motor diesel potřebuji radu

kdyz nebudes vedet kam to dat tak to napis sem, admin to za tebe umisti nebo vytvori novou sekci
Uživatelský avatar
drakpetr
Příspěvky: 91
Registrován: 19. 5. 2015, 4:49

12. 3. 2018, 7:11

zdravím vás chci si vyrobit dislový moturek https://www.youtube.com/watch?v=xpsul0qz6gca mám dotaz nechápu jak se palivo spod pístu dostane na píst jestli jsem pohopil tak když je píst v horní uvrati tak ze spod se trocha paliva dostane ven z mezery a ve spodní uvrati se rostřikne na píst je to tak??protože nevidím žádný kanálky že by stejiný otvor použil jako vífuk a směsovač paliva a sání vzduhu a píst použil i jako čerpadlo pro palivo :D co myslíte?
Uživatelský avatar
origosch
Příspěvky: 1287
Registrován: 19. 4. 2007, 10:39
Bydliště: Kladno

12. 3. 2018, 7:29

Motor to není dieselový, ale tzv. detonační. Na naftu to neběhá.
http://www.sam78.cz/modules.php?name=Ne ... nt&sid=371" onclick="window.open(this.href);return false;
www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10118
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

12. 3. 2018, 8:18

Oba těsně vedle :wink: tohle je žhavík ,proto se tam šudlal u hlavy s tím válečkem :wink: Tak že je to běžnej dvoutakt jen místo jiskřivé svíčky je tam žhavící ,tak že tam není klasické zapalování.Palivo je metylalkohol s olejem které je běžně v prodeji v modelářských prodejnách.Na netu je spousta návodů na výrobu replik stačí jen hledat.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
origosch
Příspěvky: 1287
Registrován: 19. 4. 2007, 10:39
Bydliště: Kladno

12. 3. 2018, 9:02

Vedle nejsem, je to detonační motor, kde k zapálení směsi dochází stlačením, nikoli jiskrou jako u dvoutaktu. Žhavík to pochopitelně je a to žhavení ulehčuje start a po nastartování se odpojí. Co se týče paliva to YES.
www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10118
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

12. 3. 2018, 9:38

Detonační motor má protipíst ke změně kompresního poměru a tím k udržení detonačního hoření(vysoká rychlost spalování s tvrdým chodem), palivo je eter s olejem,u žkavíku dochází k zapalení rozhžavením vlákna které udržuje teplotu díky pracovnímu cyklu ,pokud vlákno shoří a vylítne ze svíčky tak motor zhasne protože u žhavícího motoru nedochází k detonačnímu hoření jako u motoru s protipístem .Výhoda žhavícího motoru je měkčí chod a větší rozsah otáček ,měkčí chod je dán tím že dochází k zapálení směsi od žhavého vlákna (dá se regulovat tepelnou hodnotou žhavící svíčky ,tedy jako předstih u zapalování motoru)
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
drakpetr
Příspěvky: 91
Registrován: 19. 5. 2015, 4:49

12. 3. 2018, 10:10

fmodel píše:Oba těsně vedle :wink: tohle je žhavík ,proto se tam šudlal u hlavy s tím válečkem :wink: Tak že je to běžnej dvoutakt jen místo jiskřivé svíčky je tam žhavící ,tak že tam není klasické zapalování.Palivo je metylalkohol s olejem které je běžně v prodeji v modelářských prodejnách.Na netu je spousta návodů na výrobu replik stačí jen hledat.
takže tam jsou rozvodové kanálky přes tělo ?pro palivo
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10118
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

12. 3. 2018, 10:34

Je to 2takt a provedení sání buď vrtaným klikovým hřídelem což je jako válcové šoupátko ,nebo klasickým diskovým šoupátkem ,jazýčkové ventily se neosvědčily,přefuky jsou klasika 2,nebo 3-5 kanálů s časováním 125-141stupňů,Výfukový kanál je různý jak šel vývoj a uplatnění tedy časování od 160-190 stupňů.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
drakpetr
Příspěvky: 91
Registrován: 19. 5. 2015, 4:49

12. 3. 2018, 10:38

fmodel píše:Je to 2takt a provedení sání buď vrtaným klikovým hřídelem což je jako válcové šoupátko ,nebo klasickým diskovým šoupátkem ,jazýčkové ventily se neosvědčily,přefuky jsou klasika 2,nebo 3-5 kanálů s časováním 125-141stupňů,Výfukový kanál je různý jak šel vývoj a uplatnění tedy časování od 160-190 stupňů.
konečně od čeho se mohu odpíchnout dík :)
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10118
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

12. 3. 2018, 10:45

Abych nezapomněl pokud to nebude závodní motor tak sání otvíra 30-40° po dolní úvrati a zavírá 45-70°po horní úvrati
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6943
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

12. 3. 2018, 10:47

ale zrovna u tohoto motoru není nikde ve válci kanál pro vedení směsi nad píst , jak to tedy je řešené ?
Uživatelský avatar
Hades
Příspěvky: 1206
Registrován: 11. 10. 2012, 10:59
Bydliště: Praha; Mimoň

12. 3. 2018, 10:56

kanálky jsou kolem vložky, píst jde dolů a stříkne si nad sebe palivo.
" fmodel" má pravdu, jde o motor se žhavicí svíčkou, která se udržuje na teplotě stlačením směsi.
jde o motor tzv "žhavícví" kdy se na začátku musí svíčka nažhavit ze zdroje....
více viz výše docela dobře popsáno.... " fmodel"
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10118
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

12. 3. 2018, 10:59

Je to jednoduché ,ve vložce jsou lehce škábnutý kanály.Je to stejný jako motor MK17
https://www.google.cz/search?biw=1280&b ... LcK_MS52vM" onclick="window.open(this.href);return false;: tady to prohledej ,když to nepochopíš tak ti to když tak nakreslím.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6943
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

12. 3. 2018, 11:05

žhavíky znám a i je mám , ale tady nebyly kanály vidět ale jsem přesvědčen že tam sou to zas jo
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10118
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

12. 3. 2018, 11:09

tady je to vidět ty půlměsíčky zafrézovaný ve vložce
https://www.google.cz/imgres?imgurl=htt ... ..i&w=1320" onclick="window.open(this.href);return false;
a celá výroba i s kanálama http://antiquemodelenginesrunning.blogs ... iesel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
josef109
Příspěvky: 604
Registrován: 21. 5. 2017, 5:15
Bydliště: Praha

12. 3. 2018, 5:25

Kdysi jsem se chtěl pustit do výroby replik historických benziňáků, ale seznal jsem že je to trochu mimo moje možnosti.
Dělat jeden kus se mi zdá až přiliš časově náročný (i vzhledem k potřebě přípravků), a pak to laborování a seřizování...
Ale třeba se ještě někdy odhodlám :twisted:
V zásadě bych doporučil pořídit si nějaký (klidně starší, bazarový) motor a seznámit se s jeho provozem :lol:
Odpovědět

Zpět na „kdyz nebudes vedet kam“