Frézka FGU-32 - Rady,nápady,zkušenosti

obrabeni na klasice
Goor
Příspěvky: 82
Registrován: 23. 3. 2009, 5:38

3. 6. 2012, 5:45

Zkontroloval jsi stykače, jestli nejsou natavené? Jestli nějaký kontakt zůstává viset, mohla by spojka zapnout i když nemá. Jinak spojka pro rychloposuv by měla být na levé straně příčných saní, hned pod stolem. A ještě něco, podívej se na všechna tlačítka v panelu, měli jsme kdysi velké trable s elektrikou a mohlo za to právě tlačítko.
Uživatelský avatar
RAIDEN
Příspěvky: 121
Registrován: 29. 5. 2011, 9:31

3. 6. 2012, 8:15

Elektrikář už asi tyhle zákládní věci kontroloval,ale zkusim ho ještě poprosit, aby zkontroloval opravdu všechna tlačítka v panelu.
Kde je spojka vím,měli jsme ji rozdělanou :wink:
Uživatelský avatar
RAIDEN
Příspěvky: 121
Registrován: 29. 5. 2011, 9:31

21. 2. 2013, 10:51

Závada je na spojce to je už jasné!Když se zatíží posuvem tak pak rychloposuvová prokluzuje.Bohužel to nikdo nedokáže opravit.
Jedinej kdo tuhle mašinu opravuje je Elstav a ten údajně už neexistuje, idiotstvo vedoucího dosáhlo takových hranic, že to nedokázal vyřešit když Elstav ještě existoval.
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5699
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

22. 2. 2013, 12:16

A ti lidi z té firmy se vypařili z povrchu zemského? Někde snad nadále žijí, jen je najít. Odkud jsi?
Uživatelský avatar
RAIDEN
Příspěvky: 121
Registrován: 29. 5. 2011, 9:31

22. 2. 2013, 7:45

Tak jinak, ti servisáci skutečně nezmizeli z povrchu zemského a pravděpodobně by dokázali pomoct. Problém je, že návštěva z Kuřimi by stála údajně kotel peněz a není jasné zda by to vubec opravili (Na poradě padla částka okolo 30tis.)
Podle mého laického rozumu by bohatě stačilo sehnat novou spojku, popřípadě tu špatnou poslat někam na repas, ale nemám páru kolik to stojí.
(Bydliště v profilu)
Uživatelský avatar
magi
Sponzor fora
Příspěvky: 2653
Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

23. 2. 2013, 12:01

30k není kotel peněz ale běžná cena za servisní zásah v tomto oboru. Ta spojka - byť repasovaná může klidně stát 10k jen to fikne k tomu si připočítej cestu tam a zpět + 8 hodin a jsi na těch 30k ani nevíš jak . Nechápu co tu rok řešíte. Tak to buď rozeber sám a budeme moudřejší (něco se vždycky dá vymyslet po našom), nebo pozvěte ty servisáky z Kuřimi a nebo tu mašinu jednoduše odstavte. Jinou volbu nemám.
Jinak já osobně vždycky prvně volím tu nejjednodušší variantu, čili rozeberu to sám.
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
Uživatelský avatar
RAIDEN
Příspěvky: 121
Registrován: 29. 5. 2011, 9:31

23. 2. 2013, 11:16

No teď už nic moc :lol: Závada je známa, ale vedoucí je kolenovrt a radši si za těch 30k koupí nový kola hliníkový na bavorák :D
Uživatelský avatar
magi
Sponzor fora
Příspěvky: 2653
Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

23. 2. 2013, 4:46

RAIDEN píše:No teď už nic moc :lol: Závada je známa, ale vedoucí je kolenovrt a radši si za těch 30k koupí nový kola hliníkový na bavorák :D
V tom případě je celá tahle debata akademická :-)
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
Goor
Příspěvky: 82
Registrován: 23. 3. 2009, 5:38

25. 2. 2013, 6:11

Ještě bych k tomu něco napsal. Hodně často tady u těch spojek zlobí tzv. uhlíky. Jde o přívody proudu do spojky, často se lámou. U nás to dělali elektrikáři běžně, oprava rozhodně nebyla extra drahá. Jako náhradní díl by to mělo jít sehnat a bude to pakatel, rozhodně ne 30 tisíc.
Uživatelský avatar
magi
Sponzor fora
Příspěvky: 2653
Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

25. 2. 2013, 6:15

Goor píše:Ještě bych k tomu něco napsal. Hodně často tady u těch spojek zlobí tzv. uhlíky. Jde o přívody proudu do spojky, často se lámou. U nás to dělali elektrikáři běžně, oprava rozhodně nebyla extra drahá. Jako náhradní díl by to mělo jít sehnat a bude to pakatel, rozhodně ne 30 tisíc.
Jenže to by někdo tady musel přestat spekuovat, vzít klíče a začít rozdělávat.
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5699
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

25. 2. 2013, 10:41

magi píše:
Goor píše:Ještě bych k tomu něco napsal. Hodně často tady u těch spojek zlobí tzv. uhlíky. Jde o přívody proudu do spojky, často se lámou. U nás to dělali elektrikáři běžně, oprava rozhodně nebyla extra drahá. Jako náhradní díl by to mělo jít sehnat a bude to pakatel, rozhodně ne 30 tisíc.
Jenže to by někdo tady musel přestat spekuovat, vzít klíče a začít rozdělávat.
A než začneš, tak si objednej kartáče třeba u výrobce spojek. Předpokládám, že spojky jsou přerovské. Ale kartáče by mohly pasovat i na jiné lamelovky (vím, že na ruské a německé).
Možná by stačilo spojku jen seštelovat na předepsanou vůli lamel.
Uživatelský avatar
RAIDEN
Příspěvky: 121
Registrován: 29. 5. 2011, 9:31

26. 2. 2013, 12:18

Ty 2 "svíčky","kartáče","uhlíky" jsme už dávno vyměnili a bohužel nepomohlo. Lamely spojky už zkoušel seštelovávat náš mechanik (pán 56let) a taky se mu to nepovedlo.
Vůle se mají prý seštelovávat na nějaké mosazné měrky, které nemáme, máme jen klasické ocelové "špióny".
Rozdělané to už bylo několikrát, ale nejsem mechanik a to co znám je jen to co odkoukám od ostatních.
Frézka je odstavená, ale samozřejmě mně to mrzí :(
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22371
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

26. 2. 2013, 7:23

ten kdo chce hleda zpusoby
ten kdo nechce hleda duvody

vytisknout na ceduli a povesit na stroj
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 2509
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

26. 2. 2013, 7:39

Princip štelování těchto spojek je v tom, že při sepnutí se musí horní štelovací kroužek přitisknout a sevřít lamely, ale mezi magnetem a tím přiskakujícím čelem s kroužkem musí stále zůstat co nejmenší mezera ( definovaná výrobcem). Tím je zajištěný co největší přítlak spojky. Mosazné měrky proto, že ocelové ti „chytí“ magnet. Když ta mezera bude velká, lamely budou mít slabý přítlak a budou klouzat. Když přítlačné čelo dosedne na magnet, tak bude klouzat také, protože tam nebude přítlak žádný.
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5699
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

26. 2. 2013, 2:09

Pokud ta spojka už delší dobu klouzala, mohou být ojeté lamely. Potom už se to špatně šteluje. Pokud jste to měli rozdělané, tak proč už nemáte zapsaný typ spojky? Pokud je z PS Pohony (Přerov), tak by se daly asi sehnat jen samotné lamely.
http://www.pohony.cz/cze/product_detail.php?id=90" onclick="window.open(this.href);return false;
Tady si najdi v produktovém listu parametry příslušné spojky a pokud nemáš origoš měrky, použij mosaz, bronz, hliník plech příslušné síly a spojku nastav dle předpisu. Taky by mohlo pomoci jemně přeprášit na brusce lamely, pokud nejsou moc jeté. Ale to musí ten udržbář opravdu chtít něco udělat a i trochu zapřemýšlet. Ono to přemýšlení někoho asi bolí.
Odpovědět

Zpět na „konvencni obrabeni“