Kotoučovou pilu PKM 60
Pravidla fóra
toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem
toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem
... seš si naprosto jistý, že problém je v soukolí ? Ono to "hrkání" je časté, když pižláš silnější železo a pila začne vibrovat. Po zakoupení mi taky hrkala, s hrůzou jsem rozebral převodovku a našel vše ve stavu nového. Firma dala pilu pryč protože prý špatně řezala ... důvod byl snad 8mm totouč, obří zuby, tedy spíš jejich zbytkly a koutouč zakalený do bezvědomí. Mám pocit, že "hrkaní" na železe většího průměru je snad běžné provozní naříkání stroje a železo mimo malých průměrů už na tom ani neřežu. Je to nulová produktivita a trápení stroje. Zkus tam dát máslo hliník nebo tenkostěnné jekly zda bude hrkat stále ?
začalo to robiť za voľna, je tam kotúč hrúbky 2.5 mm. ja som dal dole dekel na 6 skrutiek M6 a bolo tam veľa pilín. asi to rozoberiem poriadne vyumývam od bordelu, max dám nové ložiská. dám tam kvalitný hypoidný olej. písal som že tam je strašne veľa mosadz bordelu. potom možno že je len ložisko chytené. aj dnes som s pílou rezal a ide len občas zahrká. /aj na voľno/.
to turnigy :
máme v práci veľkú pásovku asi do 300 mm /presne neviem/. takže ako nemám proti nim nič. hovorím chyba je asi z mojej strany. určite keby som si kúpil malú pásovku pre mňa domov bol by som takisto spokojný. len mám radšej masiv stroje a rozhodne tie nové tu majú v tomto smere určité nedostatky -tie lacnejšie
dôležité je len aby som nemusel rezať 50 ku tyč s karboškou. a hlavne s plastmi som mával problémy . jedno plus ktoré má kotúčovka je asi krajší a presnejší rez . ale na tom mi až tak nezáleží.
to turnigy :
máme v práci veľkú pásovku asi do 300 mm /presne neviem/. takže ako nemám proti nim nič. hovorím chyba je asi z mojej strany. určite keby som si kúpil malú pásovku pre mňa domov bol by som takisto spokojný. len mám radšej masiv stroje a rozhodne tie nové tu majú v tomto smere určité nedostatky -tie lacnejšie
dôležité je len aby som nemusel rezať 50 ku tyč s karboškou. a hlavne s plastmi som mával problémy . jedno plus ktoré má kotúčovka je asi krajší a presnejší rez . ale na tom mi až tak nezáleží.
Jsou tam dvě kuželíková ložiska proti sobě, nejsou moc povolená? Potom je to náchylné na vibrace už při pouhém tlesknutí vedle pily.
Taky se stávalo, že chyběl pod ložiskem v motoru vymezovací kroužek (samozřejmě po odborné výměně ložisek) a šnekové kolo si tahalo rotor k sobě. Potom to vydávalo občas takový cvakavý zvuk.
Já tuhle pilu stále používám, ale nedovedu si představit řezat na tom třeba 40tku kulatinu. Používám jí na duté materiály.
Taky se stávalo, že chyběl pod ložiskem v motoru vymezovací kroužek (samozřejmě po odborné výměně ložisek) a šnekové kolo si tahalo rotor k sobě. Potom to vydávalo občas takový cvakavý zvuk.
Já tuhle pilu stále používám, ale nedovedu si představit řezat na tom třeba 40tku kulatinu. Používám jí na duté materiály.
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Tak som rád že niekto používa ešte túto pílu nie len ja. Prikladám foto. a údaje:
Náhradné diely na PKM 60 - 3 rv. 1981 .
2x ložisko 30205A FLT-8
2x ložisko 30208A FLT -8
2x gufero 48x80x13
čerpadlo na boku - AC puma je zo Škody 1203
Bolo načaté to bronzové šnekové kolo. Ja tipujem že tam od výroby nikto nič okrem kotúčov nemenil. / priznávam sa, aj ja som len dolial trošku oleja/ čo mohlo ešte pridať že odliatok nebol dobre vyčistený od odlievania a zostalo tam z formy piesok .
+ na fotke to nie je dobre vidieť, šnekové kolesá neboli v jednej rovine , zuby boli zodraté troška do jednej strany ./pred rozobratím som prehodil fázu na motore, pustil som stroj aby mi opísalo presne polohu dotyku zubov na opačnej strane zuba. Aj tu je vidieť trošku vyosenie/ Na to si dám pozor pri montáži. musím to vymerať. Poskladať a skúšať to nie je možné, nakoľko sú tam uloženia s dosť veľkým presahom. Bez lisu sa to rozobrať nedá. Ak si niekto neurobí nejaký špeci prípravok.
Náprava :
1- šnekové súkolie je osovo aj tvarovo symetrické. poskladám ozubené kolesá súkolia otočené o 180° .
2- dám nové ložiská a guferá.
3- kvalitný hypoidní olej.
Pridávam pár fotiek :
Náhradné diely na PKM 60 - 3 rv. 1981 .
2x ložisko 30205A FLT-8
2x ložisko 30208A FLT -8
2x gufero 48x80x13
čerpadlo na boku - AC puma je zo Škody 1203
Bolo načaté to bronzové šnekové kolo. Ja tipujem že tam od výroby nikto nič okrem kotúčov nemenil. / priznávam sa, aj ja som len dolial trošku oleja/ čo mohlo ešte pridať že odliatok nebol dobre vyčistený od odlievania a zostalo tam z formy piesok .
+ na fotke to nie je dobre vidieť, šnekové kolesá neboli v jednej rovine , zuby boli zodraté troška do jednej strany ./pred rozobratím som prehodil fázu na motore, pustil som stroj aby mi opísalo presne polohu dotyku zubov na opačnej strane zuba. Aj tu je vidieť trošku vyosenie/ Na to si dám pozor pri montáži. musím to vymerať. Poskladať a skúšať to nie je možné, nakoľko sú tam uloženia s dosť veľkým presahom. Bez lisu sa to rozobrať nedá. Ak si niekto neurobí nejaký špeci prípravok.
Náprava :
1- šnekové súkolie je osovo aj tvarovo symetrické. poskladám ozubené kolesá súkolia otočené o 180° .
2- dám nové ložiská a guferá.
3- kvalitný hypoidní olej.
Pridávam pár fotiek :
Práveže neboli ani volné, ani nejako poškodené. Trolilinka bolo vidieť matnú farbu na dráhe kolečiek. Ale nič extra. Nezistil som priamo nič. ešte to mohlo robiť bordel ak sa dostal do ložiska. Preto to zadrnčalo len občas. Už nad tým nebudem špekulovať. Dám tam tie nové ložiská , nový olej a uvidíme. Zase to nie je veľa roboty. uvidím potom. Napíšem .