Materiál PA2200 NYLON

http://www.reprap.org/wiki/Main_Page" onclick="window.open(this.href);return false;
Odpovědět
HonzaHorka
Příspěvky: 1012
Registrován: 15. 11. 2009, 2:17

9. 5. 2020, 6:51

Ahoj,
Jak by se dal vyhladit vytisknutý díl technologií SLS z materiálu PA2200?
Po tisku se povrch pískuje a je hrubší povrch.
Třeba u ABS se nechají působit acetonové páry a povrch je potom hladký, ale jak docílit i tohoto materiálu hladkého povrchu?
Tmel, broušení, plnič, barva?
Nešlo by to i jinak?
Jde o to že díly jsou poměrně hodně tvarově složité a je problém s broušením. Někam se ani nejde dostat.

Poraďte
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2422
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

9. 5. 2020, 9:05

jakou vydrží plast teplotu?
pokud alespoň krátkodobě cca 100°C je možné použít UV práškové barvy na MDF.
výrobek se předehřeje, nanese se prášek třeba i ve fluidním loži, následné stabilizuje na teplotě 100°C a okamžitě zasíťuje UV světlem.

Bude to leské, hladné, vysoce odolné - jen tloušťka barvy bude větší, počítám min 60um spíše ke 100um.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
lubbez
Příspěvky: 3148
Registrován: 21. 6. 2012, 9:26
Bydliště: Praha

10. 5. 2020, 10:17

Tak s tímhle má pětileté rozsáhlé zkušenosti. Zaoblené negeometrické tvary broušením pod vodou. Tvary které jde matematicky popsat, CNC obrábění, ale třeba leštěný plátek na hliník nejvyšší jakosti si dávám přelešťovat. A na závěr leštím filcem s brusnou pastou, nejlépe zubní. Potom opatrně umýt vapkou. Jakmile filcem nebo hadrem přitlačíš, okamžitě poškodíš povrch (nevratně!!!). A to se bavím o homogenním výtisku, kterej je cca 2mm pod povrchem naprosto neporézní. Jinak Honzo ten vytisknutý díl se mi moc líbil, viděl jsem ho teprve dnes, neb se mi nepovedla plánovaná operace a místo pitvání modelu, jsem rychlou mastil na ARO. Včera jsem se na interně dohodl, že má přítomnost už není nutná a propustili mě. Jinak samozřejmostí je podle kvality tisku dělat 2 - 3 mm přídavek. Prostě 1mm z vršku nusí pryč, pak to dáš na 10 hodin do termostatu na cca 75°C, po vychladnutí následuje chlazeníčko, ale tady už to není na otevřenou diskuzi, to know how mě stálo dva roky práce a minimálně 500 litrů za zničené modely. Samozřejmě žádné napouštění nějakejma smradame nefunguje. Telefon máš, tak cinkni. Cca ve středu ti řeknu jak vypadal model od tebe. První náhledy jsou více nežli uspokojivé.

Pěknej večer Luboš tel.777600602
Odpovědět

Zpět na „Rapid prototyping - stereolitografie - 3D tisk - 3D skenery - RepRap a související projekty“