3D skener

http://www.reprap.org/wiki/Main_Page" onclick="window.open(this.href);return false;
Odpovědět
r4cv
Příspěvky: 2691
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

4. 3. 2020, 5:16

tie lepky na tej nádrži máš kvôli skeneru? namiesto tých originálnych okrúhlych?
tie originál totiž soft pre skener pozná a namiesto kopčeku to rovno prepočíta a "vyhladí"
Uživatelský avatar
bobik
Příspěvky: 4564
Registrován: 11. 12. 2007, 7:48
Bydliště: Okres Klatovy

4. 3. 2020, 7:19

U tohodle skeneru bohužel nejde při fixním skenování používat odrazky, skenuje se jen dle textury povrchu. Tady tedy ty nálepky mám kvůli lepšímu automatickému zarovnání snímků u hladkých povrchů. Také mi pomáhají při orientaci snímků při ručním zarovnání. Ty odrazky můžu používat jen u ručního HD skenování. To je mnohem pomalejší proces.
r4cv
Příspěvky: 2691
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

5. 3. 2020, 6:35

trochu (celkom) mi uniká rozdiel medzi fixným skenovaním a ručným skenovaním.
jednak ako to robíš a potom aký je rozdiel v posprocese.
Uživatelský avatar
bobik
Příspěvky: 4564
Registrován: 11. 12. 2007, 7:48
Bydliště: Okres Klatovy

5. 3. 2020, 9:47

Fixní sken je skener na stojánku v optimální vzdálenosti od skenovaného předmětu. Dělá jednotlivé snímky a předmět se ručně nebo strojně na točně posouvá do dalšího snímku. Je to přesnější varianta skenování, než když se skenuje ručně. Ruka se klepe, vzdálenost kolísá. Ruční skenování je zase rychlejší a pro větší nepohyblivé objekty pak zůstává jedinou volbou.
Uživatelský avatar
bobik
Příspěvky: 4564
Registrován: 11. 12. 2007, 7:48
Bydliště: Okres Klatovy

3. 5. 2020, 9:35

Skenoval jsem rám motorky na dvakrát. Poprvý se mi to nepovedlo. I když jsem si nalepil samolepky na ty trubky, tak sken kolem dokola byl rozhozenej skoro o cenťák. Prostě se mi to nepodařilo napojit. Důvod je ten, že osově se snímky trubek napojily, ale úhlově se to rozcházelo. 4h skenování jsem odepsal. Pomohl jsem si tím, že jsem si mezi trubky tavným lepidlem nalepil příčky. Ty mě pomohli s napojováním jednotlivých snímků. Napřed jsem si naskenoval obvody s příčkami a získal tak celkovou hodně děravou kostru. Ale už ta geometrie byla v celku a bylo se čeho chytnout. Pak jsem příčky vymazal, z rámu odebral a doskenoval. Výsledek mi příjemně překvapil. Naměřené hodnoty posuvkou jsou 348,1; 247,5 a 62,00. Šak já se s tím ještě naučím dělat. :D

Pro představu, tento sken trval 4h a je složený ze 105 snímků. Každý druhý snímek jsem musel ručně zarovnávat. Rám byl pískovaný a to skenování usnaďnuje. Být to lakovaný lesklý rám, musel bych ho opakovaně nasprejovat křídou. To si ani neumím představit, ten bordel přitom a potom.
Přílohy
RAM_MOTORKY2.JPG
Naposledy upravil(a) bobik dne 4. 5. 2020, 12:03, celkem upraveno 2 x.
joke25
Příspěvky: 68
Registrován: 9. 10. 2017, 10:40
Bydliště: Skalica okolie

3. 5. 2020, 10:10

To vyzerá pekne - môže to byť dobrá vec, taký skener...
novic
Příspěvky: 1835
Registrován: 19. 10. 2014, 10:30

10. 5. 2020, 1:20

Výsledok je krásny, ako sa pracuje so skenom v 3d programe ? Dá sa to upravovať po častiach ? Pomocné tyčky šli jednoducho odstrániť ?
Cash Rules Everything Around Me
C.R.E.A.M
Uživatelský avatar
bobik
Příspěvky: 4564
Registrován: 11. 12. 2007, 7:48
Bydliště: Okres Klatovy

27. 5. 2020, 10:09

Během skenování se dá přebytečná geometrie odmazávat.
Uživatelský avatar
bobik
Příspěvky: 4564
Registrován: 11. 12. 2007, 7:48
Bydliště: Okres Klatovy

27. 5. 2020, 9:29

Byl by někdo schopný tuhle naskenovanou přesku narovnat a domodelovat? Pokouším se o to v Meshmixeru a nejde mi to. Jen by mi zajímalo, jaký jsou možnosti modelování a deformace u mesh-objektů. 3D model si můžete stáhnout odtud.
https://grabcad.com/library/archeo6-1
Přílohy
Prezka.jpg
reta
Příspěvky: 657
Registrován: 22. 7. 2014, 1:50
Bydliště: Pardubice

30. 5. 2020, 9:42

Udělat z mesh-objektů objemové těleso je u složitějších tvarů v současné době asi nemožné.
Pokud někdo zná rád se přiučím. Mě zatím při převodu, po překročení nějakého počtu trojúhelníků, vše havarovalo. Kdysi jsem se tím zabýval a bylo nutno každý ten trojúhelníček oklikat = nakreslit znova se jevilo jako jednodušší. Předpokládám, že z toho *.stl chceš něco jako *.igs. Můžeš sem dát stl soubor?
Permonik
Příspěvky: 381
Registrován: 19. 2. 2015, 7:34
Bydliště: Mošnov
Kontaktovat uživatele:

30. 5. 2020, 10:38

Myslím že v meshmixeru se s tím budeš trápit. To by chtělo plnohodnoty 3D grafický modelář,
3DS max, Cinema, Blender ... a nešlo by to ve Fusionu, ten umí mesh.

Ze stl jsem kdysi dělál stp pomoci ReCapu. A vždy se povedlo.

Jak myslíš narovnát?
Ing. Tomáš Mlčák - Digitální prototypování, Konstrukce strojů a zařízení, Fotogrammetrie, Vývoj pásových jednotek
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22385
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

30. 5. 2020, 10:41

Spousta softwaru ma limity na 32k entitach v plose ktera se ma dale upravovat/prepocitavat napr. na objem. Tam je pak potreba zjednodusovat. Vyredit data kde neni treba a nechat husta tam kde je treba. Zrovnomernit useky na pravidelnou sit a rozdelit do mensich objektu aby se plnila ta podminka na index do 32k
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
bobik
Příspěvky: 4564
Registrován: 11. 12. 2007, 7:48
Bydliště: Okres Klatovy

30. 5. 2020, 10:44

Nejde mi o převod do klasických 3D CAD systémů, ale spíše o síťové modelování. V programech Blender, Meshmixer atd. Tudle přezku bych dokázal vymodelovat i v catii, ale strávil bych s tím tak týden. Jak todle dělají archeologové? Ty taky naskenují zdeformovaný nález s chybějícími částmi a dokáží digitálně to těleso zrestourovat. Todle je odlitek, tak na 3D zobrazení a tisk modelu není třeba NURBS tělesa, stačí síťovaný model. Ten Mesmixer nějaký možnosti deformace má, ale nehlídá si vnitřní objem a průřezy. Zajímalo by mě, jak by si s touhle přezkou popral nějaký profík.
Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 2510
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

30. 5. 2020, 12:35

A co s tou přeskou chceš konkrétně dělat?
Takhle to jen tak na zkoušku narychlo kluk udělal v Blendru během 5ti minut.
Zbytek si musíš dopilovat pilníkem :D
Přílohy
přeska.jpg
Uživatelský avatar
bobik
Příspěvky: 4564
Registrován: 11. 12. 2007, 7:48
Bydliště: Okres Klatovy

30. 5. 2020, 12:47

Hezky. Máš šikovnýho kluka. Zrovna Blender je pro mě dost odstrašující program. Dají se v něm udělat zázraky, ale to ovládání je běs a hrůza.
Jinak nacházím detektorem takové zajímavosti, tohle byl určitě odlitek. Tak bych to zkusil taky odlejt. Vytisknout na 3D tiskárně, obalit odlejvací hmotou, vypálit a odlejt. Pak to věnovat do našeho regionálního muzea.
Odpovědět

Zpět na „Rapid prototyping - stereolitografie - 3D tisk - 3D skenery - RepRap a související projekty“