To mi hlava nebere toto

jak na ebayi kupovat a prodavat, odkazy na zajimave veci obchodniky
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 5241
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

16. 8. 2022, 11:06

milan.83 píše: 16. 8. 2022, 10:41
Charon píše: 16. 8. 2022, 4:14
Habešan píše: 16. 8. 2022, 4:05 Mě by spíš zajímalo, co odpoví milan.83, když vystudoval logistiku.
No jo, ale taky právník, konstruktér železničních vozidel, stavitel a ekonom :lol:
Jak moc dobře umíš porozumět psanému textu? Kde jsem psal, že jsem právník, konstruktér, stavitel či ekonom? Psal jsem jen, že jsem mám za sebou pár semestrů, kde jsme to probírali a že mimo jiné jako technik mám i státnice mám z ekonomiky. A taky z logistiky a řízení dopravy :) Než začneš příště chytračit, zkus u toho i přemýšlet :)
A nepsal jsem to proto, abych se chlubil, ale proto, abych ukázal na absurditu příspěvku, na který jsem reagoval.

No a k těm skladům? Logistika není o tom, kolik % kapacity skladu je volných, ale je o tom vše si naplánovat tak, abych potřeboval co nejmenší sklady a co nejmenší zásoby, protože provoz skladu stojí peníze a v zásobách zase peníze leží a nemohu je točit. Třeba automobilky rády minimalizují náklady na skladování tím, že se jede v režimu JIT. Pak jako sklady slouží ta auta, která díly přiváží. Náklady na skladování tak v podstatě nese dopravce, kterému stojí auto na dvoře automobilky klidně půl dne a slouží pouze jako pojízdný sklad. Takové auto pak nic nevydělává.. To už je ale na trošku delší povídání o tom, jak se automobilky zásobují, jaké náklady kdo nese..
Znáš to přísloví o té potrefené huse?
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
jergus.balaz
Příspěvky: 1547
Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
Kontaktovat uživatele:

17. 8. 2022, 4:59

milan.83 píše: 16. 8. 2022, 10:41 Třeba automobilky rády minimalizují náklady na skladování tím, že se jede v režimu JIT.
A preto sú teraz automobilky v takých sračkach :roll:
BalazKovo.sk
Sancho Panza
Příspěvky: 1035
Registrován: 6. 3. 2021, 12:50

17. 8. 2022, 5:26

jergus.balaz píše: 17. 8. 2022, 4:59
milan.83 píše: 16. 8. 2022, 10:41 Třeba automobilky rády minimalizují náklady na skladování tím, že se jede v režimu JIT.
A preto sú teraz automobilky v takých sračkach :roll:
Přesně - současná "logistika" toho slavného "excelového MBA kindermanagementu" je totiž jen a pouze o tom, jak to dokázat tak "zoptimalizovat" :lol: (rozuměj rozxxbat), aby při sebemenším neočekávatelném :lol: problému došlo k dominovému efektu a celý to pak úplně zkolabovalo.
Pokrok nazastavíš!
Zv.Petr
Příspěvky: 337
Registrován: 16. 7. 2018, 7:10
Bydliště: Slaný
Kontaktovat uživatele:

17. 8. 2022, 6:27

Nejen automobilky. Zkuste si dnes objednat nějaký měnič nebo HMI od Siemensu.... :evil:
milan.83
Příspěvky: 826
Registrován: 25. 1. 2018, 7:26

17. 8. 2022, 6:39

Charon píše: 16. 8. 2022, 11:06
milan.83 píše: 16. 8. 2022, 10:41
Charon píše: 16. 8. 2022, 4:14

No jo, ale taky právník, konstruktér železničních vozidel, stavitel a ekonom :lol:
Jak moc dobře umíš porozumět psanému textu? Kde jsem psal, že jsem právník, konstruktér, stavitel či ekonom? Psal jsem jen, že jsem mám za sebou pár semestrů, kde jsme to probírali a že mimo jiné jako technik mám i státnice mám z ekonomiky. A taky z logistiky a řízení dopravy :) Než začneš příště chytračit, zkus u toho i přemýšlet :)
A nepsal jsem to proto, abych se chlubil, ale proto, abych ukázal na absurditu příspěvku, na který jsem reagoval.

No a k těm skladům? Logistika není o tom, kolik % kapacity skladu je volných, ale je o tom vše si naplánovat tak, abych potřeboval co nejmenší sklady a co nejmenší zásoby, protože provoz skladu stojí peníze a v zásobách zase peníze leží a nemohu je točit. Třeba automobilky rády minimalizují náklady na skladování tím, že se jede v režimu JIT. Pak jako sklady slouží ta auta, která díly přiváží. Náklady na skladování tak v podstatě nese dopravce, kterému stojí auto na dvoře automobilky klidně půl dne a slouží pouze jako pojízdný sklad. Takové auto pak nic nevydělává.. To už je ale na trošku delší povídání o tom, jak se automobilky zásobují, jaké náklady kdo nese..

Znáš to přísloví o té potrefené huse?
Jasně, znám. Potrefená husa totiž vždycky nejvíc kejhá. Ale co má společného s tím, když někoho přímo jmenuješ? Že bys ho ty moc nechápal? To totiž platí o tom, když se o někom bavíš a neřekneš jeho jméno a on se ozve.
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
milan.83
Příspěvky: 826
Registrován: 25. 1. 2018, 7:26

17. 8. 2022, 6:58

Sancho Panza píše: 17. 8. 2022, 5:26
jergus.balaz píše: 17. 8. 2022, 4:59
milan.83 píše: 16. 8. 2022, 10:41 Třeba automobilky rády minimalizují náklady na skladování tím, že se jede v režimu JIT.
A preto sú teraz automobilky v takých sračkach :roll:
Přesně - současná "logistika" toho slavného "excelového MBA kindermanagementu" je totiž jen a pouze o tom, jak to dokázat tak "zoptimalizovat" :lol: (rozuměj rozxxbat), aby při sebemenším neočekávatelném :lol: problému došlo k dominovému efektu a celý to pak úplně zkolabovalo.
Pokrok nazastavíš!
Tak pod tohle se ti klidně podepíšu :) A teď na to všichni přišli ve chvíli, kdy je materiál 2x -3x dražší, případně vůbec není. Všechna tahle ekonomická pravidla všichni opustili, na nějakou optimalizaci se vykašlali a sklady nacpali k prasknutí zásobami, které jim tam budou ležet a vázat peníze. Přišli totiž na to, že levnější pro ně budou ty nacpané sklady, než nakonec nemít z čeho vyrábět :) No a když už selhala ta optimalizace zaměřená na minimalizaci skladových zásob, tak se najednou optimalizují pojistné zásoby a zase je co optimalizovat a na čem si přihřát logistickou polívčičku.
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 5241
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

17. 8. 2022, 7:13

milan.83 píše: 17. 8. 2022, 6:39
Charon píše: 16. 8. 2022, 11:06
milan.83 píše: 16. 8. 2022, 10:41

Jak moc dobře umíš porozumět psanému textu? Kde jsem psal, že jsem právník, konstruktér, stavitel či ekonom? Psal jsem jen, že jsem mám za sebou pár semestrů, kde jsme to probírali a že mimo jiné jako technik mám i státnice mám z ekonomiky. A taky z logistiky a řízení dopravy :) Než začneš příště chytračit, zkus u toho i přemýšlet :)
A nepsal jsem to proto, abych se chlubil, ale proto, abych ukázal na absurditu příspěvku, na který jsem reagoval.

No a k těm skladům? Logistika není o tom, kolik % kapacity skladu je volných, ale je o tom vše si naplánovat tak, abych potřeboval co nejmenší sklady a co nejmenší zásoby, protože provoz skladu stojí peníze a v zásobách zase peníze leží a nemohu je točit. Třeba automobilky rády minimalizují náklady na skladování tím, že se jede v režimu JIT. Pak jako sklady slouží ta auta, která díly přiváží. Náklady na skladování tak v podstatě nese dopravce, kterému stojí auto na dvoře automobilky klidně půl dne a slouží pouze jako pojízdný sklad. Takové auto pak nic nevydělává.. To už je ale na trošku delší povídání o tom, jak se automobilky zásobují, jaké náklady kdo nese..

Znáš to přísloví o té potrefené huse?
Jasně, znám. Potrefená husa totiž vždycky nejvíc kejhá. Ale co má společného s tím, když někoho přímo jmenuješ? Že bys ho ty moc nechápal? To totiž platí o tom, když se o někom bavíš a neřekneš jeho jméno a on se ozve.
A není to tím, že ty od začátku nechápeš ironii :?:
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Uživatelský avatar
Mr. MR
Příspěvky: 763
Registrován: 31. 5. 2020, 10:05

17. 8. 2022, 9:58

Mit prachy vazane v materialu ve skladu.....

Sakra, to v dnesni dobe prece nemusi byt vubec nevyhoda. Pri klidne hladine (cenove) je to nanic, ale dneska? Lidi kupujou pozemky a zlate cihly, aby ty love nekam zaparkovali. System just in time mi vzdy pripadal jako balanc na ostri noze. Goor v CR s nasi infrastrukturou... Zalezi taky jaky matros. Polystyren a maslo je horsi, M1 zavitnik lepsi na skladovani, to je obor od oboru.
Wichterle rikal, ze penez nemusi byt moc, ale musi byt furt. Proste stabilita muze ale nemusi (!!) vest k prosperite. Nestabilita vede spise k propadu. Jen par otrlych se ma dobre.
Konec filozofovani, jdu makat.
Připrav se, hrajem...
https://www.youtube.com/watch?v=HzjNAnEfvxc
lapa
medaile za lepsi forum
Příspěvky: 2573
Registrován: 6. 5. 2009, 7:18
Bydliště: Praha

17. 8. 2022, 11:07

Kdyz uz se tady omila optimalizace, muze nekdo znaly (skutecne znaly, ne ten, kdo si mysli, ze ... tech je vsude slyset hodne ... a bohuzel nejvic ...) napsat, jestli se ty optimalizacni metody, mozna i modely hraji i na nejakou robustnostni / citlivostni analyzy ve smyslu:
* tak, ted to mame na aktualni podminky nadherne spocitano - relativni stabilita vseho - dostupnost zdrojovych vyrobnich kapacit, dodavky energii, pruchodnost dopravnich cest, disponibilni prepravni kapacity (stroje i lide pro ne), stabilni nejen pocasi, ale i klima, dostupnost skladovych kapacit i ulozist odpadu ... atd atd ....
* a ted rozdrbeme (v rozsahu 0-100 procent) postupne jednotlive vyse slozky solo, pak v kombinacich a nakonec vsechny

Obavam se, ze takto komplexne vsechny ty slavne konzultacni a jine firmy vubec nefunguji, asi by ani nevedely jak na to ...
A navic - casovy horizont namezdniho manazera je v radu jednotek let ... pak jde rozdrbat jinou firmu ... :lol:
Je tady nekdo znaly?
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
t256
Příspěvky: 2835
Registrován: 19. 1. 2012, 4:49

17. 8. 2022, 12:23

Problem se proste resi az nastane. Kdyby ses mel pripravovat i na to ze do vedlejsi ulice spadne mesic, nedelal bys nic jineho nez planoval vsechny mozne i nemozne katastrofy a prusvihy a na praci samotnou by jaksi uz nezbyl cas :-)
Takze je ve vysledku mnohem lepsi kdyz pojedes 10let s vysokou efektivitou a v pripade problemu trochu prodelas, nez kydz bys byl "pripraveny na vsechno", ale tech 10let kvuli tomu ustavicne prodelaval.
lapa
medaile za lepsi forum
Příspěvky: 2573
Registrován: 6. 5. 2009, 7:18
Bydliště: Praha

17. 8. 2022, 1:17

To t256:
Souhlasim, ale mam pocit (mozna nepodlozeny), ze skoro nikdo nemel ani predem pripraveny scenar (z akcnich filmu proflaknute plany B, C ...), ktery by se jen vytahnul, zmodifikoval na aktualni problemy a jelo by se (i omezene) dal.

Priklad: pokud se s nekym domlouvam na schuzce na konkretnim miste, tak se domluvim i pro situaci, ze trebas (nekomu) nebude fungovat mobil (vypadek baterky az cele site) nebo, ze se (az) na dane misto nebude dat dopravit.
Par desitek sekund navic v dialogu a parkrat se to docela vyplatilo ...

Ovsem reakce vetsiny protistran (pokud mne takto "divneho" :) neznaji z drivejska) je obvykla - to se (mi) nikdy nestalo a proc to resis .... :lol:
Tak se jich trebas zeptam, kolikrat potrebuji (necekane) umrit, aby se nad takovou situaci (v tomto pouze dopad pro ostatni) zamysleli ... :lol:
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
t256
Příspěvky: 2835
Registrován: 19. 1. 2012, 4:49

17. 8. 2022, 2:16

Pokud si vytvoris plan B a C vem jed na to, ze nastane situace pro kterou budes potrebovat plan D :-)
Sancho Panza
Příspěvky: 1035
Registrován: 6. 3. 2021, 12:50

17. 8. 2022, 2:44

t256 píše: 17. 8. 2022, 12:23 Problem se proste resi az nastane. Kdyby ses mel pripravovat i na to ze do vedlejsi ulice spadne mesic, nedelal bys nic jineho nez planoval vsechny mozne i nemozne katastrofy a prusvihy a na praci samotnou by jaksi uz nezbyl cas :-)
Takze je ve vysledku mnohem lepsi kdyz pojedes 10let s vysokou efektivitou a v pripade problemu trochu prodelas, nez kydz bys byl "pripraveny na vsechno", ale tech 10let kvuli tomu ustavicne prodelaval.
Přesně.
Dám triviální příklad - samozřejmě ne z praxe (kdyby se v tom někdo náhodou poznal) - prostě vymyšlená pohádka.
Na wágenu jsou zcela speciální šrouby. Před dvaceti rokama by tam vůbec nebyly (protože to tehdy nebylo tak jednoduchý je vyrobit), ale protože současný "kostruktér" má megahustý CAD a mocný sčot, tak si je prostě nakreslí. Managor, zodpovědný za projekt je s radostí prosadí, protože tím, že jsou speziální, tak:
a.) může se prohlásit za důležitéhoa nenahraditelného - protože "dokázal i takový megahustý šroub vymyslet, nakoncipovat, odzkoušet, prosadit, zajistit jeho výrobu a logistiku".
b.) máme daleko kosmičtejší řešení než konkurence, takže opět máme náskok díky technice. Zase jsme nejlepší :mrgreen: .
Takže se šrouby (kus za třeba 100,-) se poptají a posléze (po roce vývoje, jak by se to vůbec dalo vyrobit) objednají u dvou dodavatelů (víc jich být nemůže, protože nikdo jiný, než ti dva na této planetě tak zkurxxvý šroub prostě vyrobit neumí).
Šrouby se nakonec nějak začnou dodávat.
Po měsíci nastoupí do sekce nákupu nový MBA a s úděsem zjistí, že každý rok se musí dodavatelé dotlačit (ikdyž všechno leze nahoru) aby 2% zlevnili. Proč - protože to tak je nastavený. Dodavatel je dojná kráva, montovna diktátor. Větší a silnější vždycky :mrgreen: (viz Čtvrtníček a věta o psovi).
Takže zatlačí na ty dva, z těch dvou nakonec jeden couvne - sleví o 1.25% (těch 0.75% se virtuálně pak zašmoulí jinde, aby to v zprávě pro vedení v globálu vyšlo), druhý je pošle do xxxxx, že není debil a že ty šrouby za takový nesmyslný peníze prostě dělat nebude.
Takže ve výsledku šrouby dodává jeden dodavatel, JIT (tj. rezerva třeba 6 hodin) no a všichni managoři slaví mocný managorsko logistický úspěch (ušetřili 1ks řádku v excelu s dodavatelem a ještě 2% z ceny dolu).
To, že ten jediný dodavatel, kvůli těm 2% začne ořezávat kvalitu (takže je 20x víc zmetků), nikoho nezajímá, protože to je jiný .xls Navíc se ty zmetkový šrouby zjistí až buhvíkde na lince, takže se musí vyměnit (třeba křivka momentu nevyjde) a to se samozřejmě musí udělat ručně, mimo linku, takže se úplně rozjebe vše, co jde, a musí to dělat ručně x opravářů.
Že to stojí násobně víc než ty 2%, opět nikoho nezajímá, protože opravy jsou z jiného fondu a že ten, kdo to má na starosti (ne ten MBA výše) , si přijde o svý premie (opět zlomek skutečné škody) taky nevadí. 2% byly splněný, přesto vlak nejede.
Tak by chtěli tlačit na toho dodavatele (aby se kvalita zlepšila) - ale ejhle, je už jenom jeden a na druhý straně zeměkoule, výroba se nesmí zastavi a tak jsou totálně v pasti dodavatele s šikmýma očima.
Vše výtečně :mrgreen: funguje, čísla jsou přesně jako managoři a logistika chtěli a měli za úkol.
No a pak přijde Covid, ta jediná fabrika na ty šrouby okamžitě stojí, doprava je taky úplně v pxxxli (žádná JIT s oknem 6hodin) - no a montovna překvapivě celá taky stojí, protože nejsou ty šrouby.
Výsledná škoda je pro změnu o několik řádů větší než celá ta cena šroubů za dobu výroby,, včetně toho, co se jako :mrgreen: ušetřilo, ale to stejně nikoho nezajímá, protože za to může Covid a nikdo to logicky neočekával a díru zalepí státní subvence aby se montovna nezavřela.
------------------------
Jo a ještě jak by to bylo před dvaceti lety - ty dveře (dekl na převodovce, buhvíco) by držely obyčejný normalizovaný imbusáky s cenou 20x nižší, co se dají koupit od 10 různých výrobců.
Fungovalo by to úplně stejně, v případě výpadku jednoho dodavatele by nevznikl sebemenší problém. Ale nebylo by to custom, spezial, moderní, nadčasové, přelomové, revoluční a vůbec cosi.
Konec pohádky.
Konec hlášení.
Pokrok nezastavíš!
Ps - místo slova "šroub" si kdokoli může dosadit cokoli.
lapa
medaile za lepsi forum
Příspěvky: 2573
Registrován: 6. 5. 2009, 7:18
Bydliště: Praha

17. 8. 2022, 3:42

Jeste ze se to fakt nestalo :lol: - to by bylo na ....
To by byla fiktivni vyrobni pohadka.

A vis, kolik takovych fiktivnich je v IT a do statni spravy specialne?
Jedna se mozna postupne rozkryje jako spin off (vedlejsi odpad) jakesi fiktivni operace Meridlo :lol: .
Jedna firma tam zminovana ve spojitosti s sefem cehosi je mi nejak povedoma ... jak pisi ve filmech - podobnost se zijicimi osobami je ciste fiktivni, nahodna .... a tak vubec ... :lol:
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
Sancho Panza
Příspěvky: 1035
Registrován: 6. 3. 2021, 12:50

17. 8. 2022, 4:32

myslím, že bylo jasně řečeno, že taková neuvěřitelná souhra naprostých náhod se nikdy v reálném životě stát nemůže. A pokud by se to stalo, tak jedině v pohádce, kde manažéři měli slušivé čepičky a vozítko jezdilo na limonádu - proto taky bylo naprosto ekologický.
https://d25-a.sdn.cz/d_25/d_15070354/im ... 8TrwyN.jpg
Odpovědět

Zpět na „Ebay, aukro, a jine“