Problém s CO2 a výrobou razítek

a dalsi nekonvencni metody obrabeni a deleni
Odpovědět
Squere
Příspěvky: 3
Registrován: 10. 2. 2019, 1:36

10. 2. 2019, 1:53

Dobrý den,
možná to bude jen prkotina, možná to na tomto laseru nepůjde, ale zatím se nám nepodařilo dát dohromady laser na gravírování razítek. Řezání překližky, pěny, plexi atd. žádný problém, gravírování větších věcí také bez problémů. Problém máme ale s razítky.
Laser máme tento ale 100W verzi.
https://www.aliexpress.com/store/produ ... ef5NnXWww

Program, kterým laser ovládáme je LaserCad V7.96 Máme problém s tím, že se nám nedaří vyrobit razítko s dotykovou ploškou ale jakoby nám laser vždy ob řádek zajel do písmene víc. Vše je dobře vidět na obrázku. Zkoušeli jsme nastavit náběh tak aby patka písmene byla širší, ale na to laser nereaguje.

Nenapadá Vás prosím jak toto vyřešit? či zda to vůbec jde.
Děkuji a s pozdravem Miroslav Koutník
Přílohy
20190131_210720.jpg
Razítko
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 5274
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

10. 2. 2019, 2:00

laserujete jedním směrem nebo oběmi ?
to vypadá jako bytam byly vůle a ta si přičte v každém směru řezu . pokud budete laserovat jen jedním směrem tak by ta nepřesnost mohla být poloviční .
Squere
Příspěvky: 3
Registrován: 10. 2. 2019, 1:36

10. 2. 2019, 2:42

Zkoušeli jsme jednosměrně i gravírovat v ose y (nahoru a dolu) a pořád stejný výsledek :-(
lubbez
Příspěvky: 1243
Registrován: 21. 6. 2012, 9:26
Bydliště: Praha

10. 2. 2019, 2:51

Bohužel, to je běžné. Skleněná trubka nezapaluje úplně přesně a hlavně má nízký kmitočet. V podstatě nejlepší výsledky jsou malá rychlost, malý krok a malý výkon a několikrát opakovat. Ovšem i tak u 2mm písma už to nebude žádná hitparáda. Na razítka to chce nějaký mainstreamový laser, třeba GCC, ale ta cena je hrozná. Nejlepší je razítka nedělat laserem, ale dohodnou si spolupráci s razítkovnou, kde je dělají fotografiky.
Uživatelský avatar
picom
Příspěvky: 1422
Registrován: 11. 8. 2006, 2:07
Bydliště: Praha

10. 2. 2019, 2:55

Vypadá to,že laser nevypina a svítí i na vrchol pismemek
Squere
Příspěvky: 3
Registrován: 10. 2. 2019, 1:36

10. 2. 2019, 7:26

Dekuji za odpovedi, vyzkousime extra pomale gravirovani a uvidime :) kdyz nepomuze, budeme ho muset vymenit za jiny. Stroje bereme od Signstechu a vzdy jsme byli spokojeni, co si myslite o tomto? Asi by to byl nahradnik
https://www.ebay.com/itm/Metal-Non-Met ... wtnpXmFef
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 16911
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

10. 2. 2019, 7:41

zkusil bych ubrat vykon treba na 60%
v extremnich podminkach se ta trubka blbe ridi
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Mex
Příspěvky: 5822
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

10. 2. 2019, 7:54

Dotaz trochu mimo: dá se guma (razítka) řezat polovodičovým laserem, tj. vlnovou délkou třeba 450nm?
Díky.
gendos
Příspěvky: 4
Registrován: 11. 2. 2019, 9:26

12. 2. 2019, 10:09

co2 laser 100 watt
maybe this is needed

https://www.youtube.com/watch?v=0AN5FortdGM
gendos
Příspěvky: 4
Registrován: 11. 2. 2019, 9:26

12. 2. 2019, 10:14

a photo
Přílohy
2019.jpg
lubbez
Příspěvky: 1243
Registrován: 21. 6. 2012, 9:26
Bydliště: Praha

12. 2. 2019, 11:27

Tak ještě jednou. Předpokládám, že laser má řízení RUIDA. Pokud ano, je tu možnost vykompenzovat pohyb hlavy. Poznáte to tak, že dáte gravírovat čárku a pokud jednotlivé tečky nebudou přesně pod sebou, je potřeba kompenzace. Ta se dá vcelku jednoduše nastudovat v manuálu. Ovšem i precizně vykompenzovaný stroj má své limity a ty jsou u cca 2mm písmen. Mluvím samozřejmě o jakémkoliv laseru se skleněnou trubkou. Minulý rok jsem si s tím hrál cca dva měsíce, koupil jsem kvůli tomu 1" čočku a výsledek byl tak na 30 % kvality GCC C180. Já sám se lasery a gravírovanou grafikou zabývám od roku 2009, ale razítka nenabízím, protože je nedokážu udělat kvalitně.
Odpovědět

Zpět na „plazma plyn voda laser EDM“