ENDER 3
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22386
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Heatber topi po cele plose
To bude necim jinym
Jaky material tisknes?
Tiskarnu asi nemas v nicem uzavrenou vid?
Zkus si zapnout okolo ohradku (skirt nebo brim ted nevim) aby ti to drzelo teplo a neochlazoval se ti vytisk.
To bude necim jinym
Jaky material tisknes?
Tiskarnu asi nemas v nicem uzavrenou vid?
Zkus si zapnout okolo ohradku (skirt nebo brim ted nevim) aby ti to drzelo teplo a neochlazoval se ti vytisk.
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Mě tohle skoro nikdy nepomohlo.
Když jsem potřeboval udržet díl na podložce, tak jsem prostě zvětšil první vrstvu. Je to vlastně obrys kolem dílce třeba 5mm ale bez mezery. A taky má dost velký vliv jak moc první vrstvu na podložku "nažehlím". Chce to vetší extruzi na první vrstvu.
A u větších dílů z ASA jsem podložku i s tiskovým prostorem často chránil cca 10cm ohrádkou z balzy.
Když na to totiž mohl vzduch tak se to z podložky zvedalo. A právě ta plastová ohrádka nepomáhala.
Ale 100 tiskáren = 100 variant jak k tomu přistoupit.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Díval jsem se na umístění topného tělesa - a je uprostřed. To by musel být pouze přívod a musel by v té tenké desce být zabudovaný odporový drát. To se mi moc nezdá.
Zkusím skirt (brim je jen ta tenká vrstva okolo a tu mám zapnutou).
Tiskárnu nemám zatím uzavřenou, to bude znamenat větší úpravy. Nevím, jak se na to budou tvářit motory.
Tisknu PETG.
Podle tvých zkušeností, které odpovídají i těm mým, je to zřejmě opravdu rozdílným ochlazováním obvodu a středu. Ten je pochopitelně přirozeně chráněn okolním materiálem, tak se neochlazuje.Cjuz píše: ↑26. 2. 2020, 9:29Mě tohle skoro nikdy nepomohlo.
Když jsem potřeboval udržet díl na podložce, tak jsem prostě zvětšil první vrstvu. Je to vlastně obrys kolem dílce třeba 5mm ale bez mezery. A taky má dost velký vliv jak moc první vrstvu na podložku "nažehlím". Chce to vetší extruzi na první vrstvu.
A u větších dílů z ASA jsem podložku i s tiskovým prostorem často chránil cca 10cm ohrádkou z balzy.
Když na to totiž mohl vzduch tak se to z podložky zvedalo. A právě ta plastová ohrádka nepomáhala.
Ale 100 tiskáren = 100 variant jak k tomu přistoupit.
Zřejmě tedy jediné skutečné řešení je uzavřit tisk do bedny. Jsem zvědav, co na to motory, když tam bude 70-80 stupňů.
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22386
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ten heatbed je vpodstate tisteny plosny spoj ktery je po cele plose protkany meandrem z topneho dratu. Opravdu hreje po cele plose. Jestli tam mas nejakou napodobeninu tak ji vyhod.
To odtrhavani rohu je zpusobeno smrstenim materialu u vrchnich vrstev ktere uz nejsou nahrivane podlozkou. Pomaha take zvednout teplotu heatbedu. Samozrejme kazdy plast se chova jinak diky ruznym roztaznostem. Takhle velke veci tisknu z pla na enderovi bezne bez problemu.
Zaklad je rict jaky plast tisknes. Na jakou teplotu hotendu a heatbedu jakou rychlosti a pribalit i fotku aby jsme vedeli zda nemas treba spatne zkalibrovany extruder atd...
Vse toto ma vliv a bez podrobnych informaci tezko muzem pomoct.
ja bych ted to vesteni z kristalove koule zarazil dokud nam autor dotazu nerekne to podstatne...
To odtrhavani rohu je zpusobeno smrstenim materialu u vrchnich vrstev ktere uz nejsou nahrivane podlozkou. Pomaha take zvednout teplotu heatbedu. Samozrejme kazdy plast se chova jinak diky ruznym roztaznostem. Takhle velke veci tisknu z pla na enderovi bezne bez problemu.
Zaklad je rict jaky plast tisknes. Na jakou teplotu hotendu a heatbedu jakou rychlosti a pribalit i fotku aby jsme vedeli zda nemas treba spatne zkalibrovany extruder atd...
Vse toto ma vliv a bez podrobnych informaci tezko muzem pomoct.
ja bych ted to vesteni z kristalove koule zarazil dokud nam autor dotazu nerekne to podstatne...
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
vetsinou staci prvni vrstvu tisknout nizsi rychlosti, umi to kazdy lepsi slicer, napr. cura, simplyfy je zbytene drahy ajeho nazev v prekladu znamena: neumim nastavit curu
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22386
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
prosim respektujte moji zadost nepokracovat v diskuzi dokud tazatel nedoda pozadovane informace, jinak to je hadani z kristalove koule (tvoje rada samozrejme muze pomoct ale potom treba zase zacnou praskat a oddelovat se vrstvy) Bez znalosti co a jak se ma tisknout nemuzem pokracovat.
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Plast: PETGrobokop píše: ↑27. 2. 2020, 4:21 Ten heatbed je vpodstate tisteny plosny spoj ktery je po cele plose protkany meandrem z topneho dratu. Opravdu hreje po cele plose. Jestli tam mas nejakou napodobeninu tak ji vyhod.
To odtrhavani rohu je zpusobeno smrstenim materialu u vrchnich vrstev ktere uz nejsou nahrivane podlozkou. Pomaha take zvednout teplotu heatbedu. Samozrejme kazdy plast se chova jinak diky ruznym roztaznostem. Takhle velke veci tisknu z pla na enderovi bezne bez problemu.
Zaklad je rict jaky plast tisknes. Na jakou teplotu hotendu a heatbedu jakou rychlosti a pribalit i fotku aby jsme vedeli zda nemas treba spatne zkalibrovany extruder atd...
Vse toto ma vliv a bez podrobnych informaci tezko muzem pomoct.
ja bych ted to vesteni z kristalove koule zarazil dokud nam autor dotazu nerekne to podstatne...
Teplota tisku 245
Teplota podložky 75
Rychlost tisku 50 mm/sec, první vrstva polovic.
Rovinnost podložky zkalibrována hodinkami a je lepší než +/- 0.05.
Vzdálenost extruderu v nule je na tloušťku papíru od podložky.
Zkontroloval jsem teplotu podložky v celé ploše a skutečně je relativně rovnoměrná (odchylka max. 5 stupňů). Takže to ten problém není.
Odlepovat se to začne až poté, co se vytiskne vrstva alespoň 10 mm. Do té doby ne.
Podložka je skleněná, takže poněkud horší přilnavost. Původní magnetická to ale neřešila, protože se prohnula spolu s objektem.
Zvýšení teploty podložky situaci zhoršilo.
Zajímalo by mne, zda má někdo zkušenost s uzavřením tiskárny do izolačního boxu.
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22386
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Petg
Napsat to rovnou tak jsme davno doma
Petg na neuzavrene tiskarne se mi chovalo uplne stejne a kdyz jsem zajistil absolutni prilnuti prvni vrstvy praskalo to mezi vrstvama vys.
Tj. uzavri a temperuj box.
Napsat to rovnou tak jsme davno doma
Petg na neuzavrene tiskarne se mi chovalo uplne stejne a kdyz jsem zajistil absolutni prilnuti prvni vrstvy praskalo to mezi vrstvama vys.
Tj. uzavri a temperuj box.
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Ahoj, mám sice prusu i3 , ale to je asi vcelku jedno , ty materiály se podle mě chovají na všem stejně , také se mi odlepovali rohy a jediné co pomohlo tak box , postavil jsem ten z těch ikea stolků a je po problému, nastaveni nechavam to co je přednastavené v prusa sliceru a dostatečně stačí vyhrati prostoru od podložky ...
Nechci být válečný štváč, ale napsal jsem to o několik odstavců výše (to, že jde o PETG). Ale díky za potvrzení mého nejhoršího tušení, že budu muset udělat izolovanou krabici.
Díky. Jak je ten box velký? Je nějak speciálně izolovaný? Měřil jsi v něm teplotu? Co na to elektronika a motory?Pepa Žhář píše: ↑27. 2. 2020, 11:52 Ahoj, mám sice prusu i3 , ale to je asi vcelku jedno , ty materiály se podle mě chovají na všem stejně , také se mi odlepovali rohy a jediné co pomohlo tak box , postavil jsem ten z těch ikea stolků a je po problému, nastaveni nechavam to co je přednastavené v prusa sliceru a dostatečně stačí vyhrati prostoru od podložky ...
Díky všem za radu. To je přesně to, proč jsem za toto fórum velmi vděčný. Člověk sám má nějaké teorie, ale zkušenosti ostatních mu je potvrdí či vyvrátí a problém je vyřešen mnohem dříve a efektivněji.
Ještě jednou
DĚKUJI.