Plochý řemen
Zdravím, Trochu jsem se vrtal v převodech u svého starého soustruhu. Mám klasiku převod od motoru na předlohu (klíňák) a z předlohy pak na vřeteník (plochý kožený řemen). Protože mi nevyhovovaly rychlosti, osadil jsem motor výrazně menší řemenicí než která tam byla dosud. Bohužel se zvýšením kroutícího momentu dochází ke značnému prokluzu plochého řemene při rozjezdu. Nemáte tip čím co použít na řemenice? Někde jsem slyšel o kalafuně, ale jak jí přikázat, aby na řemenici držela netušim. Díkes.
Kalafuna se dá rozpustit v lihu, nitru a dalších rozpouštědlech, pak s tím ten řemen natřít a už tam drží - ta kalafuna.
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Dělá se na to přímo přípravek - jmenuje se to Adhefix. Jsou dokonce dva druhy http://www.vseprofirmy.eu/0,97,ADHEFIX- ... rd=adhefix .
Nějakej takovej přípravek mám a opravdu to funguje velice slušně.... Po čuchu bych to typoval na směs kalafuny a vosku s něčím??? Rozhodně bych doporučil koupit origo výrobek a nebo třeba taky jinej řemen. Mám na některých mašinách jakýsi pogumovaný plochý řemeny s vláknem uvnitř a to je jiná liga než klasiký kožený
Viz: http://www.reko-sro.cz/cz/ploche-hnaci-remeny/index.htm
Viz: http://www.reko-sro.cz/cz/ploche-hnaci-remeny/index.htm
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2654
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
citace z jiných stránek:
Mazání kožených řemenů
Klouže-li řemen, má se mazat směsí, která se skládá z 65% hovězího loje a 35% rybího tuku. Povrch řemene se za klidu natře touto směsí a pak se pohon spustí. Mazadlo za běhu nasákne do řemene. Ten nabude na objemu a zkrátí se. Tuk dává řemenu větší pružnost, trvanlivost a přilnavost. Navíc se stává řemen odolnější před vlhkem, horkem a agresivními výpary. Stejná směs se používá na impregnaci nových, ještě nepoužitých řemenů a na oživení řemenů starých. V praxi se adhezní mazadla používají i ve formě pasty či tuhých vosků (Adhefix). Jejich základní složkou je opět lůj, stabilizační přísady a také včelí vosk. Někdy dobře poslouží i parafínový olej. Včelí vosk je možno použít i samotný v případě, že není nic jiného k dispozici. Nikdy však nepoužívejte na zvýšení přilnavosti řemene kalafunu. Její efekt je jen krátkodobý. Za provozu elektrostatická vrstva kalafuny přitahuje prach, který se do ní zaválcuje. Vznikne sklovitá hmota loupající se v šupinách, která klouže víc než holá kůže, ostré šupiny ničí řemen a znehodnocená vrstva se obtížně odstraňuje. Zaprášený řemen je nutno pravidelně čistit a adhezní vrstvu obnovovat, hned jak se do ní nachytají nečistoty. Kožený řemen nesnáší strojní olej. Měkne, drolí se a praská.
Oblíbený způsob, kdy se promaštěný řemen za chodu poleje technickým benzínem a zapálí se, aby začal "táhnout" nelze považovat za údržbu hodnou strojníka, ale za sebevražedný pokus.
Pokud se řemen zaolejuje minerálním mazivem, je potřeba jej co nejdříve odmastit. Menší nečistoty odstraní saponát nebo mýdlo. Je-li znečištění větší, prosypejte stočený řemen nejprve vrstvou jemných suchých bukových pilin a nechejte týden uležet. Na úplné odmaštění je potřeba namočit řemen do technického benzínu nebo perchloru a po nasáknutí jeho povrch posypat kaolínem nebo křídou. (Je tu však kromě nebezpečí otravy a výbuchu i možnost, že se rozlepí spoje.) Rozpouštědlo při odpařování "vytáhne" olej do nasypané vrstvy. Po odmaštění se musí řemen opět naimpregnovat lojovou směsí nebo jiným impregnačním mazadlem na kůži. V nouzi poslouží i škvařené sádlo nanášené za horka, řemen tak změkne, ale bohužel ideální přilnavost už nemá. Obdobným postupem lze zachránit již léta nepoužívaný ztvrdlý řemen. Opraví se jeho spoje, oškrabou se zbytky adhezní vrstvy. Pak se opatrně omyje a pokud je ještě vlhký, rozvine se na rovnou podložku. Z vnitřní strany kůže se naimpregnuje. Vysychající voda pak vtáhne impregnaci do kůže. Spotřeba impregnačního mazadla je značná a u silnějších řemenů může dosáhnout až 0,5 litru na 1 metr délky. Řádně naimpregnovaný řemen je těžký, tmavý, vláčný, nemastí, nelepí a při dotyku se jeví suchý. Řemeny se mají skladovat v suchu, chladu a ve tmě. Nikoliv smotané, ale svisle zavěšené, ale to je při jejich délce problém.
více tady: http://mve.energetika.cz/
Mazání kožených řemenů
Klouže-li řemen, má se mazat směsí, která se skládá z 65% hovězího loje a 35% rybího tuku. Povrch řemene se za klidu natře touto směsí a pak se pohon spustí. Mazadlo za běhu nasákne do řemene. Ten nabude na objemu a zkrátí se. Tuk dává řemenu větší pružnost, trvanlivost a přilnavost. Navíc se stává řemen odolnější před vlhkem, horkem a agresivními výpary. Stejná směs se používá na impregnaci nových, ještě nepoužitých řemenů a na oživení řemenů starých. V praxi se adhezní mazadla používají i ve formě pasty či tuhých vosků (Adhefix). Jejich základní složkou je opět lůj, stabilizační přísady a také včelí vosk. Někdy dobře poslouží i parafínový olej. Včelí vosk je možno použít i samotný v případě, že není nic jiného k dispozici. Nikdy však nepoužívejte na zvýšení přilnavosti řemene kalafunu. Její efekt je jen krátkodobý. Za provozu elektrostatická vrstva kalafuny přitahuje prach, který se do ní zaválcuje. Vznikne sklovitá hmota loupající se v šupinách, která klouže víc než holá kůže, ostré šupiny ničí řemen a znehodnocená vrstva se obtížně odstraňuje. Zaprášený řemen je nutno pravidelně čistit a adhezní vrstvu obnovovat, hned jak se do ní nachytají nečistoty. Kožený řemen nesnáší strojní olej. Měkne, drolí se a praská.
Oblíbený způsob, kdy se promaštěný řemen za chodu poleje technickým benzínem a zapálí se, aby začal "táhnout" nelze považovat za údržbu hodnou strojníka, ale za sebevražedný pokus.
Pokud se řemen zaolejuje minerálním mazivem, je potřeba jej co nejdříve odmastit. Menší nečistoty odstraní saponát nebo mýdlo. Je-li znečištění větší, prosypejte stočený řemen nejprve vrstvou jemných suchých bukových pilin a nechejte týden uležet. Na úplné odmaštění je potřeba namočit řemen do technického benzínu nebo perchloru a po nasáknutí jeho povrch posypat kaolínem nebo křídou. (Je tu však kromě nebezpečí otravy a výbuchu i možnost, že se rozlepí spoje.) Rozpouštědlo při odpařování "vytáhne" olej do nasypané vrstvy. Po odmaštění se musí řemen opět naimpregnovat lojovou směsí nebo jiným impregnačním mazadlem na kůži. V nouzi poslouží i škvařené sádlo nanášené za horka, řemen tak změkne, ale bohužel ideální přilnavost už nemá. Obdobným postupem lze zachránit již léta nepoužívaný ztvrdlý řemen. Opraví se jeho spoje, oškrabou se zbytky adhezní vrstvy. Pak se opatrně omyje a pokud je ještě vlhký, rozvine se na rovnou podložku. Z vnitřní strany kůže se naimpregnuje. Vysychající voda pak vtáhne impregnaci do kůže. Spotřeba impregnačního mazadla je značná a u silnějších řemenů může dosáhnout až 0,5 litru na 1 metr délky. Řádně naimpregnovaný řemen je těžký, tmavý, vláčný, nemastí, nelepí a při dotyku se jeví suchý. Řemeny se mají skladovat v suchu, chladu a ve tmě. Nikoliv smotané, ale svisle zavěšené, ale to je při jejich délce problém.
více tady: http://mve.energetika.cz/
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
Dnes jsem si slepil nový řemen na sv 18 od firmy Reko a jaké bylo mé překvapení, když jsem zjistil, že je pri předepsané délce 2500 dlouhý.
Nevíte někdo jaká má být správně délka? Mám starší typ SV18R a v technickém pasportu je napsaný rozměr 2500x110x5.
Díky za odpověď
Milan
Nevíte někdo jaká má být správně délka? Mám starší typ SV18R a v technickém pasportu je napsaný rozměr 2500x110x5.
Díky za odpověď
Milan
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 15. 3. 2012, 7:05
Zdravím, tento přípravek mám taky doma, občas ho sice nemůžu najít, ale byl bych rád kdyby se dal někde koupit.FuN píše:Když dřív můj děda šrotoval zrní, tak mazal řemen od motoru ke šroťáku takovým lepkavým voskem. Měl to v takový papírový trubce. Vždy po tom ten řemen krásně mlaskal.
http://www.zbozi.cz/?q=adhefix" onclick="window.open(this.href);return false;pepik_plzen píše:Zdravím, tento přípravek mám taky doma, občas ho sice nemůžu najít, ale byl bych rád kdyby se dal někde koupit.FuN píše:Když dřív můj děda šrotoval zrní, tak mazal řemen od motoru ke šroťáku takovým lepkavým voskem. Měl to v takový papírový trubce. Vždy po tom ten řemen krásně mlaskal.
pamatuju si jak jsem jako malej kluk chodil s dědou do lesa ze smrku a borovic zbirat vosk na řemen. pokud ti ho stačí trochu skoč někam do lesa a ten vosk co vyteka ze smrku a borovic nazbírej, doma jej roztop v plechovce a nalej do papirove trubky a maš to skoro zdarma. děda měl cirkularku a pravě na ten řemen to používal
To čemu říkáš vosk se jmenuje Pryskyřice (lidově smola, smůla) je to výměšek, který produkuje řada rostlin, zejména jehličnatých stromů...Kvako1 píše:pamatuju si jak jsem jako malej kluk chodil s dědou do lesa ze smrku a borovic zbirat vosk na řemen.
To musel být dobrý efektOblíbený způsob, kdy se promaštěný řemen za chodu poleje technickým benzínem a zapálí se, aby začal "táhnout" nelze považovat za údržbu hodnou strojníka, ale za sebevražedný pokus.