Průša 3D i3 MK3S+ - Umí tisknout z PETG-HT?

http://www.reprap.org/wiki/Main_Page" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Zdenek Valter
Příspěvky: 5200
Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
Bydliště: Ústí n. L.

26. 2. 2023, 12:22

Bohužel jsem se nedostal cca dva týdny k tiskárně abych doladil ten PETG.
Zkoušel jsem jen PLA které tisklo pro naše účely použitelně.
Zkoušel jsem i vícenásobný tisk - několik těch samých modelů vedle sebe z PLA ale zde jsem dopad hůř než Ti pověstní sedláci u Chlumce.
good print.jpg
Vrchní díl jsem se snažil tisknout vedle sebe nejdřív 5x zasebou posléze 3x ale vždy cca ve výšce 5 mm se díl přilepil na trysku a odlepil se od podložky.
Pak jsem díly tisk jednotlivě bez problémů.

Co dělám špatně?
Přílohy
Patka vršek.jpg
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
Dawe
Příspěvky: 2524
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

26. 2. 2023, 12:32

Moc mala stycna plocha. Pridej par mm brimu.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6945
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

26. 2. 2023, 12:52

Ještě může být problém že při přejezdech škrtne tryska o dílec na kterém jsou nějaká ztvrdlé fosy a urazí ho od podložky , tam by pomohlo zvednuti v ose zet při přejezdech .
Uživatelský avatar
Zdenek Valter
Příspěvky: 5200
Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
Bydliště: Ústí n. L.

26. 2. 2023, 3:28

To Dave: Tak BRIM jsem našel - v českém programu je to límec
Na vysvětlenou - používám Průša Slicer.
Nicméně to co mi radí packa jsem nikde v programu nenašel :-(
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6945
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

26. 2. 2023, 3:35

Nevím jak prušaslicer ale třeba simplify má Z-Lift
co jsem prolít net tak pruša by něco takového měl mít jak Z-HOP nebi LOFT-Z
https://forum.prusa3d.com/forum/prusasl ... anguage=cs
Dawe
Příspěvky: 2524
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

26. 2. 2023, 3:40

Zdenek Valter> ten brim si udelej jen vnejsi, at se ti to dobre orezava.
Jestli jsem pochopil spravne, tak na bedu mas tu malou plochu s otvorem uvnitr.

V PS je to v nastaveni filamentu (to prepise defaultni nastaveni v profilu filamentu), pripadne jeste v nastaveni tisku. Viz obr.

Doporucuju pouzivat PS v anglictine, dohledas daleko vice info, kdyz je treba.
Přílohy
temp.jpg
temp2.JPG
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Uživatelský avatar
Zdenek Valter
Příspěvky: 5200
Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
Bydliště: Ústí n. L.

26. 2. 2023, 3:45

Dík je to zřejmě tohle (pouze zvednout Z):
Prusa slicer Printer settings.png
Teď je otázka o kolik to zvednout. Stačí 0,5 mm?
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
Dawe
Příspěvky: 2524
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

26. 2. 2023, 3:47

Dej tam klidne 1mm, jen to trochu prodlouzi dobu tisku.
Jestli se ti ale nedelaji "bloby", tak to stejne bude tou malou prilnavosti k bedu a pomuze ten brim.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Uživatelský avatar
Zdenek Valter
Příspěvky: 5200
Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
Bydliště: Ústí n. L.

26. 2. 2023, 3:53

O.K. Byl jsi rychlejší
První pokus s 0,5mm a brim 2 mm
Přílohy
Prusa slicer view.png
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
Dawe
Příspěvky: 2524
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

26. 2. 2023, 3:56

Kdyz si ty curapajzliky das bliz k sobe, tak se ti ten brim spoji do jednoho celku. Pak to snadno sundas z bedu a "vylames" si z nej jednotlive curapajzliky pohodlne, ze ani nebudes muset nic orezavat.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Uživatelský avatar
Zdenek Valter
Příspěvky: 5200
Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
Bydliště: Ústí n. L.

26. 2. 2023, 4:03

Ještě mám jeden problém při tisku tohoto dílu - když dám jemnější tisk tak se mi tento model vytiskne hůř.
Co dělám špatně?
Přílohy
Print Quality.png
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6945
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

26. 2. 2023, 5:24

pokud jsem to dobře pochopil tak vybíráš z nějakých profilů které tam někdo nastavil a ten může být každý naladěný jinak . udělej si kopii z toho co ti tiskne dobře a nastav mu jinou výšku vrstvy .
Uživatelský avatar
Zdenek Valter
Příspěvky: 5200
Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
Bydliště: Ústí n. L.

26. 2. 2023, 5:30

Ano je to tak - vybárám z toho seznamu, nicméně to jsem si myslel, že tohle je ta změna tloušťky vrstvy.
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6945
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

26. 2. 2023, 5:38

ne to je celý profil kde nastavuješ uplně vše teploty průtok rychlosti -prostě vše .
umě se ten parametr jmenuje LAYER HEIGHT - pro první vrstvu bude ještě zmenšen , ale to by měl být parametr udávaný v procentech
lapa
medaile za lepsi forum
Příspěvky: 2573
Registrován: 6. 5. 2009, 7:18
Bydliště: Praha

26. 2. 2023, 5:56

Dawe píše: 26. 2. 2023, 3:56 Kdyz si ty curapajzliky das bliz k sobe, tak se ti ten brim spoji do jednoho celku. Pak to snadno sundas z bedu a "vylames" si z nej jednotlive curapajzliky pohodlne, ze ani nebudes muset nic orezavat.
Pokud je budeš mít příliš blízko, tak ti může zbytečně vlaknovat (ty spojovací fousy), protože filament nestihne vystydnout během přejezdu mezi dílky.
Já spíš dávam hodně širší límec, díky tomu se límce spojí, ale mezi dílky je větší mezera, pak ochotně nevlaknuje.

A když vylamuju z límce, tak směrem proti vytisku - ne od výtisku. Prostě bříškem prstu hodně pritlacim k vytisku - tím se odlomi většinou přímo na hraně výrobků a málokdy je nutno docistovat nozem/skalpelem.

A proti utrzeni od podložky v počátku taky pomaha před začátkem tisku očistit tiskovou trysku. Já to otiram hadříkem těsně před dosažením pracovní teploty filamentu.

A nechávám nejdřív předehřát bed (u Prusy na panelu tiskárny Nastaveni/teplota/podložka) na pár stupňů před jeho pracovní teplotu. A až pak pouštím tisk.
Důvodem je to, že tryska se ohřeje mnohem dřív a pak má některý filament snahu před dohratim bedu začít pomalu vytékat a tím se udělá malý "valcovy krapnicek", který se buď při počáteční operacích buď sám urazi nebo ne a pak někdy vadí.
Takze kombinuju to počáteční otreni trysky, samostatný predehrev bedu před tiskem a pohotovost s pinzetou, abych odebral ten případný krapnicek z trysky, než začne tisk :lol:.
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
Odpovědět

Zpět na „Rapid prototyping - stereolitografie - 3D tisk - 3D skenery - RepRap a související projekty“