Kompresor Orlík 2-JSK-75

navody prirucky brozury
prosim oznacujte vlakna podle nasledujiciho klice "Frezka nastrojova FNGJ32"

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 103
Registrován: 13. 12. 2019, 11:57
Bydliště: Jablonec n.N.
Kontaktovat uživatele:

9. 2. 2021, 2:18

čtu tady, že 3 píst je hlučný....
Moje zkušenost je tedy opačná, mám oba, 3píst jako hlavní kompresor a 2píst jako zálohu a musím říci, že 3píst je ohodně tišší než 2píst.

Oba jsou na 300l nádobě se 7,5kW motorem, 3píst přes hardy a 2píst řemenama.

shazovalo mě to taky jistič tak jsem tam na zem hodil stočenej 50m prodlužovák a jede to bez problému, víc jak 40°C to nemá (ten kabel) a když se přezouvá tak běží dost, nádoby mám pospojovaný, takže mám celkem nějakých 650l.
Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 2263
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

9. 2. 2021, 7:25

elbarto píše: 8. 2. 2021, 8:58
stanik84 píše: 7. 2. 2021, 7:57 Já už teda na tyhle kompresory nemám náladu, kámoš mi nechal šroubák s 270 litrovým vzdušníkem. Docela tichý a vzduchu pořád dost. Jinej kámoš má třípísťák, motor nesmysl, řve to. Musí to mít venku...
... jj to se snadno řenkne šroubák, cena cca 10x tolik a šroubák si neopravím doma na koleně. Ano především 3JSK se skutečně peklo, ale je to řešení pro všechny hobbíky a kukutily :-)
A kdo řekl, že jsem za něj dál 10x tolik co za písťák ? :D . Kámoš kupoval větší (taky Orlík) kvůli tomu, že už mu nestačil výkonově.
Kolem ponku mám kombinaci Číny a Orlíku. Je to JSK 50 na čínským vzdušníku (na tom snad nic nedokážou zkazit). Na fortunu, malej utahovák a ofouknutí to stačí. Jen jsem musel na magnetce líznout ventil v hlavě. Nechtělo se mu nafoukat. Teď valí na 6 atm.
Malakh
Příspěvky: 99
Registrován: 3. 7. 2020, 4:31

10. 2. 2021, 12:37

Fugo píše: 9. 2. 2021, 2:18 čtu tady, že 3 píst je hlučný....
Moje zkušenost je tedy opačná, mám oba, 3píst jako hlavní kompresor a 2píst jako zálohu a musím říci, že 3píst je ohodně tišší než 2píst.

Oba jsou na 300l nádobě se 7,5kW motorem, 3píst přes hardy a 2píst řemenama.
...
Moze to byt tym, ze 2valec ti bezi na 1800 otackach a 3valec na 1400 ot.
..............

PetrPetrPetr

Tu kluku by som dal vybrusit, nie je to zas extra drahe, nove salky... a budes mat na dlhsie pokoj.
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4861
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

10. 2. 2021, 7:43

To Stanik: pokud je možnost je to jistě jediná rozumná volba. Obecně spíš platí pravidlo, ze když začne cokoliv umirat, tak šup s tím na Bazoš a chytnout si jitrničku :-) Kamoši si občas myslí, že to rozchodí a brnačka zrepásnou, ale tohle je bohužel už sakra jiná kávička.
Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 103
Registrován: 13. 12. 2019, 11:57
Bydliště: Jablonec n.N.
Kontaktovat uživatele:

11. 2. 2021, 9:56

Malakh píše: 10. 2. 2021, 12:37
Moze to byt tym, ze 2valec ti bezi na 1800 otackach a 3valec na 1400 ot.
Nevím tedy kolik točí 2píst, já ho měl léta venku a na origo řemenici se mu v mrazech nechtělo roztočit, takže se udělala větší, tzn. kompresor jede pomaleji ale stejně je to proti 3pístu randál...
Ono taky 3píst má filtr box se vzducháčem kdežto 2píst jen ty kloboučky. :)
david.1
Příspěvky: 1187
Registrován: 30. 5. 2010, 11:09
Bydliště: doma

11. 2. 2021, 5:37

Táraš nesmysly. Když do kompresoru dáš motorovej polosynťák,tak chodí i v mrazech(3V,rozběh hvězda-trojúhelník,motor na přímu 7,5kW a na baráku jistič 25A). A filtry- ty se přece dělaly s vložkou a tlumičem i na jednoválce,natož na dvou. To,že máš vykopávku tě neomlouvá,máš zaběhnout do šrotu a najít si tam něco novějšího.Já takhle nejdřív nanosil věci,že si z toho kompresor sestavím,ale pak jsem byl línej,takže jsem si přinesl celej po generálce a nejetej..
Malakh
Příspěvky: 99
Registrován: 3. 7. 2020, 4:31

11. 2. 2021, 6:25

Na hluk ma vraj celkom velky vlyv aj ta sacia rura vzduchoveho filtra, ale osobne som s tym nelaboroval.
V kazdom pripade orlik 75 bude vsetko, len nie tichy.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10104
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

11. 2. 2021, 6:49

Jo u orlíka dělá sání pěknej bordel .
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
r4cv
Příspěvky: 2681
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

11. 2. 2021, 7:13

Uz som to pisal. Obycajny filterbox z nejakeho autovraku spravi hodne. Je stale hlucny, ale uz nejačí.
PetrPetrPetr
Příspěvky: 4
Registrován: 7. 2. 2021, 2:56

28. 2. 2021, 8:27

Tak kompresor jsem již opravil. :lol: Ke kompresoru jsem dostal dva nové písty a dva válce. Nechal jsem přebrousit kliku koupil jsem ojniční ložiska ,pístní čepy, pístní kroužky, ložiska ventilátoru, sadu na opravu zpětné klapky, vyrobil těsnění ,koupil těsnění pod válce a koncentrické ventily, gufera, filtr vzduchu, rozebral vyčistil a zkontroloval koncentrické ventily. Pokud počítám dobře tak vše za 3700kč.
Kompresor pořád občas vyhazuje jistič takže budu muset pořídit softstarter. 3500-5500 kč (podle výkonu )
Na tenhle kompresor se dají sehnat snad všechny náhradní díly (nemají snad akorát díly na originál tlakový regulátor)
Díly jsem kupoval v Ústí nad Labem u Okáče a vše co jsem potřeboval měl za pultem v regále.
Výbrus kliky mi udělal Pokorný v Kladrubech u Teplic
Nevíte někdo za jak dlouho dvoupísták nafouká 300l vzdušník např. na 8 bar. nebo jak změřím zda fouká tak jak má ?
Na jaký tlak mám nastavit tlakovej spínač zapnutí /vypnutí (nějaký univerzální nastavení) např . start při 6bar vypnutí při 10bar ? Poradte.
Děkuji všem kteří radí těm méně zkušeným i s banálními dotazy.
Uživatelský avatar
b3nd3r
Příspěvky: 458
Registrován: 23. 7. 2010, 9:39
Bydliště: Teplice

28. 2. 2021, 9:05

Kompresor ma vykon 35 m3/hod pri jemenovitem pretlaku, takze na tech 8 bar by to mel nafoukat asi za 2min a tusim, ze mi to i tak nafouka. Podle navodu na 3JSK75 (a predpokladam, ze to pro 2JSK bude stejne), tak pro trvaly provoz to nesmi mit vic jak tech 8 baru, Kdyz se nastavi na 10baru, nesmi byt mezi zepnutimi doba kratsi jak 30min, aby se stihl ochladit.
Je lepsi vlastnit nastroje, ktere clovek nepotrebuje, nez potrebovat ty co nema.
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4861
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

28. 2. 2021, 9:07

Tlak. Nastav nejnižší, který ti stačí na prácí. Foukání do maxima (poslední 2 bary) dáva kompresoru největší čočku což krásně slyšíš i na otáčkách. Vypnutí a sepnutí, to opět musíš vědět ty podle potřeb. Na pískování budeš spínat klidně i při poklesu 1 bar, aby to valil na max. jen už si potom musíš hlídat přehřívání. Jinak 2-3 bary jsou asi ideál.
Originální tlakový spínač zahod a rozšlapej. Pořid a psal jsem tady o něm na foru digi provedení. Tak mužeš ma stavovat tlaky po jedné desetině, včetne diferencí opět v desetinách na obě strany. Do větve mezi zpětnou klapku a odfuk doporučuju mini manometřík, jinak si nikdy nejsi jistej zda máš uplně odfouknuto.
r4cv
Příspěvky: 2681
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

28. 2. 2021, 1:58

vám ten odfuk funguje? ako je to spravené originál?
ja som to vyriešil samodomo, zablendoval som vývod na kolene a tlak sa uvoľní po vypnutí kompresoru cez netesnosti v koncentrickom ventile.
samozrejme rýchlosť zapínania je pár krát za deň, tak to stihne uniknúť.
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4861
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

28. 2. 2021, 7:29

To rcv: kolendr, kulička, pár dílu. Každý druhý soudruh co tady pláče nad rozeběhem, rozbíhá kompresor do tlaku ve ventilech i trubkách. Marný, marný, marný :-) ted nemyslím tebe.
PetrPetrPetr
Příspěvky: 4
Registrován: 7. 2. 2021, 2:56

5. 3. 2021, 7:12

Koupil jsem nový tlakový regulátor rozsah tlaku 0-12 bar. Manometr na vzduchojemu ukazuje 8 bar ale manometr na tlakovym regulátoru na výstupu nejde nastavit víc jak 6 bar. Je možný že by bylo něco ucpané pod tou přírubou na vzdušníku ? (originál je tam nějaká drátěnka a něco jako filtr) rozebrané jsem to neměl.
Jinak mi z 0 na 8 bar nafouká za 240 sec. dvouválec motor 5,5 KW nádrž 300l.
Odpovědět

Zpět na „Navody ke strojum, dokumentace“