Rozebraný KRESS

navody prirucky brozury
prosim oznacujte vlakna podle nasledujiciho klice "Frezka nastrojova FNGJ32"

Odpovědět
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2422
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

18. 9. 2018, 6:35

Třeba to někomu pomůže, když by chtěl čistit a domazávat ložiska.
Rozsebírá se to blbě, je to komplet slisované.

Hlavně pozor na hnědý kotouček na konci motoru (je vidět zlomený na horní fotce)
je fakt hrozně křehký - je to totiž magnetická hmota na měření otáček (naštěstí se dá lehce slepit)
Přílohy
KRESS_MG_0513.jpg
KRESS_MG_0514.jpg
KRESS_MG_0515.jpg
KRESS_MG_0516.jpg
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Mex
Příspěvky: 10288
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

18. 9. 2018, 7:23

Pěkné.
Jak jsi sundával tu zesílenou část hřídele se závitem pro kleštinu? Tam je nějaký šroub nebo jsi to vzal hrubou silou nějakým stahovákem?
Slepit ten prasklý kroužek to bude chtít docela slušně. Kress myslím točí opravdu hodně, a i když to má malý průměr, tak už tam budou asi slušné odstředivé síly.
Budeš to pak nějak vyvažovat? A je to vůbec z výroby nějak vyváženo? Je tam na to myšleno?
Díky za fotky.
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5699
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

18. 9. 2018, 8:44

Mex píše: 18. 9. 2018, 7:23 ... A je to vůbec z výroby nějak vyváženo? Je tam na to myšleno?..
A proč jsou na tom rotoru vyfrézované ty drážky, co myslíš?
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2422
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

18. 9. 2018, 8:54

No nejdřív se musí udělat podložka pod matku a přes střed se vyrazí rotor
to jde ještě normálně (jen pozor na magnet)
.
kress dem.jpg
.
.
pak se vyjme kleština s ložisky.
Sundat tu "matku" co slouží pro aretaci při dotahování matky kleštiny je už hrozné.
Je nalisovaná až k ložisku a není ji za co vzít - pokud nechci ložiska vymlátit a vyměnit tak jsem tu "matku" dal do svěráku, udělal takový přípravek co tlačil na hřídel kleštiny, kápnul na spoj olej a klíčem jsem protáčel hřídel kleštiny za průběžného nahřívání té "matice".
šlo to dost pomalu, ale bez mlácení přes ložiska.
.
kress dem2.jpg
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Mex
Příspěvky: 10288
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

18. 9. 2018, 11:10

Josef:
Jo, máš pravdu. Mně se ty drážky zdály natolik pravidelné a stejné, že jsem je nebral jako vyvážení. Ale po tvém citlivém upozornění jsem se podíval pořádně. Čekal jsem tam spíš nějaký vyvažovací kroužek nebo obroušení při zachování tvaru a vhodného proudění vzduchu, a ne frézování přímo do plechů rotoru.

Cjuz:
Díky.
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6935
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

19. 9. 2018, 4:49

Cjuz píše: 18. 9. 2018, 8:54 No nejdřív se musí udělat podložka pod matku a přes střed se vyrazí rotor
to jde ještě normálně (jen pozor na magnet)
.
kress dem.jpg
.
.
pak se vyjme kleština s ložisky.
Sundat tu "matku" co slouží pro aretaci při dotahování matky kleštiny je už hrozné.
Je nalisovaná až k ložisku a není ji za co vzít - pokud nechci ložiska vymlátit a vyměnit tak jsem tu "matku" dal do svěráku, udělal takový přípravek co tlačil na hřídel kleštiny, kápnul na spoj olej a klíčem jsem protáčel hřídel kleštiny za průběžného nahřívání té "matice".
šlo to dost pomalu, ale bez mlácení přes ložiska.
.
kress dem2.jpg
ty tam chceš po takové demontáži ty ložiska nechat ? ty musejí být zákonitě ko .
Odpovědět

Zpět na „Navody ke strojum, dokumentace“