Stránka 2 z 2

Re: "legalizace" stroje

Napsal: 11. 4. 2019, 8:55
od t256
To je presne ten pripad co jsem mel na mysli. Tohle zadna kontrola ani revize nezjisti, ale kdyz se stane pruser, zavolaji milion soudnich znalcu apod. a ti se vetsinou priciny pruseru za par mesicu nebo let doberou.

Re: "legalizace" stroje

Napsal: 12. 4. 2019, 8:19
od pafik
t256 píše: 11. 4. 2019, 6:44
Bavil jsem se s chlapem z IBP jak mam tedy uvest do provozu starsi koupeny stroj, rikal ze pokud nesplnuje soucasne predpisy tak nijak. Pokud ho mam v provozu treby 30let, nemaji s tim vicemene problem protoze se to ridi podle predpisu v dobe porizeni. Ale pokud bych ho koupil a uvadel do provozu ted, musi stroj splnovat soucasne normy a mit soucasne certifikaty, prohlaseni o shode apod.
Nic o tom nevím, ale připadá mi to logicky stejné, jako kdybys jezdil jako první majitel autem s euro3 a bylo to ok, ale kdybys ho někomu prodal, tak by s ním nemohl jezdit, protože nesplňuje současné požadavky euro6. Ale možná že na to opravdu existuje speciální předpis, nebo dokonce zákon.

Re: "legalizace" stroje

Napsal: 12. 4. 2019, 8:28
od robokop
Zaplat panbuh ze stale plati selsky rozum

Ale bezpecaci jim dost casto nedisponuji

Re: "legalizace" stroje

Napsal: 12. 4. 2019, 8:52
od t256
Specialni predpis existuje jen na ty auta :-)
Pokud mas stare auto odhlasene z provozu, taky uz ho znovu neprihlasis.

Pred casem jsem napriklad koupil halu ktera byla nejak spatne zapsana na katastru. Stavebni urad chtel novou kolaudaci, coz mj znamenalo kompletni vymenu elektroinstalace a spoustu dalsich veci podle stavajicich predpisu. Nakonec se to nejakyma pravnima klickama obeslo, ale jednoduche to rozhodne nebylo a bezny smrtelnik by to urcite nedal.

Ono je to hodne zamotane a moc jsem do toho tehdy nestoural. Hodne operovali s terminy jako nove uvadeni do provozu apod. coz je neco jineho nez kdyz pokracujes ve stavajicim stavu atd…