Battery tester:

jak na ebayi kupovat a prodavat, odkazy na zajimave veci obchodniky
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4876
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

17. 1. 2021, 9:19

Hromadí se mi baterky, nejčastěji 12V motorky, auta, UPS. Co doporučíte za zátěžový tester kapacity. Ideálně Ali :-) V CZ shopech bud hračky nebo kousky za 10 tis. Co třeba tohle ??

https://www.aliexpress.com/item/3300121 ... web201603_
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 5219
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

17. 1. 2021, 9:48

Jestli ho Barte potřebuješ hned, mám do asi 600A tak půjčím.
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4876
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

18. 1. 2021, 12:21

... díky, díky, ono to zase tak nehoří, spíš pls porad co máš a jak seš spokojenej ?
Modros
Příspěvky: 1663
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

18. 1. 2021, 5:42

mam tester za 15 a 50 procent baterii ktere jsou po smrti tak vykazuji 100% a z testru vyjede protokol ok.....autobaterie testuju zasadne na aute a osciloskopem...trva to 2 minuty...znam stav koster a alternatoru. Takze tester zadny doporucit nemuzu. pri specificke zavade baterie bude test vzdy ok....
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
chb
Příspěvky: 3801
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

18. 1. 2021, 7:28

Modros píše: 18. 1. 2021, 5:42 .....autobaterie testuju zasadne na aute a osciloskopem...trva to 2 minuty...
to neznám, co ukáže osciloskop ?
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Modros
Příspěvky: 1663
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

18. 1. 2021, 7:42

chb píše: 18. 1. 2021, 7:28
Modros píše: 18. 1. 2021, 5:42 .....autobaterie testuju zasadne na aute a osciloskopem...trva to 2 minuty...
to neznám, co ukáže osciloskop ?
mam texvika...ma v sobe makra na testovani vseho mozneho...je to autoskop primo urceny na auta.
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Modros
Příspěvky: 1663
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

18. 1. 2021, 7:54

Modros píše: 18. 1. 2021, 7:42
chb píše: 18. 1. 2021, 7:28
Modros píše: 18. 1. 2021, 5:42 .....autobaterie testuju zasadne na aute a osciloskopem...trva to 2 minuty...
to neznám, co ukáže osciloskop ?
mam texvika...ma v sobe makra na testovani vseho mozneho...je to autoskop primo urceny na auta.
zjednodusene receno v tom makru jsou definice a chovani dobijeciho proudu pri testu....po zadani vsech parametru baterii, dobijecich proudu atd.
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Modros
Příspěvky: 1663
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

18. 1. 2021, 8:06

tyto moderni zatezaky ktere vlastne ani tak nezatezuji baterii tak jako je tatizena v realu jsou podle me k nicemu. pouze pomoci rozboru dobijeciho proudu. presneho mereni poklesu napeti na bateri a zatezovani svetly, vyhrivanim oken a podobnych veci ziskame presnou predstavu o stavu baterie...a praxe to potvrdila.
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Modros
Příspěvky: 1663
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

18. 1. 2021, 8:11

a jeste jedna podstatna vec....baterii nejdrive spravnym zpusobem nabijime a potom testujeme....sposta lidi k nam donese baterii na test a nechapou ze jim reknu stav baterie za 6 hodin.
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 5219
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

18. 1. 2021, 8:13

Barte mam takovou ohromnou skatuli ve ktere je namotanej odporovy drat na zatez, ma to displej a dve tlacitka. Jednim vybiram proud, druhym startuju test. Je to stary, primitivni, ale funguje to. Vecer to vyfotím.
Je to jen na olovo
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Uživatelský avatar
pavlík
Příspěvky: 896
Registrován: 16. 12. 2018, 10:00
Bydliště: Praha 5

18. 1. 2021, 8:31

Já mám toto, když zátěžák, tak prostě zátěžák se skutečnou (odporovou) zátěží. Ty elektronické testery zatížení akumulátoru imitují proudovými šťouchanci přes nějaký tyristor či co jiného a není to prostě skutečná reálná zátěž v čase, toto je ale jen pro autobaterky...
Tester.PNG
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

18. 1. 2021, 8:48

Kdysi jsem testoval baterky pomocí staré velké UPS. Na ni jsem jako zátěž připojil elektrický vařič.
Některé lepší UPS mají i slušnou možnost diagnostiky.

Píšu to proto, že zrovna Bart má možná přístup ke starým UPS, které umřely na baterky, ale jinak jsou OK.
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3536
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

18. 1. 2021, 8:51

90% baterii odchazi na sulfataci, pokud sulfatace prekroci urcitou mez, dojde k defloraci separatoru a je konec, tzn. pokud baterie drzi napeti, ale nema proud, lze ji desulfataci obnovit az k 90% jejiho zkratoveho proudu, pokud baterie napeti neudrzi, je mrtva
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 5219
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

18. 1. 2021, 9:47

To co ukazuje pavlík mám, jen asi starší model. klidně se Barte stav na kafe.
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Uživatelský avatar
pavlík
Příspěvky: 896
Registrován: 16. 12. 2018, 10:00
Bydliště: Praha 5

18. 1. 2021, 9:54

To nebude starší verze, ony existují dvě provedení, jedno s displejem (na obrázku) a druhé s ručkovým měřáčkem, jinak je to asi to samé...
Odpovědět

Zpět na „Ebay, aukro, a jine“