Topná tělesa do podložky tisku .

http://www.reprap.org/wiki/Main_Page" onclick="window.open(this.href);return false;
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

14. 4. 2015, 1:57

milou píše:Spínat to budu vývodem z RAMPS 1.4 . Výstup je 12 V Spíná se skokově na základě odporu z termistoru připevněného na desce .
Já myslel čím to budeš výkonově spínat. Jestli triakem, nebo si na to pořídíš nějaké hotové SSR, případně relátko. To relátko by asi pořád cvakalo, to by asi nebylo to pravé, řekl bych.
Rambo007 píše:Velké kusy se nám trhají od podložky již při tisku.
A nedá se to řešit nějak "jinak"?
Třeba pro to připevnit na základní desku nějakou "ohrádku", které to bude držet na místě.
Nebo udělat tu základní desku třeba v několika místech perforovanou, takže by plast zatekl do těch dírek a vytvořil pak na výsledném výrobku výstupky, které by to držely na místě. Ty výstupky by se pak odřízly, jako se odstraňují přetoky při lisování.
Rambo007
Příspěvky: 189
Registrován: 9. 6. 2013, 7:56

14. 4. 2015, 3:29

[
Rambo007 píše:Velké kusy se nám trhají od podložky již při tisku.
A nedá se to řešit nějak "jinak"?
Třeba pro to připevnit na základní desku nějakou "ohrádku", které to bude držet na místě.
Nebo udělat tu základní desku třeba v několika místech perforovanou, takže by plast zatekl do těch dírek a vytvořil pak na výsledném výrobku výstupky, které by to držely na místě. Ty výstupky by se pak odřízly, jako se odstraňují přetoky při lisování.[/quote]

Koukni na technologii tisku a sám si dáš negativní odpověď. Při tisku nic neteče, nanáší se přesně definované množství materiálu na přesně definované místo. Znamenalo by to na každý model namodelovat přesně tu perforaci a běda kdybys pak model posunul o půl milimetru proti perforaci. Dále by to znamenalo další úpravu této plochy a 3D tiskárna má výhodu v tom, že tiskneš hotový výrobek. Pokud bys to chtěl nějak rovnat, tak je otázkou, zda jako technologii nepoužít rovnou soustruh a frézku. Dále se jako podložka používá sklo, tam si tu perforaci nedokáži moc představit. A když bys tohle všechno udělal, tak by se ti trhal vrstva těsně nad destičkou. Jenom pro Tvoji představu lepidlo, na které se tiskne drží tak pevně, že občas vyloupneme i kus skla z plochy. Prostě fyzika je fyzika a roztažnost je roztažnost. Pro větší díly se proto používá tisk menších a následné lepení. Pochopitelně pokud jsme v technologii tisku ze struny ABS. U práškových tiskáren a polymerů takové problémy nejsou. A nebo jsou ale nevím o nich, protože takovou tiskárnu nemám :D
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

14. 4. 2015, 4:09

Sice si nemyslím, že by to bylo tak obtížné, no ale zkušenosti máš ty a ne já.
Bral jsem to tak, že přidat nějaké 4 puclíky bude stejně jednoduché, jako třeba při frézování nadělat můstky.
A zaměřit přesnou polohu nuly by snad taky neměl být až takový problém, to při frézování dělaš taky pořád.
Ale neznám to z praxe, takže to třeba vidím moc jednoduše.
Rambo007
Příspěvky: 189
Registrován: 9. 6. 2013, 7:56

14. 4. 2015, 4:43

Mex píše:Sice si nemyslím, že by to bylo tak obtížné, no ale zkušenosti máš ty a ne já.
Bral jsem to tak, že přidat nějaké 4 puclíky bude stejně jednoduché, jako třeba při frézování nadělat můstky.
A zaměřit přesnou polohu nuly by snad taky neměl být až takový problém, to při frézování dělaš taky pořád.
Ale neznám to z praxe, takže to třeba vidím moc jednoduše.
Ty puclíky, jak píšeš musí někam zalézt, sklo není ideální materiál na dělání negativu puclíků. Navíc by to tam muselo držet víc než jen plochou, aby to tam zateklo, ale ABS při tisku nikam nezatéká. A když se vyrovnáš s kalibrací a dalšími problémy tak se to trhne v první vrstvě.
milou
Příspěvky: 274
Registrován: 24. 5. 2012, 2:56

14. 4. 2015, 6:01

Rambo007 píše:
Mex píše:
Rambo007 píše:Když tiskneme něco velkého, což je pro nás 200x200 tak máme docela problém s chladnutím, protože nám to praská.
A řízené pomalé chladnutí to neřeší?
Zkoušíme na to vyrobit kryt, ale stejně víme od kolegů, že je to problém. Velké kusy se nám trhají od podložky již při tisku. Problém nebude s díly, které mají výšku v mm. Jakmile to je vyšší tak si nedokáži tisk 600 x 600 představit.
Pokud je objekt větší , než řekněme těch 200x200 tak je potřeba ho na podložku vyslicovat tak , aby se podložky dotýkal co nejmenší plochou . pokud to není krychle .
Další způsoub je použít méně se smršťující materiál třeba PLA nebo PVA . A ideálně ofuk hot-endu po průtoku vzduchu chladičem nasměrovat na výtisk . uzavřená tiskárna ,a upravená tisková plocha. Někdo tiskne na kapton , na lak na vlasy , nebo juice . mně se osvědčilo pískované sklo , a nanasený juice v technické acetonu . výtisk drží .
Rambo007
Příspěvky: 189
Registrován: 9. 6. 2013, 7:56

14. 4. 2015, 7:50

My tiskneme na zrcadla z IKEA. Používáme lak na vlasy nebo juice a už jsem vytrhli sklo v ploše, takže od pískovaného sklad bychom to neodtrhli. :D Pro velké kusy to chce konstantní teplotu v celém okolí tiskárny, na zakrytování se teprve chystáme. Zatím nebyla aktuální potřeba tisku velkých kusů.
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6940
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

14. 4. 2015, 8:13

a nebylo by jednodušší tam nalepit výkonové rezistory " cukry" spočítat vhodný odpor a musí to být svaté , dělají se tak topné kameny do terárek a nebo sehnat vhodný topný kabel , a už víš co t udělá to sklo až ho budeš ohřívat a chladnout a tak dokola ?
milou
Příspěvky: 274
Registrován: 24. 5. 2012, 2:56

15. 4. 2015, 6:02

K tomu výkonu bych jich potřeboval jistě moc . A děsí mně ta hromada spojů . Skla se nebojím .
milou
Příspěvky: 274
Registrován: 24. 5. 2012, 2:56

17. 4. 2015, 5:19

DSCF0330 (Kopírovat).JPG
Ahoj . Koupil jsem náhradní spirály do remosky . 230/500 W . 2 ks . + U-profil do kterého přesně padnou . korálky . Profil jsem seřízl v 45° , ale odhalil se v rohu odporový drát . Myslíte si , že pokud ho zaliju tím kamnářským tmelem od den bravenu , že bude mít dostatečnou izolační pevnost , aby se mi neobjevila šťáva na desce ?
Přílohy
DSCF0335 (Kopírovat).JPG
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10118
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

17. 4. 2015, 5:49

odbrus z vnitřního rohu 2-3mm vznikne mezera a pak ani v nejkrajnější poloze drátu v korálku se drát železa nedotkne a tmel to pojistí.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

17. 4. 2015, 6:01

milou píše:Profil jsem seřízl v 45° , ale odhalil se v rohu odporový drát . Myslíte si , že pokud ho zaliju tím kamnářským tmelem od den bravenu , že bude mít dostatečnou izolační pevnost , aby se mi neobjevila šťáva na desce ?
Určitě to bude stačit. Tam ani nebude důvod, aby se ten drát nějak moc tlačil ke straně toho účka. Pokud bude dilatovat, tak má dost místa uhnout vevnitř těch korálků.
Nicméně stejně nezapomeň přivést na ty desky drát PE (ochranný kolík).
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10118
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

17. 4. 2015, 6:06

jo jen tak na okraj jseš si jistej že ten tmel neobsahuje něco vodivého grafit a tak ?je to na kamna ne na el instalace :lol:
ten tmel co jsem ti psal na začátku je 100pro nevodivej
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
milou
Příspěvky: 274
Registrován: 24. 5. 2012, 2:56

17. 4. 2015, 6:19

fmodel píše:jo jen tak na okraj jseš si jistej že ten tmel neobsahuje něco vodivého grafit a tak ?je to na kamna ne na el instalace :lol:
ten tmel co jsem ti psal na začátku je 100pro nevodivej
To právě nevím . proto jsem se ptal .
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10118
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

17. 4. 2015, 6:31

no tak musíš udělat pokus odizoluj konec nějakého měděného drátu, z tmelu na něj nanes housenku nech to uschnout změř měřákem odpor pak to vypal horkovzduškou znovu změř a uvidíř jakej to má odpor ,nejsem elektro tak třeba profíci poradí líp.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Rambo007
Příspěvky: 189
Registrován: 9. 6. 2013, 7:56

17. 4. 2015, 7:25

Já bych tedy jeden korálek štípnul napůl ( nebo jak praskne) tím bych drát přiklopil a teprve potom tam dal tmel. Tím se tmel nedostane do přímého kontaktu s drátkem. Ochranný vodič na desku je záruka bezpečnosti, jak tady již někdo psal. Trochu bych se obával, že to bude hřát příliš bodově. Přeci jenom standardní hotbed hřeje rovnoměrně.
Odpovědět

Zpět na „Rapid prototyping - stereolitografie - 3D tisk - 3D skenery - RepRap a související projekty“