Battery tester:
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Hromadí se mi baterky, nejčastěji 12V motorky, auta, UPS. Co doporučíte za zátěžový tester kapacity. Ideálně Ali V CZ shopech bud hračky nebo kousky za 10 tis. Co třeba tohle ??
https://www.aliexpress.com/item/3300121 ... web201603_
https://www.aliexpress.com/item/3300121 ... web201603_
mam tester za 15 a 50 procent baterii ktere jsou po smrti tak vykazuji 100% a z testru vyjede protokol ok.....autobaterie testuju zasadne na aute a osciloskopem...trva to 2 minuty...znam stav koster a alternatoru. Takze tester zadny doporucit nemuzu. pri specificke zavade baterie bude test vzdy ok....
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
mam texvika...ma v sobe makra na testovani vseho mozneho...je to autoskop primo urceny na auta.
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
zjednodusene receno v tom makru jsou definice a chovani dobijeciho proudu pri testu....po zadani vsech parametru baterii, dobijecich proudu atd.
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
tyto moderni zatezaky ktere vlastne ani tak nezatezuji baterii tak jako je tatizena v realu jsou podle me k nicemu. pouze pomoci rozboru dobijeciho proudu. presneho mereni poklesu napeti na bateri a zatezovani svetly, vyhrivanim oken a podobnych veci ziskame presnou predstavu o stavu baterie...a praxe to potvrdila.
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
a jeste jedna podstatna vec....baterii nejdrive spravnym zpusobem nabijime a potom testujeme....sposta lidi k nam donese baterii na test a nechapou ze jim reknu stav baterie za 6 hodin.
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Barte mam takovou ohromnou skatuli ve ktere je namotanej odporovy drat na zatez, ma to displej a dve tlacitka. Jednim vybiram proud, druhym startuju test. Je to stary, primitivni, ale funguje to. Vecer to vyfotím.
Je to jen na olovo
Je to jen na olovo
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Já mám toto, když zátěžák, tak prostě zátěžák se skutečnou (odporovou) zátěží. Ty elektronické testery zatížení akumulátoru imitují proudovými šťouchanci přes nějaký tyristor či co jiného a není to prostě skutečná reálná zátěž v čase, toto je ale jen pro autobaterky...
Kdysi jsem testoval baterky pomocí staré velké UPS. Na ni jsem jako zátěž připojil elektrický vařič.
Některé lepší UPS mají i slušnou možnost diagnostiky.
Píšu to proto, že zrovna Bart má možná přístup ke starým UPS, které umřely na baterky, ale jinak jsou OK.
Některé lepší UPS mají i slušnou možnost diagnostiky.
Píšu to proto, že zrovna Bart má možná přístup ke starým UPS, které umřely na baterky, ale jinak jsou OK.
90% baterii odchazi na sulfataci, pokud sulfatace prekroci urcitou mez, dojde k defloraci separatoru a je konec, tzn. pokud baterie drzi napeti, ale nema proud, lze ji desulfataci obnovit az k 90% jejiho zkratoveho proudu, pokud baterie napeti neudrzi, je mrtva
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."