Ohraňovák

diskuze tykajici se mechaniky a dalsich veci okolo komercnich CNC stroju
Kopi.
Příspěvky: 310
Registrován: 26. 10. 2006, 3:02

10. 7. 2009, 5:52

Plech ohnutej o 170st je skoro pertl
kiko01
Příspěvky: 455
Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
Bydliště: Martin,Slovakia
Kontaktovat uživatele:

10. 7. 2009, 8:14

jo jo, mozno ze je len preklep :)
prochaska
Příspěvky: 5112
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

14. 7. 2009, 3:02

Pardon, ze reaguju tak pozde, jsem zrovna v mistech kde mne ani nenapadlo, ze by mohl fungovat internet :-)
Je to fakt skoro prelozeny vejpul, zaoblenym nozem tlacim pruzny plech do zlabku, skoro se ohne na druhou stranu (tj. 170 stupnu) a pak se zase velky kus narovna. Jsou to ruzne tloustky fosforbronzoveho plechu od 0.2 do 0.5. Jasne, ze kdyby to byl ostry ohyb tak to nebude zdaleka tolik, vlastne ani by to mozna nuz s ostrim 10 stupnu nemusel vydrzet.
Aleš Procháska
Uživatelský avatar
pavlaxy
Příspěvky: 1875
Registrován: 26. 12. 2007, 11:42
Bydliště: Praha

23. 4. 2016, 10:56

Ahojky ,
mám dotaz na ohraňování ...
patří sice do vlákna potřebuji pomoc při výrobě ,ale nedalo mi to se zeptat zde ...
mám navrženou sestavu podle výkresu a TL=5mm ocelový černý plech ...
jak to mám zakótovat pro ohnutí cca 30° atd.
plech je dlouhý 800mm
IMG_3801EV.jpg
raději se proto ptám zde ,není lépe se s někým přímo domluvit ... ?
Děkuji :D :P
prochaska
Příspěvky: 5112
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

24. 4. 2016, 9:25

Já kótuju v rozvinu čáru ohybu, úhel ("30° nahoru") a poloměr ohybu. Čáru ohybu kótuju od nějaké rovnoběžné hrany, pokud možno tak, jak se to bude postupně ohýbat při použití zadního dorazu. Na ten úhel pozor, standardně to má být "o kolik ohnout", ale lidi to kótují různě takže někdy dávají do výkresů výsledný úhel ("na kolik ohnout") takže je v tom zmatek a už se mi stalo, že mi plech přišel naohýbaný v komplementárních úhlech (což je ztížené tím, že mám v oblibě úhly typu 87° apod.). Poloměr ohybu je potřeba dohodnout s výrobcem (jaké použije prizma a nůž + jeho zkušenost s daným plechem) a pak zpětně doplnit do CADu, aby se správně spočítal rozvin.
Aleš Procháska
Uživatelský avatar
pavlaxy
Příspěvky: 1875
Registrován: 26. 12. 2007, 11:42
Bydliště: Praha

24. 4. 2016, 1:44

U mne je to docela jednoduché .. to máš pravdu ...
Nejlépe vyrobit z plechu ,který mají na skladě a tedy mají tu zkušenost,
a nejraději tak aby neměli moc práce s výměnou prizmatu a nože :wink:
Proto navrhuji jak říkáš s tou jistou volností pro výrobu a tolerancí že se to dožene případně jinde ...
Je to rameno jeřábku délky 800mm + výsuv 800mm ,
tedy by možná mohl být ten plech i jiná tloušťka v rozmezí +/- 1mm a radius není také kritický ...
Výška profilu cca 200mm a vnitřní výsuv cca 150mm .
E slide blocs.png
r4cv
Příspěvky: 1119
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

28. 4. 2016, 5:10

Keby si bola bližšie, tak to vyrobím podľa tej omaľovánky :)

Skús si nakresliť vnútorné rozmery toho profilu s ostrím rohom (rádius 0) a potom zmeraj jednotlivé dĺžky.
nanes ich na rovný plech a máš približný rozvinutý tvar. Nebude to úplne presné, ale o koľko sa pomýliš na vonkajšom, koľko bude chyba aj na vnútornom profile a malo by to fungovať.

Samozrejme je vhodné pre jednoznačnosť nakresliť bočný pohľad a zakótovať uhol.
Odpovědět

Zpět na „Mechanika a komponenty “