Jenže by se hned zjistilo že elektrohůza je jeden velkej podvod a bez obřích dotací nebude fungovat.
To mi hlava nebere toto
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
kazde auto, co nejezdi na fosilni paliva okrada stat o spotrebni dan a dph, takze se dalo cekat zdaneni, ovsem nez se to reklo verejne, tak to byla fama, ci rovnou dezinformace
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22399
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
no kdyz to jsou kraviny jako tady casto predvadis tak urcite
ty taky skocis na kdejakej kec
ale kdyz to bude podlozene a pravdive tak to asi tezko nekdo za famu a dezinformaci oznaci
ty taky skocis na kdejakej kec
ale kdyz to bude podlozene a pravdive tak to asi tezko nekdo za famu a dezinformaci oznaci
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Ono toho je víc ,když nebudeme počítat výrobu komponentů a jejich uhlíkovou stopu přejděme na sprosté peníze . Po 5 letech budu (docela zajímavé https://www.youtube.com/watch?v=ZwMA4K9tMEY ) potřebovat novou baterii která vydrží tak 1500-2000 cyklů za 300000 u běžného auta až po 1000000 u slušného Mercedesa. Nesmíme zapomenout nabíjení u rychlonabíječek s podstatně vyšší cenou než za nabíjení ze zásuvky šťastlivců co mají vlastní domek s garáží. Tak že když se sečte provoz auta za 10 let (když si chceme hrát na záchranu planety Evropou ) tak to není na žádný velký juchání . No a jak donutit lidi k nákupu ?
No levnější elektrohrůza není problém stačí uvalit daň na všechny osobní auta se spalovacím motorem něco jako měli Italové na dýzlech, myslím že se ta daň jmenovalo boolo nebo tak nějak, potom nějakou tu silniční daň a nakonec daň z přepychu protože jen u auta se spalovacím motorem můžeš topit nebo klimatizovat na jakou teplotu chceš a nemusíš si vybírat jestli zmrzneš nebo dojedeš a v létě jestli pojedeš na jednání a budeš smrdět jako spařený prase nebo se rozhodovat jestli pustit pořádně klimu a někde cestou zase nabíjet. No a pak nějaká dotace z EU na kterou se budem skládat všichni
No levnější elektrohrůza není problém stačí uvalit daň na všechny osobní auta se spalovacím motorem něco jako měli Italové na dýzlech, myslím že se ta daň jmenovalo boolo nebo tak nějak, potom nějakou tu silniční daň a nakonec daň z přepychu protože jen u auta se spalovacím motorem můžeš topit nebo klimatizovat na jakou teplotu chceš a nemusíš si vybírat jestli zmrzneš nebo dojedeš a v létě jestli pojedeš na jednání a budeš smrdět jako spařený prase nebo se rozhodovat jestli pustit pořádně klimu a někde cestou zase nabíjet. No a pak nějaká dotace z EU na kterou se budem skládat všichni
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Ve stavu vývoje jaký je, elektro nemá perspektivu.
Jenže pokud se to má pohnout musí někdo ten vývoj zaplatit, takže elektro směr je správný.
Ovšem chtělo by to veřejně říct "hele ono to ještě není eko, ale abychom nevycucali zemi z toho co chceme použít na jiné věci tak to musíme překlopit a doufáme že se nám to podaří vychytat dřív než bude pozdě."
Měly by vlastně přijít tvrdé podmínky stejně jako u spalováků:
- dojez X hmotnost X životnost
- cena eko likvidace a zpětné využití surovin
- efektivita nabíjení (nevím proč ty auta nemají v základu jako kapotu a střechu solárko)
jen u té blbé klimatizace, izolace aut je o ničem, takže abys to uchladil nebo v zimě ohřál tak to stojí sakra výkonu.
cílem budou pasivní auta, brzdíš = dobíjíš a z vyskou účinností, ...
Jenže pokud se to má pohnout musí někdo ten vývoj zaplatit, takže elektro směr je správný.
Ovšem chtělo by to veřejně říct "hele ono to ještě není eko, ale abychom nevycucali zemi z toho co chceme použít na jiné věci tak to musíme překlopit a doufáme že se nám to podaří vychytat dřív než bude pozdě."
Měly by vlastně přijít tvrdé podmínky stejně jako u spalováků:
- dojez X hmotnost X životnost
- cena eko likvidace a zpětné využití surovin
- efektivita nabíjení (nevím proč ty auta nemají v základu jako kapotu a střechu solárko)
jen u té blbé klimatizace, izolace aut je o ničem, takže abys to uchladil nebo v zimě ohřál tak to stojí sakra výkonu.
cílem budou pasivní auta, brzdíš = dobíjíš a z vyskou účinností, ...
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Mně by se elektrické autíčko líbilo. Mám rád všechno na elektriku.
Nelíbí se mi jenom jejich cena. Jinak mají (pro mě) samé výhody.
Toho, že by byly plné škarpy starých baterek (jak psal Charon) se nebojím.
Než k tomu dojde, tak se podle mě rozjede DIY recyklace - používání těch baterek do domácích solárních instalací.
Na půjčování aut (Cjuz) nevěřím. Ono se sice o "ekonomice sdílení" hodně píše (hlavně na levičáckých platformách), ale v praxi to nikdo nechce.
Já bych taky nechtěl používat nic s neznámou historií.
A na vodík nevěřím vůbec. A klidně na to budu přijímat sázky, že takhle cesta k cíli nepovede (mimo okrajové aplikace).
Vodík má tolik tak špatných vlastností, že to ty jeho dobré totálně přebíjí. Pro mobilní použití tím tuplem.
Trochu bych se zastal elektrik při tepelných extrémech. Dneska se snad už většinově montuje topení na bázi tepelného čerpadla, takže to s tím ohřátím interiéru v zimě zas nebude tak špatné. A slušně udělaná klíma se taky celkem energeticky dá.
Samozřejmě to chce možnost nabíjet za levno doma.
A hlavně to chce, aby se daňové zatížení moc nezvedlo. A to se asi bohužel zvedne, pokud by se tenhle segment výrazněji rozjel.
Nelíbí se mi jenom jejich cena. Jinak mají (pro mě) samé výhody.
Toho, že by byly plné škarpy starých baterek (jak psal Charon) se nebojím.
Než k tomu dojde, tak se podle mě rozjede DIY recyklace - používání těch baterek do domácích solárních instalací.
Na půjčování aut (Cjuz) nevěřím. Ono se sice o "ekonomice sdílení" hodně píše (hlavně na levičáckých platformách), ale v praxi to nikdo nechce.
Já bych taky nechtěl používat nic s neznámou historií.
A na vodík nevěřím vůbec. A klidně na to budu přijímat sázky, že takhle cesta k cíli nepovede (mimo okrajové aplikace).
Vodík má tolik tak špatných vlastností, že to ty jeho dobré totálně přebíjí. Pro mobilní použití tím tuplem.
Trochu bych se zastal elektrik při tepelných extrémech. Dneska se snad už většinově montuje topení na bázi tepelného čerpadla, takže to s tím ohřátím interiéru v zimě zas nebude tak špatné. A slušně udělaná klíma se taky celkem energeticky dá.
Samozřejmě to chce možnost nabíjet za levno doma.
A hlavně to chce, aby se daňové zatížení moc nezvedlo. A to se asi bohužel zvedne, pokud by se tenhle segment výrazněji rozjel.
nejlepší způsob, jak skladovat vodík je ve formě kapalného uhlovodíku
https://newsroom.porsche.com/en/2020/co ... 23021.html
https://newsroom.porsche.com/en/2020/co ... 23021.html
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Já zase nevěřím na DIY. Když vidím na trubce, co všechno je nám předkládáno jako DIY, mám z toho osypky.Mex píše: ↑18. 5. 2021, 4:42 Mně by se elektrické autíčko líbilo. Mám rád všechno na elektriku.
Nelíbí se mi jenom jejich cena. Jinak mají (pro mě) samé výhody.
Toho, že by byly plné škarpy starých baterek (jak psal Charon) se nebojím.
Než k tomu dojde, tak se podle mě rozjede DIY recyklace - používání těch baterek do domácích solárních instalací.
Na půjčování aut (Cjuz) nevěřím. Ono se sice o "ekonomice sdílení" hodně píše (hlavně na levičáckých platformách), ale v praxi to nikdo nechce.
Já bych taky nechtěl používat nic s neznámou historií.
A na vodík nevěřím vůbec. A klidně na to budu přijímat sázky, že takhle cesta k cíli nepovede (mimo okrajové aplikace).
Vodík má tolik tak špatných vlastností, že to ty jeho dobré totálně přebíjí. Pro mobilní použití tím tuplem.
Trochu bych se zastal elektrik při tepelných extrémech. Dneska se snad už většinově montuje topení na bázi tepelného čerpadla, takže to s tím ohřátím interiéru v zimě zas nebude tak špatné. A slušně udělaná klíma se taky celkem energeticky dá.
Samozřejmě to chce možnost nabíjet za levno doma.
A hlavně to chce, aby se daňové zatížení moc nezvedlo. A to se asi bohužel zvedne, pokud by se tenhle segment výrazněji rozjel.
Tak to myšleno nebylo.
Počítám že si vlastně půjčíš auto od automobilky a po ukončení životnosti jim ho vrátíš. Během té doby máš záruku na baterku, minimálně.
Tím bychom je donutili přemýšlelet nejen jak auto levně vyrobit, ale jak ho dobře zlikvidovat / využít.
Jako s PC, záruka 5 let NBD, pak vyměním za nový, žádné starosti, ideální stav.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
No jo, ale proč by to ty automobilky dělaly?Cjuz píše: ↑18. 5. 2021, 5:28 Tak to myšleno nebylo.
Počítám že si vlastně půjčíš auto od automobilky a po ukončení životnosti jim ho vrátíš. Během té doby máš záruku na baterku, minimálně.
Tím bychom je donutili přemýšlelet nejen jak auto levně vyrobit, ale jak ho dobře zlikvidovat / využít.
Jako s PC, záruka 5 let NBD, pak vyměním za nový, žádné starosti, ideální stav.
A kdyby dělaly, tak si za to nechají proklatě zaplatit.
Je asi v lidské přirozenosti se k věcem, které nejsou jejich, chovat hůř.
Pokud vím, že si případně ruinuju svoje auto, tak se k němu chovám slušně.
Pokud mám auto z nějaké "půjčovny", tak už to bude u mnoha lidí jinak. Ne, že by ho náměrně ničili. Ale určitě ho nebudou oprašovat jako teď oprašují svého miláčka.
Kdysi mi jeden člověk povídal, jak si občas s kamarády půjčí stejná auta z nějaké půjčovny a jsou jezdit do lomu rallye.
Nejen auta jsou v hledáčku.
https://energozrouti.cz/z/zakazme-vsech ... d=11778236
https://energozrouti.cz/z/zakazme-vsech ... d=11778236
Přesně, živé organismy nejsou blbé, když si vybraly uhlovodíky jako nejlepší způsob skladování energie. Něco nám po nich zbylo (ropa, uhlí, plyn) a místo abychom se od nich učili jak z jaderné nebo sluneční energie udělat uskladnitelný lehký a výživný uhlovodík, tak vymýšlíme lithiové baterky. My všichni jsme závislí na tomto procesu: https://cs.wikipedia.org/wiki/Haber%C5 ... AFv_proces. Analogicky je třeba se naučit chytat CO2 ze vzduchu a tvořit z něj produkt, který snadno zase spálíme.nejlepší způsob, jak skladovat vodík je ve formě kapalného uhlovodíku
https://newsroom.porsche.com/en/2020/co ... 23021.html
Petr Kubáč kdysi napsal na blog článek, ve kterém porovnal energii uskladněnou ve formě baterek + LED diod anebo svíček pro svícení na časy případné krize. Vyšlo to, pokud si pamatuju, energeticky těsně pro svíčky, ale trvanlivost a spolehlivost jsou jinde. Takže svíčka. Uhlovodík.
Připrav se, hrajem...
https://www.youtube.com/watch?v=HzjNAnEfvxc
https://www.youtube.com/watch?v=HzjNAnEfvxc
přesně jak píšeš, stvořitel nám nechal nekonečně zdroje v podobě plynu a ropy a my vymyslíme kokotiny. Proč napíchnout trubku do země, když mužem povrchové mordovat krajinu. Celý problém s CO2 z výfuku je v tom že se lidstvo koncentruje ve velkoměstech, na vesnicích se musí makat, kdyby toto pominulo, tak ekosystém si s CO2 poradi.Mr. MR píše: ↑18. 5. 2021, 6:06Přesně, živé organismy nejsou blbé, když si vybraly uhlovodíky jako nejlepší způsob skladování energie. Něco nám po nich zbylo (ropa, uhlí, plyn) a místo abychom se od nich učili jak z jaderné nebo sluneční energie udělat uskladnitelný lehký a výživný uhlovodík, tak vymýšlíme lithiové baterky. My všichni jsme závislí na tomto procesu: https://cs.wikipedia.org/wiki/Haber%C5 ... AFv_proces. Analogicky je třeba se naučit chytat CO2 ze vzduchu a tvořit z něj produkt, který snadno zase spálíme.nejlepší způsob, jak skladovat vodík je ve formě kapalného uhlovodíku
https://newsroom.porsche.com/en/2020/co ... 23021.html
Petr Kubáč kdysi napsal na blog článek, ve kterém porovnal energii uskladněnou ve formě baterek + LED diod anebo svíček pro svícení na časy případné krize. Vyšlo to, pokud si pamatuju, energeticky těsně pro svíčky, ale trvanlivost a spolehlivost jsou jinde. Takže svíčka. Uhlovodík.
No pokud jde o elektroauto, tak bych z toho zatím měl špatný pocit - cena vysoká, požárně nebezpečná věc, provozně trochu sporná věc. Kdo má garáž, tak má výhodu, do garáže domu bych to ale nedal, jen do externí garáže, ta ať případně shoří, kdo bydlí na sídlišti, tak šílenství s dobíjením, kdo jezdí delší štreky, tak šílenství s čekáním na dobití u nějaké čerpací stanice.
Když jsme byli v Japonsku, tak tam je to běžný standard, ale oni mají jiné podmínky a hlavně to berou tak, že elektroauto je vlastně velká baterka, která jim je schopna dodal elektřinu v případě třeba zemětřesení nebo podobné živelné události...
Zatím se mi to jeví tak, že si hrajeme na ekologii a je nám jedno, jak se devastuje příroda (a lidé ve výrobních provozech) někde jinde, kde se ty baterie vyrábějí, my (hlavně slavná EU) jsme ekologičtí až to bolí, ale ono to bolí někoho a něco někde jinde a bude hlavně časem bolet při likvidaci toho elektroodpadu. Ale oceány jsou hluboké a už teď v nich mizí megatuny odpadu...
Když jsme byli v Japonsku, tak tam je to běžný standard, ale oni mají jiné podmínky a hlavně to berou tak, že elektroauto je vlastně velká baterka, která jim je schopna dodal elektřinu v případě třeba zemětřesení nebo podobné živelné události...
Zatím se mi to jeví tak, že si hrajeme na ekologii a je nám jedno, jak se devastuje příroda (a lidé ve výrobních provozech) někde jinde, kde se ty baterie vyrábějí, my (hlavně slavná EU) jsme ekologičtí až to bolí, ale ono to bolí někoho a něco někde jinde a bude hlavně časem bolet při likvidaci toho elektroodpadu. Ale oceány jsou hluboké a už teď v nich mizí megatuny odpadu...