ztráta kroků - bourání do výrobku

http://www.reprap.org/wiki/Main_Page" onclick="window.open(this.href);return false;
Dawe
Příspěvky: 2509
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

14. 2. 2021, 1:27

Ty aplikacni aspekty jako rampy apod. to je uz vyresene a prave v Marlinu funguje bez problemu, na tisku takhle stopnutem a pak dokoncenem nepoznas kde se to prerusilo. Prusa s tim prisel asi dva roky zpet s I3 Mk3 a tou novejsi deskou s TMC drivereama (Rambo?). Reprap to melo tedy zahy soucasti Marlin fw a tak to zminuju. Upgradnout tiskarnu na lepsi rizeni se cloveku cas od casu vyplati a tohle je celkem dobry duvod. Je tam fce power recovery, taky bezchyby. Posledni 7x7 autoleveling je taky super. Tyhle featury tam funguji na jednicku, mrkni na YT, urcite najde hromadu videia.

edit> s tou nedostatecnosti closed loop KM s enkoderem souhlasim, tam je potiz s tim ze musis nastavit relativne vysoko trigger regulacni odchylky (nejsou to jednotky kroku). Jinak ti to bude triggrovat falesne chyby pri deletrvajicim zrychleni vetsi velikosti diky narustajici vlecne chybe. Ty drivery byvaji jen kaskada dvou hloupych PI regulatoru...
Takze ve vysledku mas na vyber bud nastavit maly trigger a tim si dobre osetrit kolize tak, aby tryska prejela jen ekvivalent par pulzu...ale musis obetovat zrychleni a prodluzovat tim dobu tisku. Nebo naopak nastavis limit reg. odchylky vyse, zrychleni muze zustat vysoko, ale tryska ti narazi a silou najede do te prekazky nez trigger zareague....coz je obecne blbe (utrhne to vytisk treba i z podlozky apod.). Koncept detekce kolizi s temi Trinamic drivery funguje evidentne daleko rychleji, je k tomu i zajimava teorie jak to vlastne detekuji.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Mex
Příspěvky: 10288
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

14. 2. 2021, 3:23

Ten levný krokáč s enkodérem je docela sympatický. Skoro zvažuju, jestli si neudělat radost a jeden si nekoupit na pokusy.

Pro ten 3D tisk by menší počet přesných poloh z enkodéru (zde 3200) nemusel vadit. Pokud se tryska tím tiskem vždy nějak probourá, tak to motor v dalším průběhu zase dožene. Takže by se nemusel tisk zastavovat.
Zastavit jen při opravdu dlouhodobé odchylce, kdy hlava skutečně najela někam do zdi.
turnigy
Příspěvky: 1761
Registrován: 2. 9. 2018, 6:13

14. 2. 2021, 3:39

S týmto búraním som mával problém hlavne pri travel pohyboch, ktoré bývajú omnoho rýchlejšie ako samotná tlač. V tom prípade pomôže zapnúť Z-hop over printed parts.
Tos C45-2000
t256
Příspěvky: 2820
Registrován: 19. 1. 2012, 4:49

15. 2. 2021, 3:39

Mex píše: 14. 2. 2021, 3:23 Ten levný krokáč s enkodérem je docela sympatický. Skoro zvažuju, jestli si neudělat radost a jeden si nekoupit na pokusy.

Pro ten 3D tisk by menší počet přesných poloh z enkodéru (zde 3200) nemusel vadit. Pokud se tryska tím tiskem vždy nějak probourá, tak to motor v dalším průběhu zase dožene. Takže by se nemusel tisk zastavovat.
Zastavit jen při opravdu dlouhodobé odchylce, kdy hlava skutečně najela někam do zdi.
https://youtu.be/R1TghZmE6Gs
Tady jsem nasel video kde to typek zkousi, kroky pry neztraci, ale kvalita tisku je horsi nez u driveru TMC. Jestli je to zpusobeno nevalnou regulacni smyckou polohy, jejim spatnym nastavenim, nizkym rozlisenim enkoderu nebo spatnym rizenim driveru tezko rict. Pouzivaji tam jen nejaky dual bridge, takze jednoducha vymena za kvalitnejsi step/dir driver neni mozna.
atlan
Příspěvky: 3343
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

18. 2. 2021, 6:59

https://youtu.be/Q4TrzshXV10 ti mas podobne od 2:30
Vepr
Příspěvky: 354
Registrován: 3. 3. 2014, 10:34

21. 2. 2021, 1:16

Zatím jsem problém téměř vyřešil silnějšíma motorama. Dokončil jsem spolehlivě dva pětihodinové výtisky tryskou 0,8 rychlostí 60mm/s se zpomalením 80% v infilu. Píšu že jsem to vyřešil téměř, protože dnes při jiném tisku to trochu zase drclo a posunulo se až sklo a spadly mi všechny 4 sponky co ho držely. Tisknu na sklo a to tak, že spodní strana je naprosto dokonale lesklá, bez jakýchkoliv viditelných stop po tisku. To ale vyžaduje dokonale seřízenou rovinu hotbedu a multiplier, aby tam toho nebylo málo a nebo moc, protože jinak tryska před sebou postupně nahrne někam přebytek materiálu a druhá vrstva do té boule stoprocentně nabourá. Stačí změnit ofset výšky trysky o několik setin milimetru, nebo vyměnit materiál za jiného výrobce a jsou buď přejezdy trysky na výtisku viditelné, nebo to naopak nabourá.
.
t256
Příspěvky: 2820
Registrován: 19. 1. 2012, 4:49

21. 2. 2021, 7:28

Pokud ti extruder ryje v prvni vrstve, zkontroluj kalibraci podavani pri te snizene rychlosti pri ktere se vetsinou tiskne prvni vrstva. Tady maji graf jak moc se u obycejnych extrederu lisi podavani plastu pri ruznych rychlostech. https://dyzedesign.com/2020/08/the-ulti ... -extruder/ Stavim extruder se 4 hnanymi koly jako maji na tom odkazu, ale jeste ho nemam hotovy, takze tezko rict nakolik to bude mit na tohle konkretne vliv, v kazdem pripade horsi to nebude.
https://dyzedesign.com/typhoon-extruder/
Vepr
Příspěvky: 354
Registrován: 3. 3. 2014, 10:34

21. 2. 2021, 11:53

To jestli ryje, nebo ne nastavím individuálně jen pro tu první vrstvu, tak aby byl nejlepší výsledek výtisku, čemuž podřídím všechno až na to (i za cenu ) bourání. Když to do toho ryje tak už je to taky špatné i z toho důvodu, že jak tryska před sebou valí to těsto, tak se pod to dostává vzduch a i když je povrch výrobku dokonale uzavřený a lesklý, tak je výsledek trochu třpytivý, jakoby perleťový. Stejně tak když tryska škrtá o nerovnosti v první vrstvě projeví se to někdy na druhé straně viditelnými chybami. Pokud všechno zkalibruji přesně podle tiskařských předpisů tak není nikdy výsledek takový, jako když první vrstvu trochu přeplním. Používám Simplify3d a tam možnost nastavení extruze do první vrstvy není, nebo jsem to alespoň od jeho vzniku nikde nenašel. Nastavuji tedy v G-Code / Offset / Z-Axis zápornou hodnotu. Když tam nechám 0.00, tak mám povrch takový jak jsou všichni zvyklí, pokud nastavím -0,05 až -0,1, tak je povrch jak to sklo na kterém to leží. Když tisknu s tryskou 0,2 a vrstvou 0,1, tak ten offset ladím po setině. Primitivní extruder bez pružin jsem postavil ještě v pravěku a v několika variantách občas dodnes stavím. Teď třeba jsem na větší stroj trochu těleso extruderu prodloužil, zvětšil jsem převodový poměr z 1:5 na 1:10 a pár detailů, jako železná vložka ve vedení filamentu co je přišroubovaný k motoru.
IMG_7253.JPG
.
Odpovědět

Zpět na „Rapid prototyping - stereolitografie - 3D tisk - 3D skenery - RepRap a související projekty“