Jasny. Neni vyfuk, jako vyfuk.
Vyfuk rikam pro spaliny
Vydech pro teplo abych v tom nemel gulas
Jasny. Neni vyfuk, jako vyfuk.
U toho bufíku co jsme měli, byl výfuk obalen výměníkem, který ofukoval ventilátor.Mex píše: ↑29. 12. 2021, 11:42 Lama-dotaz: využívá se nějak i teplo spalin z výfuku?
Třeba něco jako "ježek", jako se dává na komínovou trubku u kamen na pevná paliva?
Přišlo by mi trochu škoda funět ty žhavé spaliny jen tak bez užitku ven.
A "lama na druhou" dotaz: nebylo by reálné přestavět nějaký plynový kondenzační kotel takhle na naftu?
Tedy jen nějaká co nejmenší úprava nebo výměna spalovací komory. Ale při zachování principu ochlazení spalin na teplotu vratné vody.
Díky.
Kotel na LTO jo. Navíc tím pádem možná dostaneš papír, že můžeš kupovat LTO (v podstatě rovná se nafta, viz dřívější kauzy, kdy se dováželo LTO ve velkém a prodávalo na pumpách jako nafta) bez spotřební daně.Milan199 píše: ↑30. 12. 2021, 9:12 U toho bufíku co jsme měli, byl výfuk obalen výměníkem, který ofukoval ventilátor.
Přestavba kotle reálná je, ale objevíš "ameriku". To jsou přece kotle na LTO. Do těch můžeš klidně nalít i naftu - jenom se to prodraží. Z toho LTO nejsou tak pečlivě odstraněny nějaké ty pryskyřičné složky // ??? // a není na to navršena spotřební daň. Jinak to od nafty nepoznáš. Staré diesely to baští bez odmlouvání.
Přilepím se se stupidním dotazem. Dá se nějak využít kondenzát z plynového kotle? Doma jsem to totiž musel přestat pouštět do ČOV, která to nevydejchávala a nosím to v kýblech ven (30m3 plynu/týden = cca 35l kondenzátu/týden).Mex píše: ↑30. 12. 2021, 11:40 Kotel na LTO jo. Navíc tím pádem možná dostaneš papír, že můžeš kupovat LTO (v podstatě rovná se nafta, viz dřívější kauzy, kdy se dováželo LTO ve velkém a prodávalo na pumpách jako nafta) bez spotřební daně.
Ale mě šlo o to, aby tam fungoval režim kondenzačního kotle. To je podle mě úžasný vynález, který skutečně značně přispívá k úsporám primární energie.
Samozřejmě pokud se běžně dělají kondenzační kotle na LTO (a jsou za snesitelnou cenu), tak je zbytečné bastlit.
Ty LTO kotle jsou asi jenom kondenzační. Od těch plynových se to liší jenom hořákem. Soused takhle topí. Problém je s palivem, protože nádrž máš v pronájmu a revize a poplatky ...Mex píše: ↑30. 12. 2021, 11:40Kotel na LTO jo. Navíc tím pádem možná dostaneš papír, že můžeš kupovat LTO (v podstatě rovná se nafta, viz dřívější kauzy, kdy se dováželo LTO ve velkém a prodávalo na pumpách jako nafta) bez spotřební daně.Milan199 píše: ↑30. 12. 2021, 9:12 U toho bufíku co jsme měli, byl výfuk obalen výměníkem, který ofukoval ventilátor.
Přestavba kotle reálná je, ale objevíš "ameriku". To jsou přece kotle na LTO. Do těch můžeš klidně nalít i naftu - jenom se to prodraží. Z toho LTO nejsou tak pečlivě odstraněny nějaké ty pryskyřičné složky // ??? // a není na to navršena spotřební daň. Jinak to od nafty nepoznáš. Staré diesely to baští bez odmlouvání.
Ale mě šlo o to, aby tam fungoval režim kondenzačního kotle. To je podle mě úžasný vynález, který skutečně značně přispívá k úsporám primární energie.
Samozřejmě pokud se běžně dělají kondenzační kotle na LTO (a jsou za snesitelnou cenu), tak je zbytečné bastlit.
Já to používám jako technickou skorodestilku.
No právě. Když to má fungovat jako kondenzační, tak to chce tomu přizpůsobené prostředí.Milan199 píše: ↑30. 12. 2021, 12:12 Ty LTO kotle jsou asi jenom kondenzační. Od těch plynových se to liší jenom hořákem. Soused takhle topí. Problém je s palivem, protože nádrž máš v pronájmu a revize a poplatky ...
Automatický kotel na uhlí ledabyle dostaneš také do kondenzačního režimu. Pokud nastavíš spínání čerpadla pod // asi // 52°C tak se ti sráží voda už ve výměníku nebo v komínu. Já topím štěpkou a uhlím, tak na tu štěpku to musím pustit okolo 53°, nebo z toho je za den několik litrů kyseliny. Nežli jsem na to přišel sežralo mi to nerezový komín. Na té trubce hned za kotlem udržíš kdykoliv ruku.
Tak to LTO zas tak levný není. Myslím, že před těmi současnými cenovými šoky to bylo těsně za přímotopy a propanem.