pevnost tištěných dílů- zkušenosti
Co se týče toho vkládání armatur, tak v práci běžně používáme závitové vložky z mosazi, které stačí ohřát páječkou a natlačit do předtištěné díry. Pevnostní zkoušky jsem nedělal, ale ještě se nepodařilo tu vložku vytrhnout.
Ilustrační odkaz:
https://www.levne3dtiskarny.cz/cs/spojo ... -zvm4.html
Edit: Ty vložky se dávají do už hotového výtisku
Ilustrační odkaz:
https://www.levne3dtiskarny.cz/cs/spojo ... -zvm4.html
Edit: Ty vložky se dávají do už hotového výtisku
turnigy> ja mam doma hromaduruznych vlozek prave s rovnym radlovanim, celistvym i delenym v rozmerech od M3 do asi M8. Zkousel jsem to prave pro zapusteni do PETG a moc dobre mi to nedrzelo. Lip mi drzi, coby prostredek pro vytvoreni zavitove diry, takova ta spirala pro opravu strzenych zavitu (Helicoil, V-coil apod.). Taky to sezenes za par susnu z Ciny, da se to naklepnout a taky zasroubovat do predtisteneho zavitu v plastu a pak je to trvanlive a dost pevne. Jen tip.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Ja ty vlozky lepim. I kdyz lepidlo k plastu typu petg moc nechytne, drzi to tam spis tim, ze se rozleje do nerovnosti ve stenach otvoru, pripadne tam vytisknu zlabek. Ale uz to moc nepouzivam, vetsinou sroubuju primo do plastu, nebo tam zatlacim pajeckou matku
- Mrosconi
- Příspěvky: 1978
- Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
- Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
- Kontaktovat uživatele:
Já zkoušel kdysi tiskout takové spojky na můj fotovozík a zkoušel jsem všemožné ale vždy se to začalo trhat po vrstvách. Je úplně jedno, zda jsem tisknul z PETu nebo ABS, dělal váztihy a všeli co. Prostě ve směru vlákna to má poměrně slušnou pevnost, ale po vrstvách bohužel. Tam je možná tak 1/3 pevností. Myslím že žádné temperování a pod nepomáhá. Prostě to není na to určeno. Napíc u plného materiálu byl problem s kroucením u toho Petu to šíleně měnilo tvar. Řešili jsme to téhdy s Průšou a dospěli jsem k závěru, že to niky nebude možné udělat jak bych já chtěl. Prostě tisk se nerovná tlakovému lití. Je to na jíné věci. Třeba rozkládací mechanizmus pro deštníkový reflektor dodnes funguje. Moje spojky na vozík (podobní XYZ spojkám na jkly) se polámaly vždy v ose Z.
No jak už tady někdo psal, 3D tisk plastu je jeden velký studeňák. U lisování plastu studeňák vzniká obtokem ostrůvku (díry), kdy se čelo taveniny už tak dokonale nespojí a vzniká spoj s menší pevností. V tomhle místě plast většinou praská. A to je vlastně spoj dvou tavenin, který maj na sobě blanku "studeného" materiálu. Při 3D tisku je jedna část už pevná a studená a druhá část je tavenina. Zlepšit ten studený spoj by možná šlo, kdyby se to třeba laserem ta už vytisknutá vrstva zahřála před tryskou. Což by byl problém realizovat.
No postavit vodou chlazenou tiskárnu co umí v komoře 100°C a ofuk zvenku přes kompresorek ,pak už si můžeš s tiskem hrát dle libosti.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Bude se ti to ruzne bortit, vlnit a kroutit. U beznych plastu se mi nad cca 55C tisk spis zhorsoval. I pri teto teplote jsem musel resit problemy s meknutim struny coz zpusobovalo v nekterych mistech nepresne podavani filamentu, musel jsem doplnit chlazeni struny vzduchem apod.
Závitové vložky co nedrží po tepelné instalaci v PET-G jsou divné, 80% spojů při destruktivním zkoušení mi odejde na strženém závitu mosazné vložky, nebo vytržením vložky i s okolním plastem, nejspíš chyba rozměru díry před instalací, nebo teplotě pájky při zavádění (používám BN1052 od Bossardu).