Valček BN 102
Pravidla fóra
toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem
toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem
-
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
- Kontaktovat uživatele:
Valčeky sa na bezhrotej brúske nebrúsili a ani nesmú a za ďalšie musia byť "párované" do kompletných sád.
BalazKovo.sk
-
- Příspěvky: 2984
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
Ahoj,
niečo sa mi marí že už to tu niekto riešil a vyplynulo s toho, že sa dajú použiť štandardné valčeky, ale treba ich kúsok skrátiť. Ale je to len nejaká pamäťová stopa vzadu v pamäti, skús prehľadať fórum, možno to vlákno nájdeš.
niečo sa mi marí že už to tu niekto riešil a vyplynulo s toho, že sa dajú použiť štandardné valčeky, ale treba ich kúsok skrátiť. Ale je to len nejaká pamäťová stopa vzadu v pamäti, skús prehľadať fórum, možno to vlákno nájdeš.
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
-
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
- Kontaktovat uživatele:
Takže valčeky majú z jednej strany kruhovú jamku po hrote, z druhej strany majú ihlan po hrote. Je to z toho dôvodu, že sa brúsili medzi hrotmi a naraz sa brúsil priemer a aj jedno čelo, kvôli kolmosti. Potom sa dobrúsilo druhé čelo na magnetke. Preto majú valčeky z jednej strany "kružnice" po brúsení bokom kotúča ale na druhej nie. Takto sa narobilo za palety valčekov. Keď servisáci neboli na výjazdoch a sedeli v domovskej firme, dostali paletu s 10 tisíc valčekmi a párovali ich, robili sady a tie sa potom dávali do brúsok. Takže treba zháňat celé párované sady, pre orientáciu čo si tak spomínam jedna sada na jedno vedenie do BPH sa pohybovala okolo 200€.
BalazKovo.sk
tie prvé znaky(ihlan a tak) na mojich nie sú. To čelo je ale už obrúsené ako píšeš. Preto som myslel na ten centerles...jergus.balaz píše: ↑11. 1. 2021, 5:50 Takže valčeky majú z jednej strany kruhovú jamku po hrote, z druhej strany majú ihlan po hrote. Je to z toho dôvodu, že sa brúsili medzi hrotmi a naraz sa brúsil priemer a aj jedno čelo, kvôli kolmosti. Potom sa dobrúsilo druhé čelo na magnetke. Preto majú valčeky z jednej strany "kružnice" po brúsení bokom kotúča ale na druhej nie. Takto sa narobilo za palety valčekov. Keď servisáci neboli na výjazdoch a sedeli v domovskej firme, dostali paletu s 10 tisíc valčekmi a párovali ich, robili sady a tie sa potom dávali do brúsok. Takže treba zháňat celé párované sady, pre orientáciu čo si tak spomínam jedna sada na jedno vedenie do BPH sa pohybovala okolo 200€.
-
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
- Kontaktovat uživatele:
Potom je ešte jedna možnosť obrúsiť to v skľučovadle (držíš to za prídavok) a naraz obrúsiš obvod a čelo. Proste tú technológiu neodrbeš ak to má byť presné, čo u brúsky presné musí byť.
BalazKovo.sk
No, to je relativní - protože třeba válečky v Agathonech (jsou použité vedení Schneeberger) jsou bezhrotě broušené - ale musí se to umět a musí být skutečně pořádná bruska.jergus.balaz píše: ↑11. 1. 2021, 8:05Potom je ešte jedna možnosť obrúsiť to v skľučovadle (držíš to za prídavok) a naraz obrúsiš obvod a čelo. Proste tú technológiu neodrbeš ak to má byť presné, čo u brúsky presné musí byť.
Jinak pro výrobu náhradních válečků je podstatně jednodušší je brousit je jako činku - dva kusy dohromady, uprostřed rozumný zápich, na čelech normální zapuštěné důlky (stačí 0,5 - 1) - aby se čelo pak dalo vzít bokem kotouče u osazeného hrotu v koníku. Důlky se samozřejmě musí obrousit, unašeč (srdíčko nebo lépe pružinu) vždy na druhý váleček než se brousí.
Samozřejmě nejdřív oba ohrubovat, pak až načisto.
Nakonec dolapovat na rozměr.
Pak rozbrousit (opatrně), v kleštině ohrubovat druhé čelo, pak čelo na magnetce načisto (podle toho čela z hrotovky), nakonec doloapovat čela (lehce, aby zmizely stopy) na desce.
Práce nic moc, ale existují podstatně horší.
V sklíčidle to brousit (letmo) je nesmysl - běžné brusky takto v žádném případě nejsou schopné udržet požadovanou kruhovitost - na slušném válečku by se tisícinovým mikrokátorem nemělo dát naměřit naprosto nic.
-
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
- Kontaktovat uživatele:
Presne pre toto som na začiatku písal, že sa to musí brúsiť medzi hrotmi, ale HellGrip tu "otravoval" s valčekmi bez dier
Čo sa krúti, nie je presné.
BalazKovo.sk
u běžné brusky to bývá řešeno takto:
Vřeteno je v ložiskách a vždy je to boj a geometrií a vůlema. Obvykle dvě radiální a jeden axiál "někde". Vlastní vřeteno ale nemá náhon. Vřeteno ale jde zablokovat (u BUA 16 ze zadu) pak se netočí a je zpevněné.
Na přední části vřetene je "kroužek" s drážkou - pod (za) čelním krytem - tj za náhonovou přírubou. Ta (příruba) je volně se protáčející na ložiskách po vřetenu - na tu se pak dá čep - unašeč pro srdíčko.
Takže v hrotech, vřeteno stojí (bloklé zezadu šroubem), točí se pouze ten unašeč po tom vřetenu, hrot zásadně stojí (broušení v mrtvých hrotech)
Když chci brousit v kleštině (skličidle) tak odblokuji vřeteno a spojím "šroubem" místo unášecího čepu unašeč s vřetenem. Pak se to točí celý, ale přesnost je daná ložisky a milionem dalších věcí.
Hrot se nebrousí - pouze se lehce narazí, srovná stolem kužel na dílci, když je ojetý, tak se přebrousí a je - li to nutné, dolapuje.
Až na případy kdy to jinak nejde, zásadně tvrdokovový hrot.
Staré mašiny mají klíňák (2x) nové plochý řemen, ten je naprosto napikaču - klouže.
Červík je lepší nahradit imbus šroubem, u kterého se přetočí konec tak, aby byl válcový.