Dobrý den, můj první příspěvek a hned blbý dotaz. Rád bych se zeptal zkušených na cestu k obrobení dosedacích ploch pro upevňovací matky válce.
V rozích příruby odlitku budou otvory pro svorníky 10,5 mm, a na horní ploše příruby, která je zkosená z důvodu odformování, by měla být dosedací plocha o průměru cca 16 mm. Mezi plochou příruby a spodním žebrem je 33mm vzdálenost.
Samozřejmě jako nejkrajnější variantu bych viděl obrobení celé plochy příruby do roviny, obnovení rádiusu směrem k stěně válce, a obnovení struktury odlitku lokálním otryskáním.
Děkuji za názory a nápady.
obrobení dosedacích ploch na přírubě válce
Udělej si zarovnavač ,nebo si ho kup a hřídelku si uděláš sám tady je mustr https://eshop.pragokovo.cz/zarovnavac-n ... 504010.php
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
sáhnout tam kotoučovou frézou ze strany
třeba něčím takovým
https://www.bo-import.cz/foto/1000-700/ ... 222161.jpg
třeba něčím takovým
https://www.bo-import.cz/foto/1000-700/ ... 222161.jpg
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
A proc tak slozite ?, to udelam na klasice s kusem kulatiny a zlomenou frezou z krabicky na odpad
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
No to asi těžko.. Předpokládám že se jedná o novovýrobu dílu na nějakej starej krám a protože je mi to blízké tak si dovolím napsat,že jsem pochopil ,že tu musí být zahloubení směrem od žeber,pravděpodobně stejně jako na originálu. Tam je asi opravdu nejsnazší řešení udělat přesný vodící čep nalícovaný do té díry a na druhou stranu navléct ten záhlubníček,jak výše popsáno (samozřejmě,pokud se najde blízký rozměr-pokud ne,tak vyrobit anebo obrousit z většího). Asi bych ještě poradil,aby se na něm zaoblily vnější hrany břitů,možná by bylo vhodné i celý záhlubník trošku brousnout do kužele,aby zahloubení vypadalo jako originál.Jen se ta hloubka zahloubení těžko bude odměřovat s nasazeným nástrojem,bude to chtít citlivé oko..testone píše: ↑22. 3. 2019, 11:47 sáhnout tam kotoučovou frézou ze strany
třeba něčím takovým
https://www.bo-import.cz/foto/1000-700/ ... 222161.jpg
dovolím si oponovat
zpětným záhlubníkem by to určitě šlo, ale tak u jednoho, dvou kusů
vytvořilo by se lůžko přesně pro matici
jen si to nedovedu představit v hromadné výrobě
pokud jsem to pochopil, jedná se o volbu technologie pro novou výrobu repliky válce historického motoru
mělo by to tedy pokud možno odpovídat originálnímu postupu
tou kotoučovou frézou to bude nesrovnatelně rychlejší než někam strkat čep, nasazovat záhlubník a utahovat červík, zahlubovat ( a odstraňovat špony aby se to neucpalo), povolovat červík, sundavat záhlubník......., řešit užvejknutej červík.....
...
tohle je školní úloha pro pákovou horizontální frézku s kotoučovou frézou a nějakým upínacím/polohovacím přípravkem
stačí se podívat, jak je obrobený originální díl
zpětným záhlubníkem by to určitě šlo, ale tak u jednoho, dvou kusů
vytvořilo by se lůžko přesně pro matici
jen si to nedovedu představit v hromadné výrobě
pokud jsem to pochopil, jedná se o volbu technologie pro novou výrobu repliky válce historického motoru
mělo by to tedy pokud možno odpovídat originálnímu postupu
tou kotoučovou frézou to bude nesrovnatelně rychlejší než někam strkat čep, nasazovat záhlubník a utahovat červík, zahlubovat ( a odstraňovat špony aby se to neucpalo), povolovat červík, sundavat záhlubník......., řešit užvejknutej červík.....
...
tohle je školní úloha pro pákovou horizontální frézku s kotoučovou frézou a nějakým upínacím/polohovacím přípravkem
stačí se podívat, jak je obrobený originální díl
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;