odzkoušené filamenty

http://www.reprap.org/wiki/Main_Page" onclick="window.open(this.href);return false;
Odpovědět
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 5455
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

3. 8. 2019, 9:21

Běžně tisknu z PLA a něco jsem teď tisknul z PET-G - kde jsem spokojen s povrchem , rychlostí tisku ale ani ten PET-G nemá takovou pevnost jakou bych si představoval - prostě se vrstvy dokonale nespojí . před lety když jsem stavěl provní tiskárnu jsem tisk z ABS kde byly výtisky jak kámen ,ale zápasil jsem se smrštováním .
Chci si obědnat ABS filament a zajimá mě s jakým výrobcem máte dobré zkušenosti .
Dawe
Příspěvky: 416
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

3. 8. 2019, 10:53

Prusa Easy ABS. Daji se s minimalnim smrstovanim tisknout i relativne velke pudorysy (150x150mm) bez "skrine".
Pak taky eSUN z eBay je hodne konzistentni material.
Rozhodne nebrat jakykoliv Gembird, to je totalni odpad.
3osa DIY frezka
TOS S28
5osa SkyfireCNC SVM2VMC
Prusa Mk3+MMU2
Markforged Mark2
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 6419
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

3. 8. 2019, 11:05

Jaká je teplota ve skříni velkoplošné profi tiskárny při tisku ABS ? 70 nebo 80°C ?
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Lify
Příspěvky: 1307
Registrován: 14. 1. 2016, 4:33

3. 8. 2019, 12:59

Osobně mohu doporučit Fillamentum ABS Extrafill :) Tiskne se velmi dobře. Případně od Průši ABS :) Zkus třeba vzít nějakou karimatku a dát jí okolo tiskárny :) U Průšovky mi to hodně pomohlo, když jsem tisknul než jsem letěl do Dubaje. Předtím to vždy prasklo :/
Šikovnej nerozhodnej trpaslík
Věčný tazatel
VOLVO :twisted:
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 5455
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

22. 8. 2019, 8:18

jak připravujete sklo na tisk větších objektů z abs ? zkoušel jsem lepidlo s juice a přilnutí není dostatečné - teplotu skla jsem měl až na 110 a hotend 265.
atlan
Příspěvky: 1750
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

22. 8. 2019, 9:01

Nijako, pouzival som nieco modre porezny povrch, nalepene na skle.
Naposledy som kupil toto, zatial super.
€ 1,08 16%OFF | KINGROON 214*214mm 3D Printer Heat Hot Bed Sticker Coordinate Printed Hot Bed Surface Sticker Black for 3D Printer Platform Film
https://s.click.aliexpress.com/e/krmFQuug

A probl abs je ten ze ked to nemas v skrini s vysokou teplotou tak sa zmrstuje a preto odlepi od podlozky.
t256
Příspěvky: 1049
Registrován: 19. 1. 2012, 4:49

22. 8. 2019, 9:27

S velkymi vecmi z abs je obecne problem. Kdyz tisknu z nejlevnejsiho abs za 2 stovky/kg topim v boxu na 55C, podlozku mam na 140C. Tisknu primo na sklo, a uz se mi stalo ze tisknuty objekt vytrhal z plochy skla takove cocky o tloustce cca 0,5mm nebo sklo popraskalo. Ted zkousim kalene sklo tak uvidime. Pokud je to mozne, abs tisknu z mensich casti a pak je slepim acetonem. Pomaha taky nastavit ve sliceru par vrstev brimu ktery se vytiskne hned u modelu a ten pak drzi na bedu vetsi plochou. nasledne je pak oriznes. Ale je to i o konkretnim filametu, jeho barve apod.
Odpovědět

Zpět na „Rapid prototyping - stereolitografie - 3D tisk - 3D skenery - RepRap a související projekty“