Navod kompresor 1 JSK 50-2

navody prirucky brozury
prosim oznacujte vlakna podle nasledujiciho klice "Frezka nastrojova FNGJ32"

cijoml
Příspěvky: 13
Registrován: 3. 10. 2019, 7:35

3. 10. 2019, 7:38

Ahoj panove,
chtel jsem poprosit zdali nekdo nema ke sdileni katalog dilu a navod ke kompresoru 1 JSK 50-2.

Moc by mi to pomohlo.

Dekuji
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6944
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

3. 10. 2019, 7:53

katalog dílů nevím - ale díly není problém dohledat třeba tady : JSK 50-2
a návod je : https://techair.cz/dokumenty/pno_4.pdf
cijoml
Příspěvky: 13
Registrován: 3. 10. 2019, 7:35

3. 10. 2019, 7:57

@packa to je navod na novou generaci ten jsem nasel taky ale pro muj kompresor je to asi nepouzitelne. potrebuju hlavne vedet jaky olej, jake mnozstvi, servisni plan atd...A potrebuju vedit jake manometry byly pouzite s jakym rozsahem protoze na mem jsou vymlacene.
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

3. 10. 2019, 8:17

A ten kompresor je něčím specifický?
Pro běžné pístové kompresory se používají kompresorové (nebo v nouzi i hydraulické) oleje viskózní třídy VG-100 (takže třeba Paramo K8, Paramo VDL100, nouzově Paramo HM100 a další).
Olejoznak snad rozmlácený nemáš, takže množství je jasné.
Výměna oleje stejně jako u jiných kompresorů, takže podle provozu (v praxi spíš podle toho, jak si na to vzpomeneš).
Jaké šroubení mají mít manometry se dá snadno změřit. A rozsah je taky jasný - maximálka kompresoru je 10 bar, takže třeba 12 nebo 16-barový, za redukčák už stačí 10-barový.
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4887
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

3. 10. 2019, 8:28

cijoml píše: 3. 10. 2019, 7:57 @packa to je navod na novou generaci ten jsem nasel taky ale pro muj kompresor je to asi nepouzitelne. potrebuju hlavne vedet jaky olej, jake mnozstvi, servisni plan atd...A potrebuju vedit jake manometry byly pouzite s jakym rozsahem protoze na mem jsou vymlacene.
... sháněl jsem to samé a nesehnal. Netuším zda servisní příručky pro Orlíky vůbec existují ? V každém případě je to "rodinné stříbro" kompresoráckých servisáků. Mechanicky je Orlík kříženec několika osobních aut socialismu, proto je štastný, když olej má. Spíš je klíčové s jakém stavu si stroj pořídil. Sehnat manometr či seřídít odfuk je začátek, ale až se ti např. pod stůl vysype vnitřek koncentrického ventilu, potom budeš volat po návodech :-)
Jeden JSK (agregát) mám díky bohu uloženku funglovku, druhý v neznámém stavu a ten bych rád rozhodil a postavil do stavu nového. Bohužel bez not to bude těžké.
cijoml
Příspěvky: 13
Registrován: 3. 10. 2019, 7:35

3. 10. 2019, 8:40

ten muj kompresor sem koupil od pana co ho mel v garazi 20 let pry pri prvni jizde mu na nej spadly cihly rozmlatily tlakovy spinac a manometry. Asi nelhal kdyz sem sundal dekl na pripojeni tak na komutatoru nebyly ani znamky od uhliku a po primem zapojeni motoru na sit jede temer bezhlucne. Ale treba zrovna nevim kde je filtr jak se meni/cisti kde je ten olejoznak a podobny veci...proste navod bych potreboval...
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4887
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

3. 10. 2019, 8:55

Pokud jako kutil nejsi schopný řešit primitivní základy typu: náhrada tlakáče, manometr, pátrání po filtru či komutátoru ... (snad chudák Orlík nemá motor ze staré pračky) potom ti návod NEpomůže. Operace které poptáváš jsou řešitelné pouhým selským rozumem a jsou naprostými základy kutila :-(
Nebo tady trolíš a děláš si z nás prču k čemuž se právě ted přikláním :-)
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7208
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

3. 10. 2019, 8:58

Orlík s motorem s komutátorem?????
Něco mi uteklo?
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
cijoml
Příspěvky: 13
Registrován: 3. 10. 2019, 7:35

3. 10. 2019, 8:59

Netrolim shanim navod a katalog dilu. Tlakac na 6 bar uz sem koupil. A tem olejoznak sem fakt nenasel.
Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 2265
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

3. 10. 2019, 9:06

Filtr je v tom madle. Manometr 0-1 MPa. Jinak je v tom asynchronní motor. Tak ty uhlíky taky nechápu...

Edit: olejoznak to nemá. Má to kontrolní měrku.
Uživatelský avatar
salus
Příspěvky: 1546
Registrován: 1. 9. 2013, 1:30
Bydliště: Chrudimsko

4. 10. 2019, 6:49

Mex píše: 3. 10. 2019, 8:17 A ten kompresor je něčím specifický?
Pro běžné pístové kompresory se používají kompresorové (nebo v nouzi i hydraulické) oleje viskózní třídy VG-100 (takže třeba Paramo K8, Paramo VDL100, nouzově Paramo HM100 a další).
Olejoznak snad rozmlácený nemáš, takže množství je jasné.
Výměna oleje stejně jako u jiných kompresorů, takže podle provozu (v praxi spíš podle toho, jak si na to vzpomeneš).
Jaké šroubení mají mít manometry se dá snadno změřit. A rozsah je taky jasný - maximálka kompresoru je 10 bar, takže třeba 12 nebo 16-barový, za redukčák už stačí 10-barový.
Ve fabrice jsme dávali motorový olej M6. Mimo jiné v manuálu ke kompresoru 3JSK75-2 což je větší brácha 1JSK 50-2 je napsáno: "Kompresor je mazán automobilovým olejem M6AD (SAE 30, API SC/CB)"
Pokud to někomu pomůže tak přikládám manuál na 3JSK75-2:
3JSK75-2.pdf
(1.02 MiB) Staženo 822 x
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4878
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

4. 10. 2019, 7:01

Tak on pistovej kompresor není nic jinýho jak motor, jen je jiná hlava, je tam klika, píst....
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

4. 10. 2019, 7:19

Ty kompresorové oleje jsou dělené pro vyšší teploty, a taky mají vyšší viskozitu (aby ještě nějaká zbyla i při pořádném zahřátí a furt to mazalo).
Vzhledem k tomu, že jsou celkem levné, tak bych asi sáhl po tom kompresorovém.
I když to bude nějak fungovat asi ve vším, co aspoň trochu klouže. Zvlášť když to pojede jen nárazově.
Vzpomínám si, že jsem taky v nějakém manuálu viděl, že pro teploty nad 10 stupňů C povolují použití i SAE 30, pod 10 C pak SAE 10.
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4887
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

4. 10. 2019, 7:54

testone píše: 3. 10. 2019, 8:58 Orlík s motorem s komutátorem?????
Něco mi uteklo?
... proto pánovi naznačuju, že jeho snaha s touto "kvalifikací" naprosto marná. Snad ten komutátor najde :-)
cijoml
Příspěvky: 13
Registrován: 3. 10. 2019, 7:35

4. 10. 2019, 10:55

stanik84 píše: 3. 10. 2019, 9:06 Filtr je v tom madle. Manometr 0-1 MPa. Jinak je v tom asynchronní motor. Tak ty uhlíky taky nechápu...

Edit: olejoznak to nemá. Má to kontrolní měrku.
To madlo jsem sundal a je v nem jen dutina bez nejake olejem napustene dratenky nebo papiroveho filtru. Co tam ma byt?

Za komutator se omlouvam u asynchronniho motoru samozrejme neni. Kompresor jsem zkousel v noci a ty draty smotane k sobe proste tak vypadaly.
Odpovědět

Zpět na „Navody ke strojum, dokumentace“