výroba krytu náboje kola - dotaz k postupu

obrabeni na klasice
Odpovědět
berni
Příspěvky: 148
Registrován: 24. 11. 2012, 6:56
Bydliště: Brno, Boskovice

30. 9. 2016, 12:40

prosím o radu znalejších a zkušených :c), jak se poprat výrobou tohoto dílu pomocí mn80 (kryt náboje kola). Uvažuji upnout plocháč o příslušné tlouštce do stavitelné čtyřpaknovky a z čela ubrat kde je třeba plus udělat příslušný otvor..ale jak s upíchnutím po obvodu? lze rovnou tak jak je a nebo třeba podložit tak, aby se materiál nedotýkal v místě obvodu univerzálky? z kulatiny to dělat nechci, protože nevim, jak by jsem to upíchnul, spíš asi neupíchnul :c)... druhá "ušmudlanější" varianta co mne napadla je udělat vnitřní kroužek a na něj přivařit plech který pomocí kopita na krajích v rámci možností ohnu...
Přílohy
krytka.jpg
prochaska
Příspěvky: 5192
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

30. 9. 2016, 1:42

Upíchnout po obvodu (=vypíchnout) je na jeden kousek asi zbytečně složité, to bude lepší prostě osoustružit. Upnout za střed třeba pomocí nějakého šroubu s matkou, možností je spousta.
Aleš Procháska
berni
Příspěvky: 148
Registrován: 24. 11. 2012, 6:56
Bydliště: Brno, Boskovice

30. 9. 2016, 2:44

kousky potřebuji dva:c).. . no já tak taky uvažoval,chytit to přes tu díru na matku...ale mám strach jednak z toho, že to nechytím kolmo k ose (v tom vybrání to je z 5 mm stažené na cca 1,5 mm -musím ještě pořádně změřit kolik se mě mezi vidlici a náboj vleze, ten vzor je natolik sežraný, že z něj to pořádně neurčím)... a taky při soustružení z toho plocháče nebudu mít asi dobrý pocit z brnkání, jak střídavě zabírá a nezabírá kudla do železa...Otázka je, bylo-li to vůbec v origo tvořeno na soustruhu...
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 15773
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

30. 9. 2016, 2:47

prerusovany rez je celkem bezna zalezitost

jestli umis brousit slozitejsi tvary nozu tak je pro tebe snazsi udelat ten vypichovak

jestli o tom vis prd tak je pro tebe snazsi to odtocit zvenku (nic na tom neni jen musis opatrne a pomalu, kudly nemaji prilis rady ty razy)
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
prochaska
Příspěvky: 5192
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

30. 9. 2016, 5:31

berni píše:mám strach jednak z toho, že to nechytím kolmo k ose
Dělá se to nejlíp tak, že se vhodný šroub upne do soustruuhu, osoustruží na průměr té díry včetně dosedací plochy a pak se na něj upínají ty součástky. Samozřejmě jakmile se šroub ze soustruhu vyndá a znova upne, přesnost je pryč, je to jen jednorázový přípravek. A nemusí to být zrovna šroub, stačí stočit zbytek nějaké kulatiny a obrobek pomocí kousku trubky dotlačit hrotem koníku. Taky se dají do šroubu udělat středicí důlky, stočit jej na přesno mezi hroty a pak půjde použít opakovaně. Dalších způsobů se dá vymyslet fůra.
Aleš Procháska
atlan
Příspěvky: 1385
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

30. 9. 2016, 6:58

Na ten plochac obkresli tu podlozku, naznac priblizny stred, flexou orez hrany aby vznikol mnohouholnik. navrtaj dieru,strc tam M12 skrutku s driekom. flexou odrez hlavu z M12 skrutky. Natoc jednu maticu M12 zaloz orezany plech dotihmi druhou M12. Mozes sustruzit. Ked osustruzis ten mnoho uholnik. Upni to normalne za vonkajsok, vysustruz vybratie a zarovnaj povrch a vnutornu dieru.
Zbýňa
Příspěvky: 1045
Registrován: 3. 9. 2010, 8:45
Bydliště: Čelákovice

30. 9. 2016, 8:06

Proč to dělat jednoduše když to jde složitě že. :) Vezmu kus válcový tyče třeba o 20 mm delší než je výrobek, stočim jí na průměr o něco málo větší než je ta díra v délce třeba 19, vyndám to a strčim to tim stočeným koncem do univerzálky a opřu o čela čelistí. Přetočim čelo o ten milimetr,vytočim si to čelní zahloubení a díru. Pak to znova otočim a odsoustružim to za co jsem to měl chycený. Je to snadnější bo už to má v sobě tu díru a je to trubka malýho průměru. Tim jsem se vyhnul upichování, řezání atp. Dá se to, ale řešit všelijak.
berni
Příspěvky: 148
Registrován: 24. 11. 2012, 6:56
Bydliště: Brno, Boskovice

25. 10. 2016, 9:09

cep.jpg
ještě jednou díky všem za reakce...nakonec jsem odrezil původní díl a zjistil, že je tvořen z kroužku a plechového víčka, navzájem sletované... šel jsem tedy touto cestou a takto vytvořil i repliku... na foto ještě před finální úpravou se sváry (pak mě došlo že bylo lepší vařit z druhé strany, protože takto jsem měl víc práce se začištěním, protože do vnitřku přijdou ještě plstěné podložky, což mě dříve jaksi nedošlo). Postupně dodělávám další díly k této "skládačce" sidecaru, jak vidno z fotografií, ted jsme se ale zasekl na další překážce. Poprosil bych opět o nějaký komentář, jak by jste k problému přistoupili vy.

První problém je utržená vrchní kovová část silentbloku (vidět na foto). Existuje nějaké lepidlo, které máte odzkoušené, bylo by dostupné, finančně přijatelné a slepilo by to (za předpokladu např. otryskání nyní orezlého železného kousku).

Druhý problém je futro v spodním úchytu tohoto silentbloku (označeno šipkou). Vnější rozměr potřebného kluzného pouzdra je 22 mm, čep (díra) je 17 mm. Takový rozměr asi není běžný a kluzné ložisko budu muset vytočit, že?? Jaký by jste navrhovali materiál? Bronz, silon?? v tomto dílu dochází pouze k pootočení o max pár stupňů, rozhodně na čepu nerotuje.

děkuji a trochu omluva za umístění v této části fora, beru to ale jako navázání na předchozí komunikaci (např . otázka lepení gumy.)...
Obrázek
Zbýňa
Příspěvky: 1045
Registrován: 3. 9. 2010, 8:45
Bydliště: Čelákovice

8. 11. 2016, 5:47

Tak to pouzdro máš podobný jako u kyvky, takže litina nebo bronz. Jak opravit ten silentblok netušim, ale tipnul bych že už jde možná sehnat replikovej jinej. On stejně bude starej a tvrdej. Ono ani s dobrým silenblokem ta jízda neni nic moc. holt tlumič je tlumič.
berni
Příspěvky: 148
Registrován: 24. 11. 2012, 6:56
Bydliště: Brno, Boskovice

9. 11. 2016, 1:49

pouzdro mám již hotové, včetně čepu
Obrázek

replika silentbloku se dělá, někdo to peče, ale jaká bude kvalita nevim, trochu se bojim...protože ten stejný internetový obchod nabízí i gumové uložení loďky k podvozku a dle ohlasů jiných kteří již vyzkoušeli tyto silentbloky stojí zaprdlajs údajně se trhají)...asi budu muset koupit a uvidím... o komfortu s tlumičem vím, ale můj podvozek je na starší typ, kde tlumič ještě nebyl...
bobanbob
Příspěvky: 218
Registrován: 9. 6. 2016, 5:15
Bydliště: Nechanice
Kontaktovat uživatele:

9. 11. 2016, 3:20

Oměř ten siletblok zeptám se souseda dělá v HK v gumovce třeba něco podobného donese.
berni
Příspěvky: 148
Registrován: 24. 11. 2012, 6:56
Bydliště: Brno, Boskovice

9. 11. 2016, 7:27

zkusit to muzes, dekuji. rozmer samotne gumy je 8 cm vyska, 8 cm prumer.
Odpovědět

Zpět na „konvencni obrabeni“