Pánové, ač předpokládám, že první reakcí by mohlo býti poslání k šípku s komentářem, že toto není forum dřevožroutů, zkusím i tak vznést dotaz. A to protože vím, že na zdejším fóru se pohybují různé profese a spousta lidí tu není jen echt strojař ale je tu i spousta "mezioborově" šikovných lidí.
Uzrálo ve mne přesvědčení, dotáhnout a nebo alespoň zase trochu pohnout s jedním z mých dlouholetých projektů Opel 1.2l a k tomu bych potřeboval vyrobit/opravit výdřevu. Vím, že je to práce nevděčná, zabere hodně času a je to drbačka. Něco už mám rozdomluvené u majstrů v oboru, ale čekací časy jsou dlouhé. Představu o ceně mám a rozhodně nepočítám, že to vyřeší pár tisícovek. Na foto je stejný vůz, kde je vidět množství a provedení výdřevy, -je to taková jakás kombinace mezi dřevákem a bezdřevákem. Můj je obdobně v celku, ale výdřeva již hodně nemocná.
Tzn. nevíte prosím o někom, kdo by se toho ujmul (ale ne typu, tam a tam dělají výdřevy, zavolej...myslím spíšněco jako - brácha děla do dřeva a vezme to).
pozn k strojařině - motor po GO (výbrus, písty, kroužky, hlava, klika, ventily), "jen" sesadit. Šásko taktéž již "téměř" hotové, včetně výroby některých dílů dle neopravitelných originálů a s opravou těch dílů, co se opravit daly ale byly buď časem opotřebované a nebo neskutečně škovným českým člověkem přetvořené...
výdřeva na vergla
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Zkus hledat dřevomodelář -to jsou kluci co dělají slévárenské modely ze dřeva a tohle je hodně příbuzný způsobem zpracování dřeva.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
díky za radu, mohu to zkusit...no uvidíme, třeba to tu někdo vezme jako výzvu. A pokud ne, jak píši, mám již něco rozjednaného. A nebo poslední možnost, deset roků suším v šopě jasanové fošny, které jsem k tomuto účelu pořídil (jen při mém tempu, i kdybych byl šikovný... )
Mám kamaráda co staví saně ze dřeva, jen už je starší, no a začal se dřevem protože potřeboval něco naohýbat na svého veterána. František Chlaň Č.Budějovice
Zkus se poptat tady kámoše , modelář aut.
Vše ručně dělané .
Telefonní číslo : +420 777 601 461
Email : tirancicz@seznam.cz
http://tiranci.cz/hlavni-stranka/hlavni-stranka/
Facebook : https://www.facebook.com/Tir%C3%A1ncicz ... =bookmarks
https://www.youtube.com/channel/UCreq_z ... 9xo0PO-llA
http://tiranci.cz/hlavni-stranka/hlavni ... a/galerie/
Vše ručně dělané .
Telefonní číslo : +420 777 601 461
Email : tirancicz@seznam.cz
http://tiranci.cz/hlavni-stranka/hlavni-stranka/
Facebook : https://www.facebook.com/Tir%C3%A1ncicz ... =bookmarks
https://www.youtube.com/channel/UCreq_z ... 9xo0PO-llA
http://tiranci.cz/hlavni-stranka/hlavni ... a/galerie/
Dobrý dotaz. Čekaci doby jsou roky a autodřevníci berou prakticky jen zakázky s otevřeným rozpočtem na skutečné klenoty. Díky absolutnímu nedostatku lidí obecně se firmám vyplatí investovat do CNC dřevochroupů velikosti bungalovu. Sice se potrápíš s výkresy, ale budeš na zlomku ceny. Před časem jsem videl novou výdřevu Rolsíka, kterých je udajně pár ks, navíc s premiovým výrobním číslem a práce byla docela prasárna. Dodáš výkresy a dostaneš vše naprosté přesnosti. Tímto způsobem pácháme i chatky a malé domky, lidi nejsou a už nikdy asi nebudou
no, nějaký komentář. Ono se vlastně ani auto tohoto typu nevyplatí dělat. Finální tržněprodejní hodnota hotového verglu této kategorie má strop, nad který se renovací lehce dostanete, protože (komentář elbarto) renovační firmy jsou nastavené na zákazníky s jinčím rozpočtem a extra kousky.
Jen pro dokreslení situace (poptával jsem u stolařů, co se extra na výdřevu specializují, nikoliv u renovačních firem). První střelil od boku 1000 hodin po 300 kč. Ale na době realizace jsme se ani po serii telefonátů nedomluvili, komunikace mizerná... U druhého (znám tak nějak osobně ze školení KTK, sám dělá do verglů a je z regionu, mám to vlastně za kopcem) cena okolo 120 tisíc (zatím, k dnešnímu datu) a čekačka taky pěkná...
Výkres a vyhlodání z kusu dřeva - měl jsem vždy představu, že některé části jsou lepené, vrstvené a mezitím třeba i napružené (ne zrovna u mého vozu, to je taková kombinace plech, dřevo, klasická výdřeva to určitě už neni)
Jen pro dokreslení situace (poptával jsem u stolařů, co se extra na výdřevu specializují, nikoliv u renovačních firem). První střelil od boku 1000 hodin po 300 kč. Ale na době realizace jsme se ani po serii telefonátů nedomluvili, komunikace mizerná... U druhého (znám tak nějak osobně ze školení KTK, sám dělá do verglů a je z regionu, mám to vlastně za kopcem) cena okolo 120 tisíc (zatím, k dnešnímu datu) a čekačka taky pěkná...
Výkres a vyhlodání z kusu dřeva - měl jsem vždy představu, že některé části jsou lepené, vrstvené a mezitím třeba i napružené (ne zrovna u mého vozu, to je taková kombinace plech, dřevo, klasická výdřeva to určitě už neni)
No,tak to bych nesouhlasil-teda v tom,že na výdřevě bylo něco lepeného. Tenkrát neznali nic než klíh a ten jak známo nemá rád vlhko. Tehdy ta auta jezdila i v dešti,ne jako naši dnešní mazánkové.Takže lepení tenkrát určitě ne. Kolíkování,snad,spíš čepování a šroubování a ocelovými výztuhami a různými napínáky(ťřeba dveře).
A výkresy? i když to byla sériovka,tak se kastle dělaly ručně.Tzn. kus od kusu jiná míra. Měli vždycky poblíž pásovou pilu a ponk s hoblíkem a rašplí,takže kolikrát centimetr žádná míra. Ve finále to stejným způsobem oplechovali.A že máš třeba pravé dveře od levých rozdílné o cenťák,dva? Okem to nepoznáš a na funkci to vliv nemá. Když se přihodila bouračka,tak se to tenkrát všechno ještě spravovalo.Pokud už výrobce dodával nějaké díly,tak to stejně byly jen polotovary,který si řemeslník upravil podle potřeby..
A výkresy? i když to byla sériovka,tak se kastle dělaly ručně.Tzn. kus od kusu jiná míra. Měli vždycky poblíž pásovou pilu a ponk s hoblíkem a rašplí,takže kolikrát centimetr žádná míra. Ve finále to stejným způsobem oplechovali.A že máš třeba pravé dveře od levých rozdílné o cenťák,dva? Okem to nepoznáš a na funkci to vliv nemá. Když se přihodila bouračka,tak se to tenkrát všechno ještě spravovalo.Pokud už výrobce dodával nějaké díly,tak to stejně byly jen polotovary,který si řemeslník upravil podle potřeby..