Tyhle kola jsou v rozmetadlech hnoje RUR, RMA atd. S různýma počtama zubů.
www.soko.cz
Oprava ozubení
Zdravím, celé toto vlákno jež jsem založil, se točilo okolo kuželového ozubeného soukolí pro náhon svislé hlavy frézky Strigon ME-250. Soukolí jehož výroba by stála nemalé peníze a nesehnal jsem ani originál, nakonec nechal vyrobit DwPetr a za to bych mu chtěl ještě jednou poděkovat. Bylo nutné vyrobit novou hřídel a unašeč pro kola, ale stálo to za to. Frézka je opět v provozu Zde je pár fotek z opravy.
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Tak chápu, že cena soukolí je pro mnohé důležitá, ale musím se omluvit, že cenu nezveřejním. Byla to jedna z podmínek výroby, DwPetr si to nepřál a já to musím respektovat. Mohu jen prozradit, že levněji bych to asi jen vypiloval pilníkem. Tak se na mě nezlobte.
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Díky ze krátký foto report, to je radost pohledět. Je to krásná, čistá a profesionální práce. Už od pohledu, ani není třeba měřit, to musí pasovat samo No vpravdě nevyčíslitelné.
Nebojím se dělat rukama a používat hlavu.
Mě by to bylo celý tak nějak jedno, akorát když jsem viděl jak má tu mašinu udělanou, jak si s tím dal práci, tak mě přišlo škoda, že by to zůstalo viset na tom soukolí. Tak trochu vím, že bejt to můj problém tady, tak ho vyřeším, jako vždycky nakonec všechno. Trošku mě nasralo, že po něm někdo chce 55tis. s DPH, ale když si donese svý polotovary, tak to bude stát jen 18tis. s DPH, a uznejte sami, že chtít po někom 36tis za něco, co obyčejnej soustružník udělá za dvě hodiny, překročilo hranice snad i blbosti. Dneska už takovou nabídku nikomu neudělají, a já se nedivím.
Tak jsem vyrazil za pár lidma, se kterejma vzájemně spolupracujem, a probral možnosti, jak tu mašinu/hlavu zase rozjet, a protože to nejsou žádní blbci, "co před třema rokama nevěděli jak vypadá kladivo " tak jsme se dobrali k nějkým závěrům. Petr mi poslal originály, abych měl něco v ruce, s tím, že se pokusím, aniž bych něco sliboval. Zase jsem něco objezdil, tentokrát už se soukolím po kapsách, a nakonec padlo několik variant. Průběžně jsem Petra informoval co a jak, s tím, že meritem věci je, aby mašina fungovala, což znamená, že první varianta, kde by se dělala identická kopie není až tak důležitá.
Zvítězilo to nejjednodušší řešení. Podle rozměrů jsme dohledali co nejbližší dostupný rozměr, s tím, že bude potřeba předělat unašeče a kola trochu doupravit. Věc jsem probral s Petrem, jestli má takový možnosti, což má, a návrh na tuhle variantu přijal. Do třech dnů jsem měl soukolí hotový. Samozřejmě, že je z patřičnýho materiálu, je zakalený, a je vzájemně s pastorkem zabroušený. Možná kenyho zmátlo, že ty kola nejsou oblitý po kalení, je to tím, že než dojdou k broušení, tak se čistí. Když se podíváte na tuhle fotku, download/file.php?id=92283&mode=view a zvětšíte si ji, tak je na ní vidět, že se brousily čela, zuby po vršku, mezi zuby jsou taky vidět stopy po zabroušení. Na nečinných plochách jsou vidět stopy po tryskání. Nemělo by smysl ty kola brousit před kalením.
Petrovi vyvstal problém s jedním z unašečů pro větší kolo, což už jsem měl dohodnutý, že mi pošle polotovar co zvládne, a zbytek, včetně kalení dotáhnu do konce tady, aby to neskončilo v poslední chvíli nezdarem, nakonec zvládl i to.
Výsledek je ten, že má mašinu hotovou, funguje a může na ní plnohodnotně dělat, a o to tady šlo. To že neuvádíme co to "stálo", je proto, protože mám v zásobníku jen omezený počet nábojů, a musím si nějaké schovat i pro sebe. Za nedlouho mě čeká pár zubatých oprav, a možnosti nemám neomezené. Spíš to byla taková mimořádná jednorázová akce, kde jsme si všichni posunuli možnosti někam dál.
Víc k tomu nemám co dodat, kapitola se uzavřela.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Pánové, klobouk dolů dobrá práce...