Výroba 2 dílů

Požadavky na výrobu dílů - poptávkové fórum
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
pifko
Příspěvky: 2
Registrován: 9. 9. 2019, 10:57

9. 9. 2019, 11:05

Zdravím,

potřeboval bych vyrobit 2 díly (od každého 1 kus), viz nákresy v příloze. Materiál hliník, přesněji EN AW-6082 T6 (AlMgSi1). Aspoň takový jsem našel zdroj kruhových profilů.
Kdyby bylo potřeba ještě něco dovysvětlit, tak prostřednictvím SZ. Nejsem přeci jen strojař, tak výkresy asi nebudou zcela korektní. Za nabídky děkuji.
M-1.pdf
(152.19 KiB) Staženo 137 x
M-2.pdf
(142.87 KiB) Staženo 86 x
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 4933
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

9. 9. 2019, 11:40

jen přípodotek k tomu materiálu
jestli ten 6... není použit kvůli eloxování, korozivzdornosti atd., tak z hlediska obrobitelnosti by bylo lepší použít nějaký 2007 nebo něco jiného 2...
ve formě kulatiny je to běžně k mání
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
bobik
Příspěvky: 2828
Registrován: 11. 12. 2007, 7:48
Bydliště: Okres Klatovy

9. 9. 2019, 5:19

Kdyby jste někdo potřeboval lepší výkres, můžete se na mě obrátit. U tohodle výkresu nejsou vyjasněny tolerance dílu, dsnost povrchu či povrchová úprava.
Přílohy
M-1.pdf
(252.24 KiB) Staženo 83 x
gangi
Příspěvky: 44
Registrován: 23. 3. 2016, 5:51

11. 9. 2019, 1:43

Když někde vidím díru s ostrými rohy, otevírá se mě kudla v kapse a nalejvam panáky (nic ve zlém) :-D
Zurko
Příspěvky: 54
Registrován: 10. 1. 2018, 9:03

11. 9. 2019, 6:12

Nemám problém udělat téměř ostré hrany, ale pak se zákazník nesmí divit, že cena za díl přesáhne mnohonásobně jeho představy. Vyjiskrovani je úžasná technologie, ale bohužel dosti nákladná.
pifko
Příspěvky: 2
Registrován: 9. 9. 2019, 10:57

11. 9. 2019, 9:48

To je holt tim, ze nejsem strojar a nemam zkusenosti s vyrobou. V tomto pripade by samozrejme nevadilo mit v rozich maly radius.
gangi
Příspěvky: 44
Registrován: 23. 3. 2016, 5:51

11. 9. 2019, 10:15

Nejjednodušší pro výrobu je asi takový tuning, třeba tam dát 4xpr (6) do těch rohů a hned to půjde vyjezdit sestkou frezou. Vyjiskrit se to dá taky, ani si nedovedu představit o kolik by byl kus dražší.
Přílohy
Screenshot_20190911-110852.png
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 3279
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

11. 9. 2019, 11:22

gangi píše:
11. 9. 2019, 10:15
Nejjednodušší pro výrobu je asi takový tuning, třeba tam dát 4xpr (6) do těch rohů a hned to půjde vyjezdit sestkou frezou. Vyjiskrit se to dá taky, ani si nedovedu představit o kolik by byl kus dražší.
Az na to, že máš středy těch děr blbě. ty nemají být v rozích té drážky, ale tak, aby stěna díry byla nějakou desetinu od pomyslného rohu. Tudíž pod 45°dovnitř drážky.
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 5091
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Praha

11. 9. 2019, 11:35

Už si asi nalil :)

Josef píše:
11. 9. 2019, 11:22
..tak, aby stěna díry byla nějakou desetinu od pomyslného rohu.
Proč ne přesně?
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
RaS
Příspěvky: 7929
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

11. 9. 2019, 11:55

protože fréza v tom rohu bude mít tendenci "drnčet" - závísí samozřejmě na hloubce.. tak je lepší to objet jakoby dokola do prázdného rohu
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 5091
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Praha

11. 9. 2019, 11:56

Aha!
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 3279
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

11. 9. 2019, 9:10

Thomeeque píše:
11. 9. 2019, 11:35
Už si asi nalil :)

Josef píše:
11. 9. 2019, 11:22
..tak, aby stěna díry byla nějakou desetinu od pomyslného rohu.
Proč ne přesně?
Tome, tak jsem si dal jednoho Radka a přitom jsem ti jen tak narychlo nakreslil ty díry v rozích pro drážku. Je tam myšlen nástroj D6 a horní strana drážky na malůvce je optimalizovaná na přesah cca 0,35 mm nad D nástroje a dole je to se stejným přesahem, ale díry jsou středem v pomyslném rohu drážky. Co se ti líbí více?
Drazka.pdf
(7.97 KiB) Staženo 50 x
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 5091
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Praha

11. 9. 2019, 11:37

Dík, já tvůj post pochopil, jen mě zajímala ta desetina (0.367 na tvém výkresu), proč ne 0.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
gangi
Příspěvky: 44
Registrován: 23. 3. 2016, 5:51

11. 9. 2019, 11:46

Lidi já to kreslil před spaním na telefonu po noční, samozřejmě máte pravdu :) :)
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 3279
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

12. 9. 2019, 8:06

Thomeeque píše:
11. 9. 2019, 11:37
Dík, já tvůj post pochopil, jen mě zajímala ta desetina (0.367 na tvém výkresu), proč ne 0.
Protože "0" při obrábění prakticky neexistuje, pouze se k ní někdy více, jindy méně přiblížíme. Musíš si nechat rezervu na umístění té dírky, potom může být větší D frézy, samozřejmě taky tu drážku děláš něco do plusu (od té pomyslné nuly). Pak je tu ještě jeden problém a to je vlastní frézování. Když zajedeš do toho rohu, tak ti fréza bere obě plochy a samože uhne. Čím menší D, tím je "měkčí", takže ta rezerva tam prostě má smysl. Není ani nula, ani nic extrémně tuhé (stroj, upínač, obrobek, nástroj), aby jsi mohl tyto vlivy vypustit. Něco o takových drážkách vím, ty jsi ještě tolikrát nesnídal, kolik jsem já takových drážek před mnoha lety spáchal. Ale nic ve zlém :)
Odpovědět

Zpět na „Potřebuji vyrobit - vypomoc pri vyrobe“