na vstřikovacím čerpadle, který hýbe pákou na čerpadle kolem které to teče
ta páka s perem je asi nějaká přídavná regulace předvstřiku (??), zítra to ověřím
pod ní je uvnitř vačkový kruh
základní regulace je v tom nálitku na skříni dole
nepřipadá mi to ale jako netěsnost, která by způsobovala tyhle problémy
kolem té páky budou O kroužky, bude tam nějaké pouzdro s trochou vůle, to bude ta netěsnost
uvnitř skříně je ale za provozu cca 5 bar tlaku (dle otáček), takže ta netěsnost nebude velká
tam ten problém nebude
začal bych výměnou naftového filtru
to je to co je našroubovaný zespoda na tělese pod ruční pumpičkou
podle vzhledu je tam ještě z fabriky :shock:
stojí pár stovek, nic tím rozhodně nezkazíš
před výměnou si připrav trochu nafty a ten nový před montáží nalej plný
někde u pumpičky bude asi odvzdušňovací šroubek, ten po výměně povol, začne téct nafta s bublinkama, pumpovat ručně až poteče čistá nafta
přepady od vstřikovačů jsou tady ta tenká trubka mezi nimi, od nich vede tenká trubka (možná nastavená kouskem hadičky, není tam vidět) k výstupnímu šroubu z čerpadla (to je ten asi 17mm 6hr mezi měrkou na olej a černým krytem snímače polohy plynu)
v tom šroubu je buď tryska nebo kuličkový ventil viz výše
silnější hadice je přepad do nádrže
......
na krytu rozvodů (černý plast vlevo) je nahoře samolepka s nápisem "replace timing belt every.....nečitelné" (teda jestli dobře vidím)
bacha na to
rozvodový řemen (timing belt) má limitovanou životnost, po jejím uplynutí je třeba ho bezpodmínečně vyměnit
pokud praskne, "potkají" se ventily s písty, = oprava za cca 20+kKč
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7205
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

27. 6. 2018, 9:28

Mex píše:Pochopil jsem to prosím správně, že vevnitř v čerpadle je zřejmě ojeté nějaké gufero, a to, že to teče zrovna tady jen znamená, že si to našlo prostě jen cestu ven nesouvisejícím otvorem?
ne
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

27. 6. 2018, 10:40

Díky moc za rady.
Povedlo se mi najít servisní manuál k tomu autu. Bohužel je to psané bukvami.
Je tam to vstřikovací čerpadlo rozkreslené.
Vysekl jsem z toho věci kolem palivové soustavy a dal to sem:
http://files.nis.cz/CarinaE_palivova_soustava.zip" onclick="window.open(this.href);return false;

Díky.
Naposledy upravil(a) Mex dne 27. 6. 2018, 11:12, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Ferrit
Příspěvky: 432
Registrován: 6. 8. 2009, 10:08
Bydliště: Třebíč

27. 6. 2018, 10:46

Co vím, tak auta s rotačkou (klasika) čerpadlo v nádrži nemají - jsou samonasávací. Auta s PD i common-rail mají v nádrži podávací čerpadlo. Pak ještě jedno spojené s vývěvou(VW). "Padání nafty" je příznak strárnutí zpětných ventilů u rotaček nebo poruchy čerpadla v nádrži.
Jen mám vážné obavy že atmosférický diesel rv. 1992 bude mit brzo problémy nejen s padáním nafty (až začnou ekoteroristé opět řádit). Viz Německo (Hamburg). Když porovnám průměrné hodnoty spalin, tak diesel s Euro5, při průjezdu průměrným ovzduším v Ostravě (i jinde), vlastně funguje jako čistička vzduchu (pokud není zbaven filtru pevných částic). :lol:
MN-80A, BF-20 Vario, MAHOS 22, Beiping PP-U3, Prusa i3-MK2
I cesta je cíl. - "Finis coronat opus"
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7205
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

27. 6. 2018, 11:16

Mex píše:Díky moc za rady.
Povedlo se mi najít servisní manuál k tomu autu. Bohužel je to psané bukvami.
Je tam to vstřikovací čerpadlo rozkreslené.
Vysekl jsem z toho věci kolem palivové soustavy a dal to sem:
http://files.nis.cz/CarinaE_palivova_soustava.zip" onclick="window.open(this.href);return false;

Díky.
hlásí mi to, že stránka je nedostupná - nepodařilo se najít
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

27. 6. 2018, 11:17

Ony sice staré atmosférické diesely možná trochu smrdí, ale neprodukují ani nebezpečné mikročástice (které má u nových aut chytat filtr pevných částic), ani moc NOx, protože pracují při mnohem nižších tlacích.
Takže zasmrdí, ale neuškodí.
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

27. 6. 2018, 11:27

testone píše:hlásí mi to, že stránka je nedostupná - nepodařilo se najít
Prosím pěkně zkus to někdy později.
Já jsem ten záznam přidal do DNS serveru před chvíli, a ono to někdy chvilku trvá, než se vypláchnou cache DNS serverů, forwarderů a taky klientů.
Omlouvám se za komplikaci, ale nechtěl jsem tím zamořovat zdejší server (má to cca 2.5 Mbyte).
Naposledy upravil(a) Mex dne 29. 6. 2018, 10:46, celkem upraveno 1 x.
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7205
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

28. 6. 2018, 8:44

ta červeně označená nástavba na čerpadle která teče, je přídavná regulace otáček motoru na základě teploty motoru a zatížení v nízkých otáčkách, asi při zapnutí klimatizace
jsou tam dva akční členy
voskové tělísko ohřívané chladící kapalinou
podtlakem ovládaný pracovní válec (přes ten ventil co nevíš co je elektricky) asi při zapnutí kompresoru klimatizace při volnoběhu
obojí to hne uvnitř čerpadla regulací otáček, při studenem motoru a/nebo zapnuté klimě to zvedne volnoběh
po odšroubování těch dvou imbusů M6 kterými je to přitažené k tělu čerpadla to normálně sundáš
vyteče z toho trochu nafty, bude tam nějaká vidlička/čep která zapadá do sebe a vede to pohyb nahoru do regulátoru otáček (poz. 2-14 na obr. na str. 171)
není třeba se bát to vyndat, nic se nestane, jen při zpětné montáži dát bacha aby čep zapadl do vidličky
pod přírubou nástavby je obyčejný O kroužek, poz. 16 na obr. na str. 170
dále uvnitř té nástavby budou další O kroužky, které těsní hřídel procházející tělesem nástavby
rozeber to, povyměňuj O kroužky, vyměň naftový filtr a bude po problému
....
rozvody!!!!
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Zamčeno

Zpět na „Prevazne nevazne“