S
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
CNC: frézování 4-osy, Heidenhain iTNC530, soustruhy Heidenhain 4110, Fanuc Oi TC, 3x drátové řezačky, až Z+400, (+9let praxe)
CAD/CAM: SolidWorks 2015, HSMWorks 2016, MasterCam X5, X6, Kovoprog
CAD/CAM: SolidWorks 2015, HSMWorks 2016, MasterCam X5, X6, Kovoprog
To by se dalo vzít i v ruce flexou
Už na začátku jsem to chtěl napsat. Je u nás jeden specialista, kterej upne do nožový hlavy na soustruhu flexu, a brousí "na kulato". On by to nebyl moc velký rozdíl od té brusky na učňáku v kombinaci s neznalým brusičem Jinak dámě všechna čest a hodně zdaru
Denta:
chápu že chceš jako nový aktivní žáček ve výcviku pomoci, ale tudy cesta nevede
rýhy vyběhané od lana na válečcích z H3 mohou být klidně nějakých 4-5 mm hluboké
1) odebírat z obrobku několik mm tlustou vrstvu na brusce na kulato je šílenost, za to zapomeň, když pominu všechny věci proč je to nesmysl, tak by to na té brusce běhalo několik hodin (1 kus !!)
běžně se dává přídavek na broušení tak 0,2 mm na průměru (!)
2) ten váleček pokud má něco vydržet musí být z cementační oceli, nacementován a tepelně zpracován případně z něčeho ještě lepšího, možná z nějaké nástrojovky
ta nacementovaná tvrdá vrstva je tlustá tak max. 1 mm, zásahem viz výše ji odbrousíš a v obnaženém měkkém povrchu budou ty rýhy okamžitě znova
kdysi jsem je do AK Slaný udělal z 12060 a nechal zušlechtit, stálo to za hov.., nic to nevydrželo
3) pokud odebereš z povrchu válečku třeba 3 mm na průměru tak ho v místech nad ložisky docela zásadně zeslabíš, tam má tloušťku stěny tak možná 5 mm (?)
4) brusku na kulato ti nikdo soudný nepůjčí, a) viz diskuse nahoře, b) záměr jen dokazuje že ta diskuse nahoře je oprávněná
5) bylo by nutné vyrobit nějaký upínací přípravek atd
doporučuji:
1) udělat na ty válečky pořádný výkres, pokud to nedokážeš sama tak rozhodně snáz než brusku seženeš nějakého technologa který ti to namaluje nebo alespoň zkontroluje atd, třeba i učitel na průmce a tak
možná by se někde v třeba v jiném AK nebo někde kde to kdysi vyráběli nebo servisovali dal dohonit i původní výkres, pamětníků ale už moc nebude
2) s výkresem (!!!!) v ruce můžeš zadat poptávku na výrobu nových, velmi pravděpodobně by se na to chytil i někdo tady na foru
lidi co by to uměli vyrobit v řádné kvalitě tu jsou, váleček není nic složitého
3) pokud na ten díl bude pořádná dokumentace, tzn. výkres s předepsanými tolerancemi, házivostí, materiálem, tvrdostí povrchu atd, tak je jednoznačné kriterium kvality - požadavky jsou jasně dané, výrobek to splňuje nebo ne
4) už jen to, že bude k dispozici řádný výkres do značné míry eliminuje možné odfláknutí
5) jestli má AK několik desítek tisíc na plastová lana do navijáku, tak pár tisíc na nové válečky do navijáku musí mít taky
.....
pro neznalé problematiky:
vodící váleček navijáku H3 je silnostěnná trubka pr. tuším 50 (60?) mm délka asi 100 mm, na krajích je uvnitř osazení pro ložisko a drážka pro segrovku
váleček vede ocelové lanko pr. asi 5 mm na buben, rychlost lana je při navíjení kolem 100 km/hod, boční síla může být ke konci vzletu určitě několik set kg, při jednom startu kluzáku lano po válečcích ujede dráhu tak asi 0,8-1 km tam a totéž zpátky, když to odsejpá tak se navijákových startů dá udělat i 90-100 za den
chápu že chceš jako nový aktivní žáček ve výcviku pomoci, ale tudy cesta nevede
rýhy vyběhané od lana na válečcích z H3 mohou být klidně nějakých 4-5 mm hluboké
1) odebírat z obrobku několik mm tlustou vrstvu na brusce na kulato je šílenost, za to zapomeň, když pominu všechny věci proč je to nesmysl, tak by to na té brusce běhalo několik hodin (1 kus !!)
běžně se dává přídavek na broušení tak 0,2 mm na průměru (!)
2) ten váleček pokud má něco vydržet musí být z cementační oceli, nacementován a tepelně zpracován případně z něčeho ještě lepšího, možná z nějaké nástrojovky
ta nacementovaná tvrdá vrstva je tlustá tak max. 1 mm, zásahem viz výše ji odbrousíš a v obnaženém měkkém povrchu budou ty rýhy okamžitě znova
kdysi jsem je do AK Slaný udělal z 12060 a nechal zušlechtit, stálo to za hov.., nic to nevydrželo
3) pokud odebereš z povrchu válečku třeba 3 mm na průměru tak ho v místech nad ložisky docela zásadně zeslabíš, tam má tloušťku stěny tak možná 5 mm (?)
4) brusku na kulato ti nikdo soudný nepůjčí, a) viz diskuse nahoře, b) záměr jen dokazuje že ta diskuse nahoře je oprávněná
5) bylo by nutné vyrobit nějaký upínací přípravek atd
doporučuji:
1) udělat na ty válečky pořádný výkres, pokud to nedokážeš sama tak rozhodně snáz než brusku seženeš nějakého technologa který ti to namaluje nebo alespoň zkontroluje atd, třeba i učitel na průmce a tak
možná by se někde v třeba v jiném AK nebo někde kde to kdysi vyráběli nebo servisovali dal dohonit i původní výkres, pamětníků ale už moc nebude
2) s výkresem (!!!!) v ruce můžeš zadat poptávku na výrobu nových, velmi pravděpodobně by se na to chytil i někdo tady na foru
lidi co by to uměli vyrobit v řádné kvalitě tu jsou, váleček není nic složitého
3) pokud na ten díl bude pořádná dokumentace, tzn. výkres s předepsanými tolerancemi, házivostí, materiálem, tvrdostí povrchu atd, tak je jednoznačné kriterium kvality - požadavky jsou jasně dané, výrobek to splňuje nebo ne
4) už jen to, že bude k dispozici řádný výkres do značné míry eliminuje možné odfláknutí
5) jestli má AK několik desítek tisíc na plastová lana do navijáku, tak pár tisíc na nové válečky do navijáku musí mít taky
.....
pro neznalé problematiky:
vodící váleček navijáku H3 je silnostěnná trubka pr. tuším 50 (60?) mm délka asi 100 mm, na krajích je uvnitř osazení pro ložisko a drážka pro segrovku
váleček vede ocelové lanko pr. asi 5 mm na buben, rychlost lana je při navíjení kolem 100 km/hod, boční síla může být ke konci vzletu určitě několik set kg, při jednom startu kluzáku lano po válečcích ujede dráhu tak asi 0,8-1 km tam a totéž zpátky, když to odsejpá tak se navijákových startů dá udělat i 90-100 za den
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
josef109: Jestli jsou ty válečky na ložiskách, tak by to šlo flexou i bez demontáže. Při správném nastavení brusného kotouče k válečku se to roztočí samo. Srandu si nedělám, váleček na vedení lana bych takhle klidně vzal lamelákem a ani bych si nepřipadal jako moc velký prase
Já to říkal, je třeba dávat bacha na lano!!!
Co mě nejde do hlavy, tak prej prdlo tažný lano. Od čeho tam je potom nosný? Podle mě ať prdne to nebo to, tak by to mělo na tom druhým zůstat viset, tak to je koncipovaný, nebo néééé?
Co mě nejde do hlavy, tak prej prdlo tažný lano. Od čeho tam je potom nosný? Podle mě ať prdne to nebo to, tak by to mělo na tom druhým zůstat viset, tak to je koncipovaný, nebo néééé?
Buhuzel brzda na hlavni lano tam nebyla automaticka, ale rucni.
Podivej se jak vysoko a blbe je tahlo te nouzove brzdy v te kabine umisteno, na to ten chudak pruvodci nema sanci pri podobne udalosti dosahnout.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Kucííí jsme v CZ. Stačí sehnat důchodce co píše optimistické revize. Provozovatelé do toho nedají kačku, chtějí to jen ždímat a výměna lana průměru 45mm v kilometrech bude cena děsivá. Koncepce pravěká, také bych čekal princic bezpečnosti, že když praskne jedno z lan, tak se kladky kousnou a zůstane to viset.
hele, já bych s tím sebeobviňováním ("....jsme v CZ....") nebyl tak hrrrrelbarto píše: ↑1. 11. 2021, 10:27 Kucííí jsme v CZ. Stačí sehnat důchodce co píše optimistické revize. Provozovatelé do toho nedají kačku, chtějí to jen ždímat a výměna lana průměru 45mm v kilometrech bude cena děsivá. Koncepce pravěká, také bych čekal princic bezpečnosti, že když praskne jedno z lan, tak se kladky kousnou a zůstane to viset.
nedávno spadla lanovka v Itálii, tam tu brzdu sice měli automatickou, ale podle toho co se píše ji úmyslně vyřadili protože jim to dělalo něco co nechtěli
provoz bez automatické brzdy tam byl povolen jen jako nouzový bez lidí
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 1547
- Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
- Kontaktovat uživatele:
Taktiež v Rakúsku padli dve lanovky nedávno. Počas kovidu nepremávali, zahrdzaveli a po opätovnom spustení žiadne pred údržba.
BalazKovo.sk
Už to mám skoro hotové. Zase z toho nedělejte takovou vědu, obyčejný váleček jeden soustruh bez automaticky posuvu, bohužel jiný není, plátek do kaleneho materiálu a pak smirgl. Největší problém je najít čas kdy to udělat, tak aby mě nikdo neviděl, protože na tom stroji nemám co dělat. Tak se tu mějte hezky.
kvuli vošmirglovanýmu válečku se tu pronajímala bruska nakulato? a pak se to vzalo smirkem? to mě poserdenta píše: ↑3. 11. 2021, 11:56 Už to mám skoro hotové. Zase z toho nedělejte takovou vědu, obyčejný váleček jeden soustruh bez automaticky posuvu, bohužel jiný není, plátek do kaleneho materiálu a pak smirgl. Největší problém je najít čas kdy to udělat, tak aby mě nikdo neviděl, protože na tom stroji nemám co dělat. Tak se tu mějte hezky.
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR