Čím říznout RADECO

obrabeni na klasice
marikano
Příspěvky: 105
Registrován: 21. 11. 2012, 2:09

25. 2. 2014, 4:16

Já teda nevím ale takhle malé radeko 12X12 prostě obrousím na brusce do jakého tvaru potřebuji a hotovo nevím proč vymýšlet jak si něco "urychlit" nějakým uříznutím.
Uživatelský avatar
Habešan
Příspěvky: 516
Registrován: 12. 12. 2013, 2:25
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

27. 2. 2014, 11:13

V knize Egalisační soustruh (1947) na straně 37, se píše, že RADECO lze pod úhlem přerazit, když se předtím po celém obvodu nařízne.
MF-70

Příznivce Low-Cost řešení, přesvědčený že největším omezením naší technologie je naše myšlení.
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 4475
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

27. 2. 2014, 11:51

to je určitě pravda
v r. 1947 ale neměl každej v šuplíku flexu a nebyly do ní 1mm řezací kotoučky
řeže to radeco jak máslo
vymýšlíte p.......y
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
origosch
Příspěvky: 1179
Registrován: 19. 4. 2007, 10:39
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

27. 2. 2014, 12:54

S tím urážením pozor? Brýle, čepice+rukavice. Je to křehké a může dojít ke zranění. Já to opatrně odřezávám 0,8 mm řezacím kotoučkem z Baumaxu na BN 102 ve svěráku po malých přísuvech a není problém. Menší radeca i v ruce, ale opatrně.
www.mosaznevyrobky.cz
fidel47
Příspěvky: 387
Registrován: 4. 12. 2011, 6:55

27. 2. 2014, 12:59

testone píše:to je určitě pravda
v r. 1947 ale neměl každej v šuplíku flexu a nebyly do ní 1mm řezací kotoučky
řeže to radeco jak máslo
vymýšlíte p.......y
Dobrý den přátelé, udělal jsem si po obědě pěknou chvilku, přečetl si toto vlákno a pojala mě touha prakticky zjistit, zda-li opravdu řešíte p........y, zde výsledek:
DSC00177.JPG
-v tom pekáči je voda, a:
DSC00181.JPG
-kotouček je nejlevnější co měli ve kšeftě s jídlem..., ani se to nevyhřálo, řezal jsem to asi dvě minuty, kdybych měl čas, tak bych to řezal třeba pět minut, ale musel jsem jít vyfukovat tabákový dým do umývadla s vodou, za účelem zjištění, vznikne li takto zlato... :wink: (omluvte prosím kvalitu fotek)
edit: Pozor, voda je prevít vodivej a flexa prevít elektrickej...
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 4475
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

27. 2. 2014, 5:52

No a výsledek?
Šlo to řezat?
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
fidel47
Příspěvky: 387
Registrován: 4. 12. 2011, 6:55

27. 2. 2014, 6:24

Jo řezat to jde, přeřízl jsem to tak jak jsem chtěl, trvalo to asi dvě minuty, řezal jsem to v tom pekáči lehce pod vodou, netlačil jsem, jezdil sem a tam a tam a sem a za dvě minuty to bylo fiklý (Radeco 10/10). je to vidět na těch fotkách. Kdyby na tom záleželo, tak to řežu o trošku dýl a upevním si to něčim lepším než přišlápnutím pohorkou k prkýnku v pekáči :)
bflmpsvz
Příspěvky: 55
Registrován: 16. 1. 2012, 7:49

11. 3. 2015, 6:43

Tak jsem to taky říznul, kotoučem 125 x 0,8 x 22,2 mm A80TZ Special Kronenflex
Obrázek

Přitáhl jsem nůž svěrkou k dřevěné paletě, na které jsem stál, a během řezání jsem to občas zaléval z konvičky na kytky.
redeco2.jpg
Jenom to je trochu mimo původní zadání, aby z toho nebylo moc bordelu. Dělal jsem to na ploché střeše, tam se to snese, v dílně by to bylo horší :)
Nejhorší je samota, když tě soustruh namotá.
prochaska
Příspěvky: 5131
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

11. 3. 2015, 6:59

Radeco se úplně normálně řeže na dvoukotoučové brusce, do které se dá ten 1mm řezací kotouček. Žádný problém s upnutím, se stabilitou, z ruky se dá vyřezat i nějaký ten tvar. Chladí se standardně v uříznuté pet flašce :-)
Aleš Procháska
Uživatelský avatar
RAIDEN
Příspěvky: 128
Registrován: 29. 5. 2011, 9:31

14. 3. 2015, 1:35

Je to akorát o tom jak má člověk šikovné ruce, nic víc a žádná věda. kdo chce ten si poradí. Jde to všelijak, v ruce, na kameníku. Opatrně s citem řezat ať se to nespálí.
Jiřin
Příspěvky: 20
Registrován: 26. 10. 2016, 7:29

14. 12. 2016, 6:24

Taky bych potreboval riznout do Radeca, ale ne uhlovou bruskou :) :)

Myslite, ze je realne do toho sahnout TK frezou do 65 hrc? Nebo by to chtelo neco jeste lepsiho?
vitex
Příspěvky: 161
Registrován: 15. 11. 2016, 8:30

15. 12. 2016, 11:00

Já to řezal na BPHáčku v malém svěráku.
Odpovědět

Zpět na „konvencni obrabeni“