zasekávávající se filament v extruderu

http://www.reprap.org/wiki/Main_Page" onclick="window.open(this.href);return false;
Odpovědět
thugmek
Příspěvky: 8
Registrován: 20. 9. 2016, 5:52

13. 10. 2016, 5:27

Dobrý den, koupil jsem si tiskárnu geeetech I3 a k ní PLA filament od průši. Chvíli to tiskne normálně, ale pak se vlákno zasekne a z trysky začnou lézt jen takové malé bobky, tohle trvá tak 2 minuty a pak se to buď zase na chvíli opraví nebo začne extruder prokluzovat (jak kdy). Tisknu na 210 stupňů, což je maximum pro tento materiál. Nevíte někdo co s tím?
Uživatelský avatar
drk222
Příspěvky: 389
Registrován: 15. 3. 2011, 11:02
Bydliště: Brno

13. 10. 2016, 4:57

Jo víme co s tím je.
Máš to pokažený!

Ale teď vážně, je to nějaká verze i3 z číny?
Tryska je celokov?
Jestli ano tak rozebrat vyleštit zajistit aby to sedělo jak má, případně filament mírně "mazat" olejíčkem.
Celokovy někdy s PLA mívají problémy s ucpáváním (vytvoří na koci bambuli) atd.
thugmek
Příspěvky: 8
Registrován: 20. 9. 2016, 5:52

13. 10. 2016, 5:40

No asi to bude celokov, vypadá to zhruba takhle:
Obrázek
když vytáhnu vlákno, na konci je rozšířený, ale tohle mi dělá i na tiskárně ve škole a ta funguje jak má. Rozhodně to zkusím namazat a uvidím
Uživatelský avatar
drk222
Příspěvky: 389
Registrován: 15. 3. 2011, 11:02
Bydliště: Brno

13. 10. 2016, 6:32

- může se ucpat tryska
řešení: 0,4mm vrtáčkem vyčistit, když nepomůže rozebrat vypálit trysku pořádně vyčistit (například nylonem + vrtáčkem)
- tryska přesně nedosedá na heatbreak v topném tělese (v mezeře zůstává materiál což blbne obzvláště při přechodu na jiný)
řešení: rozebrat vyčistit jak trysku tak heatbreak a topně těleso od zbytků (topné těleso M6 závitníkem). Zarovnat čela na trysce a heatbreaku aby těsnily.
- Heatbreak obsahuje osazení a teflonovou trubičku ta se může zahřátím roztáhnout a v místě se vytvoří špunt.
řešení: nepoužívat na vyšší teploty a roztaženou teflonovou trubičku vyměnit.
- heatbreak je jen vyvrtaný, materiál pokud je tekutý i v něm se nalepí na stěnu a ztuhne
řešení: rozebrat pročistit vrtákem a následně pořádně vyleštit třeba pastou na zuby a minivrtačkou díru
- špatný průměr drátu a otvoru v trysce (příliš velký průměr drátu)
řešení : nepoužívat tento drát a nebo zvětšit vnitřní průměr hotendu

Jinak sám raději používám celokov J-head v6 z číny za 5dolarů. Ale první co udlám je:
- rozebrat
- závitníkem spravit závity v chladiči a topném tělese, nebo raději používám vlastní topné těleso (hliníková kostka nenáročná na výrobu)
- na soustruhu zajistit kolmost na kontaktu heatbreaku a trysky
- heatbreak vyleštím (vnitřní dutinu samozřejmně) zubní pastou do zrcadlového lesku.

A funguje mi to s PLA i bez teflonu perfektně...
thugmek
Příspěvky: 8
Registrován: 20. 9. 2016, 5:52

14. 10. 2016, 2:31

čím se leští díra na 1.75mm vlákno? napadají mě akorát takový ty chlupatý dráty z papírnictví, ale to by zabralo strašně dlouho, ne?
thugmek
Příspěvky: 8
Registrován: 20. 9. 2016, 5:52

14. 10. 2016, 5:40

tak jsem udělal mazací "vynález" (2 víčka od pet flašek a mezi nima papírovej kapesník nasáklej WD-40kou), tiskne to parádně :D
Steev
Příspěvky: 16
Registrován: 6. 5. 2010, 5:35
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

22. 12. 2016, 8:48

Ahoj, použiju tohle vlákno. Chci se zeptat na zkušenosti co je lepší extruder s hotendem, nebo bowdenový extruder. Má délka stlačeného filamentu v bowdenu vliv na kvalitu tisku...? A ještě k hotendu, teflon, nebo celokov?
atlan
Příspěvky: 3343
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

22. 12. 2016, 12:40

drk222 píše:Jinak sám raději používám celokov J-head v6 z číny za 5dolarů.
das odkaz o co ide ? dakujem
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6935
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

22. 12. 2016, 1:28

já osobně jsem měl s celokovem vždy problémy , nevím co dělám blbě ale dříve či později se seknul , takže ten závitový mezikus maximálně co dovolí zevnitř odvrtám a nalísuju kousek teflonu a vyvrtám potřebnou díru podle filamentu a jede naprosto perfektně.
Uživatelský avatar
drk222
Příspěvky: 389
Registrován: 15. 3. 2011, 11:02
Bydliště: Brno

23. 12. 2016, 10:42

atlan píše:
drk222 píše:Jinak sám raději používám celokov J-head v6 z číny za 5dolarů.
das odkaz o co ide ? dakujem
Najeď na aliexpress a dej si vyhledat J-head E3d V6, používám verzi direct pro 3mm.

Já kupoval třeba tento
https://www.aliexpress.com/item/3D-Prin ... 28983.html
Ale v reálu jsem to rozebral a poskládal podle sebe (mám FW na jiné termistory a rezistory a nechtělo se mi to přepisovat, navíc mi to líp topí).
Jde to koupit i zvlášť tj hliníkový chladič (za 1,5-2$)
heatbreak z nerezu (0,6$)
tryska (10ks za 3$)
Těch heatbreaků a trysek jsem navíc nakoupil kromadu do foroty.
Větrák s úchytem, termistory, topná tělíska a Al kostku používám vlastní, ale i ty jde pořídit za pár drobáků.

Pokud mám občas problém z horším podáváním materiálu tak to bývá problém HW , třeba opotřebená zubatice, nebo dokonce toho materiálu samotného (mám tu černé PLA s mizerným barvivem uvnitř).
wiky1982
Příspěvky: 15
Registrován: 15. 3. 2019, 4:52

16. 3. 2019, 4:18

Mě tohle dělala Mladeč, když jsem tisknul stínítka na vánoční svíčky. Ucpalo se to, rozdělal jsem extruder, trysku prošťouch šídlem dal zpět dohromady a během 10ti minut zas, Myslel jsem, že budu o deset let starší. Pomohlo vyčistit podávací kolečko ocelovým kartáčem, trysku případně nasadit oiler. Na vině může být i vysoká teplota hotendu.
atlan
Příspěvky: 3343
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

16. 3. 2019, 4:36

Alebo nízka.
Odpovědět

Zpět na „Rapid prototyping - stereolitografie - 3D tisk - 3D skenery - RepRap a související projekty“