Malý tichý vzduchový kompresor kolem baru
hlavní problém asi bude v tom, že se ten kompresor neumí rozeběhnout do protitlaku
motor s rozběhovým kondíkem má velmi malý záběrový moment
udělej pokus
opakovaný rozběh s volným výstupem X rozběh s připojenou natlakovanou expanzní nádobou (...)
v ledničce díky principu nemůže nastat rozběh do protitlaku
vzduchové kompresory (speciálně ty s 1f motorem) to mají ošetřené zpětným + odpouštěcím ventilem
motor s rozběhovým kondíkem má velmi malý záběrový moment
udělej pokus
opakovaný rozběh s volným výstupem X rozběh s připojenou natlakovanou expanzní nádobou (...)
v ledničce díky principu nemůže nastat rozběh do protitlaku
vzduchové kompresory (speciálně ty s 1f motorem) to mají ošetřené zpětným + odpouštěcím ventilem
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22396
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
vpodstate bys mel pridat jeste zpetny ventil pred tlakovou nadobu
a privod od kompresoru ke zp. ventilu a nadobe odfouknout do vzduchu pri vypnutem kompresoru
se zapnutim kompresoru ten odfuk zavirat
nafouknuti te trubky do tlaku staci k tomu aby se motor rozebehl
a privod od kompresoru ke zp. ventilu a nadobe odfouknout do vzduchu pri vypnutem kompresoru
se zapnutim kompresoru ten odfuk zavirat
nafouknuti te trubky do tlaku staci k tomu aby se motor rozebehl
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Díky všem za odpovědi. Expanzní nádobu tam nemám, rád bych se bez ní obešel. Možná vás zmátl ten ventil na výstupu, který tak nedává asi moc smysl (myslel jsem původně, že to funguje trochu jinak - že nastavím kýžený výstupní tlak a on případný přetlak odfoukne). I tak jsem ho tam dal (bude zatím plně otevřený), hlavně kvůli manometru a na případný pokusy.
Čili to spíš vidím na tu elektriku. S tim měřenim kondíku nikoho nic nenapadá? Je možný, že je skutečně až tak vyběhanej (na tisícinu původní kapacity)? Stejně skočim přes oběd pro novej, ale tak spíš aby bylo jasno.
Btw. mám i digitální manometr, který umí posílat informaci o tlaku (resp. asi o překonání nějakého nastaveného thresholdu, "tlakový spínač", nezkoumal jsem), to by se taky mohlo využít.
Dík, T.
Čili to spíš vidím na tu elektriku. S tim měřenim kondíku nikoho nic nenapadá? Je možný, že je skutečně až tak vyběhanej (na tisícinu původní kapacity)? Stejně skočim přes oběd pro novej, ale tak spíš aby bylo jasno.
Btw. mám i digitální manometr, který umí posílat informaci o tlaku (resp. asi o překonání nějakého nastaveného thresholdu, "tlakový spínač", nezkoumal jsem), to by se taky mohlo využít.
Proč z auta, normální relátko by nestačilo?pavlaxy píše:asi by jsi to uřídil i NE555 s relátkem z auta
Dík, T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
vždyť na tom obrázku máš napsáno 4uF a 3,9uF ?????Thomeeque píše: Čili to spíš vidím na tu elektriku. S tim měřenim kondíku nikoho nic nenapadá? Je možný, že je skutečně až tak vyběhanej (na tisícinu původní kapacity)?
Dík, T.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Rozběhové kondenzátory měřím běžně univerzálním měřákem (nebo AVR testerem - kond musím být vybitý) a chovají se normálně prostě jako kondenzátory. Když má 2uF kondík kapacitu 1,6uF tak ho vyhazuju, protože motor už netočí co má (v mém konkrétním případě mi potom shoří topná spirála, protože ji motor větráku neuchladí). Rozběhové kondenzátory bývají většinou typu MP = metalizovaný papír a v případě průrazu (asi špičky na indukční zátěži) se v místě průrazu spálí ten papír a odpaří kov, takže kondík funguje dál, jen s menší kapacitou. Proto se musejí občas zkontrolovat a vyměnit. A ano, občas najdu i takový, který má kapacitu v řádu nF, to už ale bývá spálené i topení i motor...
S tím filtrem před kompresor jsi to už vyřešil? Mám tu přesně pro ten účel takovýhle filtr: Má to rychlospojku na 6mm hadičku Festo a uvnitř je papírová vložka C410, která by měla být dostupná v běžné obchodní síti. (namátkou např. zde:
http://www.autodily-cardo.cz/filtry-2/v ... 0-mf-c410/" onclick="window.open(this.href);return false; - aktuálně vyprodaný)
nebo tady: http://www.autokseft.cz/MANN-FILTER-Vzd ... 0-nd287310" onclick="window.open(this.href);return false; levnější i když taky není skladem....
S tím filtrem před kompresor jsi to už vyřešil? Mám tu přesně pro ten účel takovýhle filtr: Má to rychlospojku na 6mm hadičku Festo a uvnitř je papírová vložka C410, která by měla být dostupná v běžné obchodní síti. (namátkou např. zde:
http://www.autodily-cardo.cz/filtry-2/v ... 0-mf-c410/" onclick="window.open(this.href);return false; - aktuálně vyprodaný)
nebo tady: http://www.autokseft.cz/MANN-FILTER-Vzd ... 0-nd287310" onclick="window.open(this.href);return false; levnější i když taky není skladem....
Relátko :samozřejmě jakékoliv ...pokud chceš mám tu nějaká z mikrovlnek přijeď si vybrat ...
autorelé -to jen že je na 12V a má silné kontakty a je jich také všude habaděj ..nemusí mít ale pevnost na 230VAC .
Redukční ventil aby měl co redukovat nějaký vzdušník potřebuje a zbaví tě pulzace vzduchu máš pak konstantní tlak ,
nevím jak moc to potřebuješ .
Předfiltr je moc pěkný kam na něj -jaké auto vrakoviště ?
autorelé -to jen že je na 12V a má silné kontakty a je jich také všude habaděj ..nemusí mít ale pevnost na 230VAC .
Redukční ventil aby měl co redukovat nějaký vzdušník potřebuje a zbaví tě pulzace vzduchu máš pak konstantní tlak ,
nevím jak moc to potřebuješ .
Předfiltr je moc pěkný kam na něj -jaké auto vrakoviště ?
jo, oni ty písenka na první pohled vypadají stejněThomeeque píše:Já ale naměřil 3.9 nanofaradu (a pro úplnost, měřil jsem ho odpojenej z obvodu)
mohl by být bouchlej a přerušenej, je to svitek
tak zkus jinej pro jistotu ho změř
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Taky doma něco mám, ale díky.pavlaxy píše:Relátko :samozřejmě jakékoliv ...pokud chceš mám tu nějaká z mikrovlnek přijeď si vybrat ...
Jo, jasný. Z toho mojeho kompresoru jde pěkný stabilní fuk (jestli tam jsou pulzy, tak nejsou ani slyšet ani cítit), takže bez další stabilizace se pro můj účel myslím obejdu.pavlaxy píše:Redukční ventil aby měl co redukovat nějaký vzdušník potřebuje a zbaví tě pulzace vzduchu máš pak konstantní tlak ,
nevím jak moc to potřebuješ .
Paráda, díky za detailní info! Ten můj tedy bude zřejmě v pánu, už mám koupenej novej, tak večer schválně proměřim (k instalaci se dostanu asi až ve středu).melsoft píše:Rozběhové kondenzátory měřím běžně univerzálním měřákem (nebo AVR testerem - kond musím být vybitý) a chovají se normálně prostě jako kondenzátory. Když má 2uF kondík kapacitu 1,6uF tak ho vyhazuju, protože motor už netočí co má (v mém konkrétním případě mi potom shoří topná spirála, protože ji motor větráku neuchladí). Rozběhové kondenzátory bývají většinou typu MP = metalizovaný papír a v případě průrazu (asi špičky na indukční zátěži) se v místě průrazu spálí ten papír a odpaří kov, takže kondík funguje dál, jen s menší kapacitou. Proto se musejí občas zkontrolovat a vyměnit. A ano, občas najdu i takový, který má kapacitu v řádu nF, to už ale bývá spálené i topení i motor...
Občas jsem se příležitostně ptal, jestli by něco měli, ale ptal jsem se asi na samých špatných místech, tak jsem v sobotu něco jedoduchého spáchal, v mých podmínkách by to mohlo stačit.melsoft píše:S tím filtrem před kompresor jsi to už vyřešil?
Díky za tip! Jmenuje se to nějak, neumim to najít (jen ty vložky)?melsoft píše:Mám tu přesně pro ten účel takovýhle filtr...
Jasný.testone píše:jo, oni ty písenka na první pohled vypadají stejně
mohl by být bouchlej a přerušenej, je to svitek
tak zkus jinej pro jistotu ho změř
Dík všem, T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Zvážim, děkuju, s číslem už se to dá i googlit.melsoft píše:Já jich tu mám pár ze starejch rozebranejch mašin. Pokud bys chtěl 1 případně 2ks tak můžu vypomoct. Jinak trvalej zdroj nemám...Thomeeque píše:Díky za tip! Jmenuje se to nějak, neumim to najít (jen ty vložky)?
Na víčku je napsáno Picolino 44010 82 996
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino