Na dvě upnutí

obrabeni na klasice
Modros
Příspěvky: 1666
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

19. 10. 2020, 8:36

Dobrý večer. Chtěl bych někoho zkušeného poprosit o radu......

na cnc routeru pracuji už mnoho let ale mám dotaz co se týká klasického obrábění. Myslím že nastala doba kdy bych měl začít točit kličkama...pořídil sem si klasiku s posunem 580....příklad.....mám plný materiál 50x30 který potřebuji ofrézovat...jeho délka je 850...potřebuji 800.....upnutí přímo na stole upínkama se mě neosvědčilo kvuli vibracím uprostřed obrobku.....upínám na kostkách a uprostřed ve strojním svěráku....ofrézuji do poloviny a posunu materiál....měříte hodinkama již orézovanou část a ruzně podkládáte?. Protože žádný neopracovaný materiál neni zespod rovný... Mám utaženou osu Z abych nehýbál výškou ale nikdy neupnu přesně...a na příměrné desce přesně vidím ten zlom....prostě potřebuji vědět jak nejpřesněji to udělat na dvě upnutí......Mnohokrát děkuji za váš čas.
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Modros
Příspěvky: 1666
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

20. 10. 2020, 8:11

Koukám frézař tu žádný není....odborníků na koronavir tu je mraky...smutná doba.
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Modros
Příspěvky: 1666
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

20. 10. 2020, 8:23

OK......prosím SZ....zaplatím za vaše rady...je to pro mě důležité...nemám to na kšeft ale na svůj projekt pro zábavu. Děkuji
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Uživatelský avatar
GeeSnake
Sponzor fora
Příspěvky: 1291
Registrován: 14. 9. 2011, 8:56
Bydliště: Strakonice

20. 10. 2020, 8:25

To napojení tam bude vždy, dělá se to tak, ze se to odnese někam kde jsou ty rozjezdy větší. (chyby - staray stroj, teploty, sila upnutí, pnutí.......atd)
Každý softwarový problém má hardwarové řešení: "Kup si to nové, jiné,vole!"

http://www.sleddogs.cz
Modros
Příspěvky: 1666
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

20. 10. 2020, 8:30

GeeSnake píše: 20. 10. 2020, 8:25 To napojení tam bude vždy, dělá se to tak, ze se to odnese někam kde jsou ty rozjezdy větší. (chyby - staray stroj, teploty, sila upnutí, pnutí.......atd)
děkuji za odpověd.
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10118
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

20. 10. 2020, 9:09

Hodně důležitá je kvalita svěráku ,většina materiál při upnutí nadzvedne ,ale jsou svěráky většinou se používají u CNC který uměj naopak materiál naopak jakoby vtáhnout .
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7201
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

20. 10. 2020, 9:09

u toho napojování je problém mj. v tom, že stůl stroje nejede nikdy úplně rovně
typický příklad známá FA3
poměrně malý stroj s celkem velkými rozjezdy
ta má vedení stolu dlouhé odhadem 600mm, rozjezd asi 850 a stůl dlouhý asi 1200
když najedeš na jeden konec, stůl díky vůlím ve vedení (a ta tam musí být vždy) klesne na tom vystrčeném konci dolů
na druhém konci spadne druhý konec
je to dle vyčudlanosti třeba i několik desetin mm
stůl tedy jezdí do oblouku
další vůle jsou ve svislém vedení
i kdyby tam bylo jen třeba 0,02mm, tak se Z vedení v krajních polohách stolu jeho váhou překlopí na jednu a na druhou stranu a na konci to udělá několikanásobek
a teď se do toho tref s nějakým napojováním
před několika lety tu na tohle téma byla diskuse
Tumlík popisoval jak na to
ale je to fakt nouzovka
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
jergus.balaz
Příspěvky: 1541
Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
Kontaktovat uživatele:

20. 10. 2020, 9:26

Modros píše: 20. 10. 2020, 8:11 Koukám frézař tu žádný není....odborníků na koronavir tu je mraky...smutná doba.
Dobrý pripomeinka s covidom :lol:
Nechcel som Ti sem písať, takéto "lišty" sa dajú super prerovnať na magnetoch. Ak ich dovezieš ku mne, tak Ti ich prefrézujem aj prebrúsim - ale to si určite počuť nechcel.
BalazKovo.sk
Modros
Příspěvky: 1666
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

20. 10. 2020, 9:41

jergus.balaz píše: 20. 10. 2020, 9:26
Modros píše: 20. 10. 2020, 8:11 Koukám frézař tu žádný není....odborníků na koronavir tu je mraky...smutná doba.
Dobrý pripomeinka s covidom :lol:
Nechcel som Ti sem písať, takéto "lišty" sa dajú super prerovnať na magnetoch. Ak ich dovezieš ku mne, tak Ti ich prefrézujem aj prebrúsim - ale to si určite počuť nechcel.
Já chci slyšet vše...nejde vubec o peníze...jde o to že se chci něco naučit...a pokud tady po někom něco chci nikdo není ochotný dělat jednorázové fušky a nebo je zavalenej prací...jsem z Prahy...to hovoří za vše
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Modros
Příspěvky: 1666
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

20. 10. 2020, 9:49

fmodel píše: 20. 10. 2020, 9:09 Hodně důležitá je kvalita svěráku ,většina materiál při upnutí nadzvedne ,ale jsou svěráky většinou se používají u CNC který uměj naopak materiál naopak jakoby vtáhnout .
mám kvalitní svěrák který vtahuje...preventivně doklepávám ale podložky se po utažení ani nehnou.
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
qwer
Příspěvky: 1296
Registrován: 8. 4. 2008, 8:09
Bydliště: Kostolec (Pov. Bystrica)

20. 10. 2020, 9:57

Nepíšeš nič o toleranciách, ak to chceš moc presne, treba to po ofrézovaní hodiť na brúsku.
Volakedy som robil hrebeň na nejaký lis asi o 300 mm dlhší ako rozjazd na FA3U. Polotovar som upol úpinkami na stôl, a precízne vypodkladal, aby ho úpinky nadeformovali (neupínal som nejak silovo). Stopkovou frézou som lizol bočnú stranu, na ktorú som to potom otočil, a dokola obrobil na cca 4/5 dĺžky s prídavkom asi 3mm na konečné obrobenie. Po posunutí som to vyrovnal podla obrobenej časti na brúsených podložkách, upol za obrobené, a na konci neobrobeného, dokola zuhloval + 0,2mm, a potom napojil. No dosť to deformovalo, tak som to ešte raz predhruboval, a nahotovo som bral asi 0,3 až 0,5 mm na plochu. Bolo to celkom rovné, cca v jednej desatine, no jak som tam vyfrézoval to ozubenie, to trochu prehlo nahor, tak to išlo na rovnanie pod lis. Na podkladanie som používal asi dvoje rozobraté špáromeri, a fixou značil kde som podkladal a kolko, no už bych to nechcel robiť :mrgreen:
Modros
Příspěvky: 1666
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

20. 10. 2020, 10:06

qwer píše: 20. 10. 2020, 9:57 Nepíšeš nič o toleranciách, ak to chceš moc presne, treba to po ofrézovaní hodiť na brúsku.
Volakedy som robil hrebeň na nejaký lis asi o 300 mm dlhší ako rozjazd na FA3U. Polotovar som upol úpinkami na stôl, a precízne vypodkladal, aby ho úpinky nadeformovali (neupínal som nejak silovo). Stopkovou frézou som lizol bočnú stranu, na ktorú som to potom otočil, a dokola obrobil na cca 4/5 dĺžky s prídavkom asi 3mm na konečné obrobenie. Po posunutí som to vyrovnal podla obrobenej časti na brúsených podložkách, upol za obrobené, a na konci neobrobeného, dokola zuhloval + 0,2mm, a potom napojil. No dosť to deformovalo, tak som to ešte raz predhruboval, a nahotovo som bral asi 0,3 až 0,5 mm na plochu. Bolo to celkom rovné, cca v jednej desatine, no jak som tam vyfrézoval to ozubenie, to trochu prehlo nahor, tak to išlo na rovnanie pod lis. Na podkladanie som používal asi dvoje rozobraté špáromeri, a fixou značil kde som podkladal a kolko, no už bych to nechcel robiť :mrgreen:
pohybuju se v nepřesnosti na celé délce 0.1 když se s tím seru...to je moc
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Modros
Příspěvky: 1666
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

20. 10. 2020, 10:11

když dám polovinu na příměrnou desku tak bych to i doškrábal...ale druhá pulka je vždy vejš nebo níž...asi 10 pokusů :)))
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Modros
Příspěvky: 1666
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

20. 10. 2020, 10:26

Modros píše: 20. 10. 2020, 10:11 když dám polovinu na příměrnou desku tak bych to i doškrábal...ale druhá pulka je vždy vejš nebo níž...asi 10 pokusů :)))
není tam uplně schod....ale celá tyč je bud do A nebo do V...pokaždé jinak
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10118
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

20. 10. 2020, 10:45

Jo když jsme u tvého příspěvku že úpinkama se ti to neosvědčilo tak na tohle budeš potřebovat úpínky s bočním upínáním ,tím vyřešíš ty rezonance.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Odpovědět

Zpět na „konvencni obrabeni“