Plechový kužel

obrabeni na klasice
Odpovědět
jenda232
Příspěvky: 2
Registrován: 7. 11. 2018, 4:22

7. 11. 2018, 4:30

Zdravím,
asi to sem až tak nepatří, ale možná z Vás bude mít někdo nápad. Řeším teď výrobu kužele z nerez plechu 2mm. Kužel bude mít průměr 650mm a jeho výška bude cca 20-30mm. Problém je ten, že potřebuji středovou díru v jeho vrcholu o průměru pouze 30mm čili na klasické stáčečce jsem nahraný. Napadlo mě stočil bych mezikruží z nějakého 4mm plechu a na lisu prouhnout plechové kolo z nerez plechu tlakem na střed přes kouli z ložiska. Ovšem obávám se zvlnění po kraji. Nemáte někdo nápad jak toto vyřešit.

Díky, Jan Pirkl
Mi_los1
Příspěvky: 341
Registrován: 23. 4. 2012, 11:56
Bydliště: Olomouc

7. 11. 2018, 5:14

jenda232 píše:
7. 11. 2018, 4:30
Zdravím,
asi to sem až tak nepatří, ale možná z Vás bude mít někdo nápad. Řeším teď výrobu kužele z nerez plechu 2mm. Kužel bude mít průměr 650mm a jeho výška bude cca 20-30mm. Problém je ten, že potřebuji středovou díru v jeho vrcholu o průměru pouze 30mm čili na klasické stáčečce jsem nahraný. Napadlo mě stočil bych mezikruží z nějakého 4mm plechu a na lisu prouhnout plechové kolo z nerez plechu tlakem na střed přes kouli z ložiska. Ovšem obávám se zvlnění po kraji. Nemáte někdo nápad jak toto vyřešit.

Díky, Jan Pirkl
Ahoj,
možná jsem to blbě pochopil (hlavně ta výška 20-30 mm), ale nešlo by tu středovou díru udělat větší normálně na stáčečce to stočit a potom tam vevařit střed, jaký potřebuješ?
Ale nejspíš to nechápu...
Milan
milan.83
Příspěvky: 125
Registrován: 25. 1. 2018, 7:26

7. 11. 2018, 5:35

nezvládnul by to kovotlačitelský soustruh?
Soustruh G.Karger 0.27, předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K
Mi_los1
Příspěvky: 341
Registrován: 23. 4. 2012, 11:56
Bydliště: Olomouc

7. 11. 2018, 5:53

milan.83 píše:
7. 11. 2018, 5:35
nezvládnul by to kovotlačitelský soustruh?
Dvojku nerez?
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 16195
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

7. 11. 2018, 6:36

Proc ne
Videl jsem takovou kocicku na ktery tlacili trimetrovy vika k tlakovym nadobam a to hadam byl 15mm cernej plech
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
milan.83
Příspěvky: 125
Registrován: 25. 1. 2018, 7:26

7. 11. 2018, 6:52

Mi_los1 píše:
7. 11. 2018, 5:53

Dvojku nerez?
já to nenavrhuju jako nutné řešení, proto ten otazník. Navrhuju to jako možnost, na kterou by se tazatel mohl informovat u nějakého kovotlačitele. Vždyť průměr má být 650 mm a výška kuželu pouze 20 - 30 mm (pokud to správně napsal). Každý kovotlačitel to nemusí nutně dělat na malém soustruhu v domácích podmínkách, kde zvládne stěží 2 mm hliník a 1 mm černou ocel.
Soustruh G.Karger 0.27, předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K
Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 1860
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

7. 11. 2018, 7:27

Mě se líbí tenhle způsob, ale kužel to nedá :cry:
https://www.youtube.com/watch?v=kQuFs-D9APc
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 4671
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

7. 11. 2018, 7:34

Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
jenda232
Příspěvky: 2
Registrován: 7. 11. 2018, 4:22

8. 11. 2018, 5:56

Zdravím,
kovotlačitele znám, již jsem se ptal ale bohužel nemá tak silné vybavení. Metoda vytlačování za pomocí sevření mezi dvě desky mě taky napadla, ve videu to dělají vodou ono by stačilo sevřít mezi dvě příruby a na lisu protlačit. Jedná se o dno na medomet takže by mělo být celé konické. Stáčečku na kužely mám dostupnou pro díru od 70mm takže plocha by byla moc velká. Vím o člověku který kolegovi to dno vyráběl doma z jednoho kusu, takže to jde bez nějakého spešl vybavení a přípravků. Jenže už se ho nezeptám jak.
Mi_los1
Příspěvky: 341
Registrován: 23. 4. 2012, 11:56
Bydliště: Olomouc

8. 11. 2018, 6:00

milan.83 píše:
7. 11. 2018, 6:52
Mi_los1 píše:
7. 11. 2018, 5:53

Dvojku nerez?
já to nenavrhuju jako nutné řešení, proto ten otazník. Navrhuju to jako možnost, na kterou by se tazatel mohl informovat u nějakého kovotlačitele. Vždyť průměr má být 650 mm a výška kuželu pouze 20 - 30 mm (pokud to správně napsal). Každý kovotlačitel to nemusí nutně dělat na malém soustruhu v domácích podmínkách, kde zvládne stěží 2 mm hliník a 1 mm černou ocel.
Pokud to bereš takto, tek se klidně můžeme bavit o běžném prolisování na lisu. Zcela normálně.
Milan
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 4671
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

8. 11. 2018, 6:37

Dno medometu z plechu tl. 2mm ??????
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
RaS
Příspěvky: 7847
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

8. 11. 2018, 7:34

testone píše:
8. 11. 2018, 6:37
Dno medometu z plechu tl. 2mm ??????
víš co váží taková včela? a kolik jich tam je.. a když je ještě nakrmíš :D
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
prochaska
Příspěvky: 5344
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

8. 11. 2018, 8:11

Nebo to udělat z tenčího plechu (0.8 - to jde ještě při troše šikovnosti svařit), to z toho ten kužel vznikne v rámci pružné deformace plechu. Jestli se nepletu, tak při výšce kolem 25 bude polotovar vlastně ve tvaru mezikruží, ze kterého vypadne klín široký asi 8 mm na širší straně, to už není potřeba řešit jakékoliv zakružování.
Aleš Procháska
david.1
Příspěvky: 452
Registrován: 30. 5. 2010, 11:09

8. 11. 2018, 12:35

RaS píše:
8. 11. 2018, 7:34
testone píše:
8. 11. 2018, 6:37
Dno medometu z plechu tl. 2mm ??????
víš co váží taková včela? a kolik jich tam je.. a když je ještě nakrmíš :D
Bude to medomet.A kdyby se něco šustlo,perfektní atomovej kryt..Kdo nezná,tak je to z Pumpařů od Zlaté podkovy:-))
ssmak3050
Příspěvky: 139
Registrován: 20. 12. 2016, 9:09

14. 12. 2018, 9:47

takze existuje vice variant vyroby kuzele ,nejrychlejsi je cesta rozvin .a stahnout pres krouzky(krouzek a ve stredu zavit a stahovat k plotne ),pak protocit na malych valcich,na klasickych valcovacich stolicich jde taky delat kuzel ,staci jeden uhelnik ve tvaru L ..ale lidove kurvi se valce... a nebo na tz bombirovacku ,(neco jak kovotlacitelsky soustruh) plech je upnut horizontalne a proti sobe jedou dve tvareci rolny..a tvaruji dno.
Odpovědět

Zpět na „konvencni obrabeni“