gve84

CAD/CAM software
lubbez
Příspěvky: 3148
Registrován: 21. 6. 2012, 9:26
Bydliště: Praha

20. 11. 2012, 10:06

Tak jsem týden šťastným majitelem 84 a učím se s ní pracovat. Protože jsem fakt začátečník, nezatíženej vědomostma, nejde to tak rychle, jak jsem si představoval. Stroj mám ale na hraní a tak mne nic a nikdo nehoní. Ale o tom psát nechci. Protože destička má jen tři vstupy na switche, ale pouze pro referenci a nejsou kam zapojit koncáky a E_stop. Postavil jsem tedy takovou malou destičku s 2051 Atmelem, která hlídá všechny koncáky a E_stop a ovládá relátko pro Enable driverů. Relátko proto, aby byl výstup galvanicky oddělenej a hlavně aby se tam dalo zapojit cokoliv - je vyvedenej přepínací kontakt. Aby se tam ten procík neflákal, kromě hlídání ještě zobrazuje typ chyby. První verze fungovala tak, že po odstranění chyby se vše opět zapnulo. Pokud však pošlu některou osu mimo limit, tak po opětném zapnutí tam vlítne znova. Druhá verze už s tímto počítá a po odstranění chyby se displej rozbliká a čeká na potvrzením tlačítkem START, které vše zapne. Toto zařízení lze použít i s Machem a v tu chvíli je k dispozici dost vstupů jak pro limit, tak pro pozici. Pro MACHaře je tu ještě jedna vychytávka a to vyhodnocování signálu charge pump. Pokud není signál, není "enable". Pokud by to někoho zajímalo, dejte vědět.
sidonie
Příspěvky: 1010
Registrován: 18. 12. 2009, 11:18
Bydliště: Vranová Lhota

22. 11. 2012, 8:11

Já doposud žil v domění, že stačí použít koncáky zapojené do série a je po problému. V softwaru je snad řešitelný směr reference a co se týká e-stopu, pak je snad úplně jednoduché ho zapojit na některou osu v sérii s koncáky. Jakmile dojde k rozepnutí jakéhokoliv koncáku či jiného spínače, stroj se okamžitě zastaví.
pavel-gravos
Příspěvky: 318
Registrován: 27. 1. 2008, 4:30

22. 11. 2012, 10:01

Gve84 byla od zacatku koncipovana jako mala levna, snadno pouzitelna pro drobnou
automatizaci, ruzne roboticke hracky apod...