Třeba to někomu pomůže, když by chtěl čistit a domazávat ložiska.
Rozsebírá se to blbě, je to komplet slisované.
Hlavně pozor na hnědý kotouček na konci motoru (je vidět zlomený na horní fotce)
je fakt hrozně křehký - je to totiž magnetická hmota na měření otáček (naštěstí se dá lehce slepit)
Rozebraný KRESS
Pěkné.
Jak jsi sundával tu zesílenou část hřídele se závitem pro kleštinu? Tam je nějaký šroub nebo jsi to vzal hrubou silou nějakým stahovákem?
Slepit ten prasklý kroužek to bude chtít docela slušně. Kress myslím točí opravdu hodně, a i když to má malý průměr, tak už tam budou asi slušné odstředivé síly.
Budeš to pak nějak vyvažovat? A je to vůbec z výroby nějak vyváženo? Je tam na to myšleno?
Díky za fotky.
Jak jsi sundával tu zesílenou část hřídele se závitem pro kleštinu? Tam je nějaký šroub nebo jsi to vzal hrubou silou nějakým stahovákem?
Slepit ten prasklý kroužek to bude chtít docela slušně. Kress myslím točí opravdu hodně, a i když to má malý průměr, tak už tam budou asi slušné odstředivé síly.
Budeš to pak nějak vyvažovat? A je to vůbec z výroby nějak vyváženo? Je tam na to myšleno?
Díky za fotky.
No nejdřív se musí udělat podložka pod matku a přes střed se vyrazí rotor
to jde ještě normálně (jen pozor na magnet)
. .
.
pak se vyjme kleština s ložisky.
Sundat tu "matku" co slouží pro aretaci při dotahování matky kleštiny je už hrozné.
Je nalisovaná až k ložisku a není ji za co vzít - pokud nechci ložiska vymlátit a vyměnit tak jsem tu "matku" dal do svěráku, udělal takový přípravek co tlačil na hřídel kleštiny, kápnul na spoj olej a klíčem jsem protáčel hřídel kleštiny za průběžného nahřívání té "matice".
šlo to dost pomalu, ale bez mlácení přes ložiska.
.
to jde ještě normálně (jen pozor na magnet)
. .
.
pak se vyjme kleština s ložisky.
Sundat tu "matku" co slouží pro aretaci při dotahování matky kleštiny je už hrozné.
Je nalisovaná až k ložisku a není ji za co vzít - pokud nechci ložiska vymlátit a vyměnit tak jsem tu "matku" dal do svěráku, udělal takový přípravek co tlačil na hřídel kleštiny, kápnul na spoj olej a klíčem jsem protáčel hřídel kleštiny za průběžného nahřívání té "matice".
šlo to dost pomalu, ale bez mlácení přes ložiska.
.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Josef:
Jo, máš pravdu. Mně se ty drážky zdály natolik pravidelné a stejné, že jsem je nebral jako vyvážení. Ale po tvém citlivém upozornění jsem se podíval pořádně. Čekal jsem tam spíš nějaký vyvažovací kroužek nebo obroušení při zachování tvaru a vhodného proudění vzduchu, a ne frézování přímo do plechů rotoru.
Cjuz:
Díky.
Jo, máš pravdu. Mně se ty drážky zdály natolik pravidelné a stejné, že jsem je nebral jako vyvážení. Ale po tvém citlivém upozornění jsem se podíval pořádně. Čekal jsem tam spíš nějaký vyvažovací kroužek nebo obroušení při zachování tvaru a vhodného proudění vzduchu, a ne frézování přímo do plechů rotoru.
Cjuz:
Díky.
ty tam chceš po takové demontáži ty ložiska nechat ? ty musejí být zákonitě ko .Cjuz píše: ↑18. 9. 2018, 8:54 No nejdřív se musí udělat podložka pod matku a přes střed se vyrazí rotor
to jde ještě normálně (jen pozor na magnet)
.
kress dem.jpg
.
.
pak se vyjme kleština s ložisky.
Sundat tu "matku" co slouží pro aretaci při dotahování matky kleštiny je už hrozné.
Je nalisovaná až k ložisku a není ji za co vzít - pokud nechci ložiska vymlátit a vyměnit tak jsem tu "matku" dal do svěráku, udělal takový přípravek co tlačil na hřídel kleštiny, kápnul na spoj olej a klíčem jsem protáčel hřídel kleštiny za průběžného nahřívání té "matice".
šlo to dost pomalu, ale bez mlácení přes ložiska.
.
kress dem2.jpg