ložisko
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
mimochodem ta klika to je taková ta "lisovaná skládačka" ramena, a hlavní a ojniční "čepy" ? a nebo tahle skládačka je v jiné aerovce?
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
-
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
Samozřejmě není - tohle je asi cililink - tzn. to, co vzniklo když z Břéťovo enky, vznikla první Aerovka.
Jednoválec půllitr, takový zvětšený Felgiebel chlazený vodou a s klikou na ložiskách.
Příčný vyplachování s deflektorem.
Takovát ta skládačka, co drží pohromadě silou vůle a co se nemusí centrovat, protože je tak gumová , že se srovná sama po prvním natočení je až v větších Aerovkách - třeba v padesátce.
-
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
Hm, od kdy?
Pětistovka má kliku z jednoho kusu, akorát ojniční ložisko (ojnici) drží taková podložková příložka na zápustný šroub s šlicem.
https://auto.bazos.cz/inzerat/162711624 ... ro-500.php
-
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
samozřejmě - proto taky ta klika není z automatovky a nebo 11373
Mj, ta klika je (pokud si dobře pamatuji) je z stejného materiálu, jako klika v tomto
https://en.wikipedia.org/wiki/Thunderbolt_(car)
Tu mj. pro G.E.T Eystona tehdy tenkrát taky dělali v Poldovce
když tak koukam na ten řez - buď to nevidím nebo tam nic není -
Jak je zajištěno, aby se půlky té kliky neprotočily proti sobě?
myslím jeden válec proti druhému
asi by tam mohlo být nějaké ozubení, drážka nebo tak něco na koncích hřídelí
díky za poučení
Jak je zajištěno, aby se půlky té kliky neprotočily proti sobě?
myslím jeden válec proti druhému
asi by tam mohlo být nějaké ozubení, drážka nebo tak něco na koncích hřídelí
díky za poučení
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
u tý Aerovky nijak - prostě se to složí "tak nějak" (aby to šmajdalo třeba do 0.07) a při natočení se to pak samo tak nějak srovná - ta klika zrovna moc nedrží.
Prostě Aerovka není Matchless a nebo Norton
Ja som, reagoval na foto od Fmodela, na ktorom je dvojvalec.Sancho Panza píše: ↑3. 1. 2023, 4:42Hm, od kdy?
Pětistovka má kliku z jednoho kusu, akorát ojniční ložisko (ojnici) drží taková podložková příložka na zápustný šroub s šlicem.
https://auto.bazos.cz/inzerat/162711624 ... ro-500.php
Ale priznám sa, že na jednostranné uloženie kluky pri jednovalci som nejak zabudol.
U téhle je komplet lisovaná i hlavní čepy.
Dělal jsem klikovky do sprintu na HD a ta ludra měla s turbem nějak moc koní tak se na přání zákazníka čepy po scentrování heftli TIGem jako to dělají tuneři vUSA.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
nevím jestli jsme se pochopiliSancho Panza píše: ↑3. 1. 2023, 9:32u tý Aerovky nijak - prostě se to složí "tak nějak" (aby to šmajdalo třeba do 0.07) a při natočení se to pak samo tak nějak srovná - ta klika zrovna moc nedrží.
Prostě Aerovka není Matchless a nebo Norton
já myslím natočení jednoho válce proti druhému
jedné poloviny kliky dvouválce proti druhé
nikoli těch čtvrtin co jsou sešroubované přes ojniční ložisko - tam se to "srovná" šprajcováním v bloku, to chápu
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Akú výhodu má to uloženie z jednej strany? Alebo prečo to tak robili? Mne to pripadá strašne nevýhodné v porovnaní s klasickou klukou á la perák.
Napadlo ma akurát to, že nemuseli zrovnávať zotrvačníky voči sebe. Ale stojí to za ten oveľa drahší materiál? Asi aj blok motora bol jednoduchší, ked nemuseli párovať kartre.
Napadlo ma akurát to, že nemuseli zrovnávať zotrvačníky voči sebe. Ale stojí to za ten oveľa drahší materiál? Asi aj blok motora bol jednoduchší, ked nemuseli párovať kartre.
Asi nějak takhle - viz dva díly kliky na začátku. Cca 50 sekunda...
https://www.youtube.com/watch?v=T4fWBzr9GW4
-
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
Chyba byla u mě - nepochopil jsem to játestone píše: ↑3. 1. 2023, 10:46nevím jestli jsme se pochopiliSancho Panza píše: ↑3. 1. 2023, 9:32u tý Aerovky nijak - prostě se to složí "tak nějak" (aby to šmajdalo třeba do 0.07) a při natočení se to pak samo tak nějak srovná - ta klika zrovna moc nedrží.
Prostě Aerovka není Matchless a nebo Norton
já myslím natočení jednoho válce proti druhému
jedné poloviny kliky dvouválce proti druhé
nikoli těch čtvrtin co jsou sešroubované přes ojniční ložisko - tam se to "srovná" šprajcováním v bloku, to chápu
Jsou tam takové "pera" a "drážky" ( dva rovnoběžné "ozuby" ven proti dvoum drážkám ) - pero 14 +0.025 až 14+0.015 (
stovka tolerance)
Drážka 14 +0.018, 14 - 0.00
No a ty to unáší - torzně centrují proti sobě.