Převinutí statoru
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
To by si mal zvládnuť previnúť aj sám, len si treba dobre poznačiť počet závitov a smer v ktorom je to vinuté. Inak bude to asi 9 závitov, keďže polovica závitu sa na vinutí nedá spraviť. Ako píše packa, pár vrstiev kaptonovej pásky bude najjednoduchšie riešenie.
Tos C45-2000
dá se udělat 8,5 závitů , běžně se to dělá , začátek cívky nahoře a přechod do další cívky ve fázi dole .
Půlka závitu jde, pokud najedeš na jedný straně a vyjedeš na druhý, se třetinou, čtvrtkou a dalšíma dělencema to je horší
Když na to tak koukám, tak bych se toho nebál. Kolik je maximální napětí? 18V? To odizoluješ i lakem na vlasy
Spíš jde o vibrace a mechanický vlastnosti. Kaptonovkou nic nezkazíš a třeba to uděláš i kvalitnějc než původně číňan
Když na to tak koukám, tak bych se toho nebál. Kolik je maximální napětí? 18V? To odizoluješ i lakem na vlasy
Spíš jde o vibrace a mechanický vlastnosti. Kaptonovkou nic nezkazíš a třeba to uděláš i kvalitnějc než původně číňan
Opravdu 8,5 . Začíná z vrchu a končí dole a spodem vede na protější stranu.
Zle som sa vyjadril, dá sa to spraviť tak, že drôt vchádza z jednej strany a vychádza z druhej. Ale pokiaľ viem, tak čo sa týka elektrických parametrov to bude fungovať rovnako ako iba 8 závitov.
Hlavne daj pozor v tom rohu, kde je ostré železo, tam sa to môže predrať. V strede drážky to kľudne odizoluje aj samotný lak na vodiči.
Hlavne daj pozor v tom rohu, kde je ostré železo, tam sa to môže predrať. V strede drážky to kľudne odizoluje aj samotný lak na vodiči.
Tos C45-2000
https://www.bal.cz/produkty/isobal-s-1942/
problém je ovšem v tom, že se dodává v 15kg balení, takže asi jít žebrat o trochu laku do nějaké navijárny.
nebo:
https://www.vdkelektronika.eu/Elektroiz ... -A-d36.htm
Naposledy upravil(a) salus dne 30. 4. 2021, 1:17, celkem upraveno 2 x.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Lakovanie je tu podľa mňa zbytočné, hlavne pri tak hrubom vodiči, ani to originálne vinutie nevyzerá byť lakované.
Pri hrubej drážkovej izolácii je zasa treba dať pozor, ako je vyriešené chladenie. Pretože ak sa teplo odvádza cez železo statora na chladiaci plášť a vnútro motora je uzavreté, tak pri hrubej izolácií sa môže vinutie prehrievať. Ak je tam ale nejaký ventilátor, ktorý fúka priamo na vinutia, tak to až tak vadiť nebude.
Pri hrubej drážkovej izolácii je zasa treba dať pozor, ako je vyriešené chladenie. Pretože ak sa teplo odvádza cez železo statora na chladiaci plášť a vnútro motora je uzavreté, tak pri hrubej izolácií sa môže vinutie prehrievať. Ak je tam ale nejaký ventilátor, ktorý fúka priamo na vinutia, tak to až tak vadiť nebude.
Tos C45-2000
Pořád váhám, zkoušel jsem na nečisto to natočit a dle mého to není zas taková sranda. Drát dle mého tvrdej a otočit jednu cívku a hned tu naproti z jednoho kusu drátu, navíc prostoru nic moc uprostřed. Vůbec nemám šajn kolik ten lak na drátu při montáži vydrží.
Díky všem za pomoc a snahu, ale nervy to nevydržely Udělal jsem izolaci a s omotem jsem skončil na 3 závitu po hodině, závity volný jak sviňa že bych tam těch 8 ani nadal a za dalších 5sec. po letělo do šupleti a časem objednám na https://www.cjsinclairltd.co.uk/shop/in ... ct_id=1389
Na rychlo jsem koupil v Lidlu za 15kil, sice prdlačku utlačí ale snad pomůže.
Na rychlo jsem koupil v Lidlu za 15kil, sice prdlačku utlačí ale snad pomůže.