zasekávávající se filament v extruderu
Dobrý den, koupil jsem si tiskárnu geeetech I3 a k ní PLA filament od průši. Chvíli to tiskne normálně, ale pak se vlákno zasekne a z trysky začnou lézt jen takové malé bobky, tohle trvá tak 2 minuty a pak se to buď zase na chvíli opraví nebo začne extruder prokluzovat (jak kdy). Tisknu na 210 stupňů, což je maximum pro tento materiál. Nevíte někdo co s tím?
Jo víme co s tím je.
Máš to pokažený!
Ale teď vážně, je to nějaká verze i3 z číny?
Tryska je celokov?
Jestli ano tak rozebrat vyleštit zajistit aby to sedělo jak má, případně filament mírně "mazat" olejíčkem.
Celokovy někdy s PLA mívají problémy s ucpáváním (vytvoří na koci bambuli) atd.
Máš to pokažený!
Ale teď vážně, je to nějaká verze i3 z číny?
Tryska je celokov?
Jestli ano tak rozebrat vyleštit zajistit aby to sedělo jak má, případně filament mírně "mazat" olejíčkem.
Celokovy někdy s PLA mívají problémy s ucpáváním (vytvoří na koci bambuli) atd.
- může se ucpat tryska
řešení: 0,4mm vrtáčkem vyčistit, když nepomůže rozebrat vypálit trysku pořádně vyčistit (například nylonem + vrtáčkem)
- tryska přesně nedosedá na heatbreak v topném tělese (v mezeře zůstává materiál což blbne obzvláště při přechodu na jiný)
řešení: rozebrat vyčistit jak trysku tak heatbreak a topně těleso od zbytků (topné těleso M6 závitníkem). Zarovnat čela na trysce a heatbreaku aby těsnily.
- Heatbreak obsahuje osazení a teflonovou trubičku ta se může zahřátím roztáhnout a v místě se vytvoří špunt.
řešení: nepoužívat na vyšší teploty a roztaženou teflonovou trubičku vyměnit.
- heatbreak je jen vyvrtaný, materiál pokud je tekutý i v něm se nalepí na stěnu a ztuhne
řešení: rozebrat pročistit vrtákem a následně pořádně vyleštit třeba pastou na zuby a minivrtačkou díru
- špatný průměr drátu a otvoru v trysce (příliš velký průměr drátu)
řešení : nepoužívat tento drát a nebo zvětšit vnitřní průměr hotendu
Jinak sám raději používám celokov J-head v6 z číny za 5dolarů. Ale první co udlám je:
- rozebrat
- závitníkem spravit závity v chladiči a topném tělese, nebo raději používám vlastní topné těleso (hliníková kostka nenáročná na výrobu)
- na soustruhu zajistit kolmost na kontaktu heatbreaku a trysky
- heatbreak vyleštím (vnitřní dutinu samozřejmně) zubní pastou do zrcadlového lesku.
A funguje mi to s PLA i bez teflonu perfektně...
řešení: 0,4mm vrtáčkem vyčistit, když nepomůže rozebrat vypálit trysku pořádně vyčistit (například nylonem + vrtáčkem)
- tryska přesně nedosedá na heatbreak v topném tělese (v mezeře zůstává materiál což blbne obzvláště při přechodu na jiný)
řešení: rozebrat vyčistit jak trysku tak heatbreak a topně těleso od zbytků (topné těleso M6 závitníkem). Zarovnat čela na trysce a heatbreaku aby těsnily.
- Heatbreak obsahuje osazení a teflonovou trubičku ta se může zahřátím roztáhnout a v místě se vytvoří špunt.
řešení: nepoužívat na vyšší teploty a roztaženou teflonovou trubičku vyměnit.
- heatbreak je jen vyvrtaný, materiál pokud je tekutý i v něm se nalepí na stěnu a ztuhne
řešení: rozebrat pročistit vrtákem a následně pořádně vyleštit třeba pastou na zuby a minivrtačkou díru
- špatný průměr drátu a otvoru v trysce (příliš velký průměr drátu)
řešení : nepoužívat tento drát a nebo zvětšit vnitřní průměr hotendu
Jinak sám raději používám celokov J-head v6 z číny za 5dolarů. Ale první co udlám je:
- rozebrat
- závitníkem spravit závity v chladiči a topném tělese, nebo raději používám vlastní topné těleso (hliníková kostka nenáročná na výrobu)
- na soustruhu zajistit kolmost na kontaktu heatbreaku a trysky
- heatbreak vyleštím (vnitřní dutinu samozřejmně) zubní pastou do zrcadlového lesku.
A funguje mi to s PLA i bez teflonu perfektně...
Ahoj, použiju tohle vlákno. Chci se zeptat na zkušenosti co je lepší extruder s hotendem, nebo bowdenový extruder. Má délka stlačeného filamentu v bowdenu vliv na kvalitu tisku...? A ještě k hotendu, teflon, nebo celokov?
já osobně jsem měl s celokovem vždy problémy , nevím co dělám blbě ale dříve či později se seknul , takže ten závitový mezikus maximálně co dovolí zevnitř odvrtám a nalísuju kousek teflonu a vyvrtám potřebnou díru podle filamentu a jede naprosto perfektně.
Najeď na aliexpress a dej si vyhledat J-head E3d V6, používám verzi direct pro 3mm.atlan píše:das odkaz o co ide ? dakujemdrk222 píše:Jinak sám raději používám celokov J-head v6 z číny za 5dolarů.
Já kupoval třeba tento
https://www.aliexpress.com/item/3D-Prin ... 28983.html
Ale v reálu jsem to rozebral a poskládal podle sebe (mám FW na jiné termistory a rezistory a nechtělo se mi to přepisovat, navíc mi to líp topí).
Jde to koupit i zvlášť tj hliníkový chladič (za 1,5-2$)
heatbreak z nerezu (0,6$)
tryska (10ks za 3$)
Těch heatbreaků a trysek jsem navíc nakoupil kromadu do foroty.
Větrák s úchytem, termistory, topná tělíska a Al kostku používám vlastní, ale i ty jde pořídit za pár drobáků.
Pokud mám občas problém z horším podáváním materiálu tak to bývá problém HW , třeba opotřebená zubatice, nebo dokonce toho materiálu samotného (mám tu černé PLA s mizerným barvivem uvnitř).
Mě tohle dělala Mladeč, když jsem tisknul stínítka na vánoční svíčky. Ucpalo se to, rozdělal jsem extruder, trysku prošťouch šídlem dal zpět dohromady a během 10ti minut zas, Myslel jsem, že budu o deset let starší. Pomohlo vyčistit podávací kolečko ocelovým kartáčem, trysku případně nasadit oiler. Na vině může být i vysoká teplota hotendu.