Taky to nepíšeš moc přesně. Princip brzdění popsuješ samozřejmě správně. I ta teorie o vyčerpání brzdy je správná. Problém je v tom, že ten odkaz, který dáváš, má zhruba přes 20 let staré informace a tudíž není úplně aktuální. Zhruba od roku 2002 český výrobce DAKO vyrábí rozváděče CV1nDxx. Ty zaručují "nevyčerpatelnost" brzdy. Co je nevyčerpatelnost? Nevyčerpatelnost je to, že se pomocný vzduchojem na přírubě rozváděče neustále doplňuje z napájecího potrubí přes doplňovací ventil brzdového rozváděče. Pokud by vůz napájecí potrubí neměl, je doplňovací ventil zazátkovaný a k vyčerpání brzdy dojít může. Taková koncepce brzdy se ale u nových vozů snad už ani nesmí používat.prcek píše: ↑19. 4. 2022, 12:44
Jeste se vratim k tomuto:To neni tak uplne pravda. Kazdy vagon ma svuj vzduchojem a brzdovy valec pripojeny pres rozvadec na prubezne potrubi. Pokud je v prubeznem potrubi tlak, naplni se pres rozvadec vzduchojem a vypusti vzduch z brzdoveho valce - odbrzdeno. Pokud tlak v prubeznem potrubi klesne, vzduch ze vzduchojemu se pusti do valce - zabrzdeno. Takze ano, pokud se roztrhne souprava, zabrzdi se. Potiz je v tom, ze to nevydrzi vecne - pres netesnosti tlak utece a casem se zase odbrzdi (da se udelat i manualne). Vic tady https://www.vagony.cz/pojezdy/brzda/pneumatik.htmlA mimochodem kdyby ji to skutečně přeseklo, tak by byl vlak zabrzděný a neodjel by.
Rozváděče ostatních výrobců mají nevyčerpatelnost též řešenu.
Sice brzdové rozváděče DAKO znám do posledního šroubku pouze 22 let, smontoval jsem jich pouze pár stovek, ve vývoji jsem jich vyzkoušel pouze pár desítek, ale troufám si tvrdit, že funkci rozváděče znám