Honovacka RHC-370

Stroje zahranicni produkce, napr. z ciny a podobne, pouze podlozene informace o kvalite a potrebnych upravach takoveho stroje aby byl pouzitelny
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4874
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

6. 4. 2019, 8:24

No vidíš, jak jseš šikovnej.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 2264
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

7. 4. 2019, 12:16

Nechtělo by to tu eMZetu 150ku poslat spíš na výbrus?
novic
Příspěvky: 1835
Registrován: 19. 10. 2014, 10:30

7. 4. 2019, 11:19

prepacte za blbu otazku ale vybrus sa nerobi honovackou ? :oops:
Cash Rules Everything Around Me
C.R.E.A.M
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10118
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

7. 4. 2019, 11:29

novic píše: 7. 4. 2019, 11:19 prepacte za blbu otazku ale vybrus sa nerobi honovackou ? :oops:
ne ,nejdřív se projede díra vyvrtávačkou (obvykle 0,2-0,25 podle odstupňování výbrusových pístů) a pak pár setinek se projede honovačkou.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 2264
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

7. 4. 2019, 12:53

Tak ono s těma motorkama je to trochu složitější.

U motorek s vložkou (ČSSR) jsou výbrusový písty po 25 stovkách. Válce se brousí na brusce na kulato (díry). Většinou se to už ani nehonovalo.

Jsou různý třídy pístů viz označení třeba B. Šipka na pístu je k výfuku. Dneska udělají jaký píst chceš - třeba Wiseco, Vertex atd.

Při potřebě lepsiho předávání tepla se litinové vložky poměďovaly. Třeba to měla Faltova tovární ČZ 980.5.

U nikasil válců je to složitější v tom, že se nejdřív musí obrousit původní vrstva. Jen tak pro zajímavost s tím přišla ČZ Strakonice - vrstva Nikazet. Tvrdochrom se moc neosvědčil, loupal se. Poté se musí vyvarit, pokud je potřeba ulamané kusy kanálu atd. Pak se nanese nikasil a honuje se podle rozměru pístu. Třeba pán Štěrba ve Strakonicích to dělá ručně. Úhlová převodovka na tom lapovaci trn a jezdíš tam a zpět...
r4cv
Příspěvky: 2691
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

7. 4. 2019, 1:05

ako ste prišli na to, že to nebolo predtým vyvŕtané?
krížové stopy po honovaní končia pod priestorom, kde behali krúžky?
alebo vidíte niečo iné?
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10118
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

7. 4. 2019, 1:18

stanik84 píše: 7. 4. 2019, 12:53
Jen tak pro zajímavost s tím přišla ČZ Strakonice - vrstva Nikazet. Tvrdochrom se moc neosvědčil, loupal se.


No jo ,to ještě můžeme zabrousit do NASCAR ,tvrdochromu s dispergovaným grfitem snižování vnitřního pnutí atd.(to je co teď řeším ) protože podstatně lepší než běžný kovaný písty je materiál od R.....t.... s 30-40%křemíku což se jezdí i v F1 a podobných hračkách, tak zjistíš že nikasil je ten měkejš :wink: a pro výkon a vydrž musíš jít jinam ,a viagra nepomůže :D
Naposledy upravil(a) fmodel dne 7. 4. 2019, 1:51, celkem upraveno 2 x.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10118
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

7. 4. 2019, 1:29

stanik84 píše: 7. 4. 2019, 12:53

Při potřebě lepsiho předávání tepla se litinové vložky poměďovaly. Třeba to měla Faltova tovární ČZ 980.5.

Jo jako vedlejší produkt ,to bylo hlavně proto abys slícoval okna ve vložce a ve válci ,postup přebrousit vložku abys jí opatrně suvně dostal do válce ,pak dobrousit kanály a vložku (ještě teď mě při vzpomínce bolej ruce) po slícování a načasování pomědit vložku ,přečistit vložku ,ohřát válec vsunout vložku až do zámku a pak teprv vyvrtat a honovat.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 2264
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

7. 4. 2019, 2:46

Snad najdu někde v počítači tovární výrobní dokumentaci na ČZ 250/978...

Podle té do bylo pro lepší přestup tepla z litiny to hliníku. Vím, že vložky byly tvrdé 300 HB... Písty z Metazu.

Jinak jsem těch válců taky pár udělal ;) ... Vím, že jsem treba posouval na 513ce horní hranu kanálu. Asi o milimetr a počítal jsem kolena na výfuku :D.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10118
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

7. 4. 2019, 3:00

Tak ono je to u těch závodních motorů celkem jednoduchý ,přefuky 127-131° tam se nedá nic lepšího vymyslet ,pokud chceš silnicí aby to šlo v rezonanci jak má tak výfuk 180 je minimum dostaneš se až na 200+ ale záleží jestli máš přívěru a nějakou rozumnou křivku v zapalování atd . sání je taky jasný u šoupátkovejch motorů a u symetráků no a tak zvaný klapkáče (jazýčkové ventily) to je duchařina tak že nevíš kdy otvírá a zavírá :)
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10118
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

7. 4. 2019, 3:09

stanik84 píše: 7. 4. 2019, 2:46 Snad najdu někde v počítači tovární výrobní dokumentaci na ČZ 250/978...

Podle té do bylo pro lepší přestup tepla z litiny to hliníku.
Přece se nemohlo napsat ,,neumíme odlejt válec a vyfrézovat vložku tak aby se do toho nemuselo šáhnout " :D samozřejmě ten přestup tepla tam o něco lepší je .
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 2264
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

7. 4. 2019, 4:01

Klapky jsem taky dodělával. Dvě díry do pístu - je tam přepážka kvůli kroužkům. Pak jsem to potunil podle CR250 a ze sacího kanálu rovnou do přepouštěcích. Jen jsem tam dával ještě jinej karbec 38 mm. Aby to trochu jelo.

Hodnoty si už nepamatuju. Už se v tom pár let nehrabu.
Odpovědět

Zpět na „zahranicni produkce“