To je zase dneska den
Britt: jaký máš pokojový termostat? Chci ho tam ještě dát. Jen se mi nechtělo sekat do zdi, tak jsem chtěl ten bezdrátový. Dali jsme čtyřcesťák se servem a i spotřeba dřeva šla dolů. A když už je tam to servo, tak ten termostat by byl super. Mám k tomu napojenou i dílnu jen přes téčka a můžu to zavřít jen pomocí kohoutů a tam ještě nějaký ventil (tří/čtyřcestný) dám, abych si to mohl malinko zregulovat (na 20°C). Těma kohoutama a tou 1" termo hlavici na celý okruh to jde dost blbě...
Taky jsem vsadil na české výrobce a po dlouhém vybírání a doporučení koupil kotel EkoScroll Alfa V7 Plus 19kW
Regulátor(termostat) bezdrátový: EcoMAX 800R
Kotel jede třetí sezónu a maximální spokojenost jak s kotlem tak s termostatem.
Regulátor(termostat) bezdrátový: EcoMAX 800R
Kotel jede třetí sezónu a maximální spokojenost jak s kotlem tak s termostatem.
stanik84 píše: ↑18. 9. 2019, 7:25 Britt: jaký máš pokojový termostat? Chci ho tam ještě dát. Jen se mi nechtělo sekat do zdi, tak jsem chtěl ten bezdrátový. Dali jsme čtyřcesťák se servem a i spotřeba dřeva šla dolů. A když už je tam to servo, tak ten termostat by byl super. Mám k tomu napojenou i dílnu jen přes téčka a můžu to zavřít jen pomocí kohoutů a tam ještě nějaký ventil (tří/čtyřcestný) dám, abych si to mohl malinko zregulovat (na 20°C). Těma kohoutama a tou 1" termo hlavici na celý okruh to jde dost blbě...
Mám tenhle https://www.greeneco.cz/www-greeneco-cz-13
Umí komunikovat s řídící jednotkou kotle.
Tak soustruh opět funguje. Nezbyl žádný šroubek, matička a ani ozubené kolečko. A dokonce to má jednu novou funkci navíc. Půlená matka na trapéz už opět svírá a nesvírá. Tedy vlastně něco zbylo - tři ulomené zuby.
Koupil jsem ozubené kolo M2/14 zubů , to bylo původnímu nejpodobnější. Že je to modul 2 jsem změřil, ale průměr čajna originálu byl 30,8mm a řetězy Olomouc nabízely průměr 32mm. A teď kde je pravda? Nakonec to bylo jednoduché, pan čína použil hřeben s jinými dírami (asi) a to kolečko se tam prostě nevešlo, tak ho trochu ubral. Já postupoval prakticky stejně. Mám na dílně ještě Mn80 a k ní 100mm univerzálu, do které jde zasunout 20mm osa. Tím odpadly prakticky všechny problémy. Nejdřív jsem obrobil nové kolo a vyvrtal do něj díru 14mm, pak jsem stočil z osy to rozlámané kolo a udělal osazení 14mm + kousek a pak na to nalisoval kolo a heftnul ho elektrodou. Nakonec stočil 1,2mm z průměru, srazil hranky a náběhy zubů a bylo to. Převodovka převodovala na první sešroubování, chod po celé délce lože je OK. Na závěr jsem přidělal trapéz a zapínací šestihran. Pak ještě malé seřízení spínačů s HOTOVO. Po výrazně blízkém seznámení s vnitřnostmi mašiny jsem docela dost rozhozenej. Vřeteno a věci kolem něj a dokonce i lože jsou fakt pěkně udělaný, elektrika je taky skoro jak podle našich norem. Předělával jsem ho na FM a 230V, tak jsem ho prolezl docela hodně. Nebylo tam trafo s primárem 230-400V a ani motor neměl klemy jako naše, ale šlo to. Ovšem to provedení převodovky v suportu, jako by bylo z 18 století i včetně obrábění. Přitom u vřetena je převodovka taky a ta je naprosto perfektní, všechny kola vč. výměnných jsou naprosto precizně udělané.
A teď technický dotaz. Toto je můj první větší soustruh s posunem v obou osách. Ale je to tady udělané tak nějak divně. Na suportu jsou dvě páky - jedna jedna otevře nebo sevře matici na trapézu a začne hýbat suportem v podélném směru. Pak je tam druhá páka, ta má tři polohy. Podélný posuv - nic - příčný posuv a to funguje i při otevřené matici na trapézu. Samozřejmě jsem nezkoušel použít obě páky najednou
Koupil jsem ozubené kolo M2/14 zubů , to bylo původnímu nejpodobnější. Že je to modul 2 jsem změřil, ale průměr čajna originálu byl 30,8mm a řetězy Olomouc nabízely průměr 32mm. A teď kde je pravda? Nakonec to bylo jednoduché, pan čína použil hřeben s jinými dírami (asi) a to kolečko se tam prostě nevešlo, tak ho trochu ubral. Já postupoval prakticky stejně. Mám na dílně ještě Mn80 a k ní 100mm univerzálu, do které jde zasunout 20mm osa. Tím odpadly prakticky všechny problémy. Nejdřív jsem obrobil nové kolo a vyvrtal do něj díru 14mm, pak jsem stočil z osy to rozlámané kolo a udělal osazení 14mm + kousek a pak na to nalisoval kolo a heftnul ho elektrodou. Nakonec stočil 1,2mm z průměru, srazil hranky a náběhy zubů a bylo to. Převodovka převodovala na první sešroubování, chod po celé délce lože je OK. Na závěr jsem přidělal trapéz a zapínací šestihran. Pak ještě malé seřízení spínačů s HOTOVO. Po výrazně blízkém seznámení s vnitřnostmi mašiny jsem docela dost rozhozenej. Vřeteno a věci kolem něj a dokonce i lože jsou fakt pěkně udělaný, elektrika je taky skoro jak podle našich norem. Předělával jsem ho na FM a 230V, tak jsem ho prolezl docela hodně. Nebylo tam trafo s primárem 230-400V a ani motor neměl klemy jako naše, ale šlo to. Ovšem to provedení převodovky v suportu, jako by bylo z 18 století i včetně obrábění. Přitom u vřetena je převodovka taky a ta je naprosto perfektní, všechny kola vč. výměnných jsou naprosto precizně udělané.
A teď technický dotaz. Toto je můj první větší soustruh s posunem v obou osách. Ale je to tady udělané tak nějak divně. Na suportu jsou dvě páky - jedna jedna otevře nebo sevře matici na trapézu a začne hýbat suportem v podélném směru. Pak je tam druhá páka, ta má tři polohy. Podélný posuv - nic - příčný posuv a to funguje i při otevřené matici na trapézu. Samozřejmě jsem nezkoušel použít obě páky najednou
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8158
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Takhle je to správně. Ještě správnější je, že ta druhá páka má pět poloh (ještě totéž v opačném směru), že se nemusí reverzovat otáčení posuvové hřídele. U rozumných soustruhů jsou ty dvě páky vzájemně mechanicky blokované, že nejde dát současně posuv a závitový posuv, aby se to zbytečně nezničilo, takže bys obě páky najednou stejně asi nezařadil.
Aleš Procháska
Nevím jestli jsem tě pochopil ,ta matka je jen na řezání závitů a ta druhá páka je na klasické posuvy .Pozor při sepnuté matici nesmíš používat dorazy ,u klasického posuvu tou druhou pákou se posuv při překročení síly vypne (tedy u normálního soustruhu) tak že můžeš používat dorazy. Tu matici používej jen na řezání závitů a nenič jí zbytečným používáním ,jinak se používají klasické posuvy.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
přesně, matice je POUZE pro řezání závitů
ozubený hřeben je na ostatní posuvy
ty dvě páky by měly být navzájem mechanicky blokované
.....
průměr ozubeného kola při daném počtu zubů a modulu lze změnit tzv. korekcí ozubení
to se běžně dělá v případě, že je třeba osovou rozteč soukolí něčemu přizpůsobit
univerzální prodávaná kola mají korekci =0
mohl to být ten případ
pokud to chodí ke spokojenosti tak, jak jsi to udělal, bude to asi za cenu ne ideálního styku zubu kola s hřebenem
při vyšších otáčkách by to dělalo brikule
na posuvu suportu je to jedno
ozubený hřeben je na ostatní posuvy
ty dvě páky by měly být navzájem mechanicky blokované
.....
průměr ozubeného kola při daném počtu zubů a modulu lze změnit tzv. korekcí ozubení
to se běžně dělá v případě, že je třeba osovou rozteč soukolí něčemu přizpůsobit
univerzální prodávaná kola mají korekci =0
mohl to být ten případ
pokud to chodí ke spokojenosti tak, jak jsi to udělal, bude to asi za cenu ne ideálního styku zubu kola s hřebenem
při vyšších otáčkách by to dělalo brikule
na posuvu suportu je to jedno
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Děkuji všem za opravdu důležité informace. Sice jsem se živil za totáče jako elektromechanik a posléze se i jím vyučil, ale hlubší strojařské znalosti nemám. Těch 18 let ve fabrice mi dalo hodně, ale potom podnikání už bylo trochu o něčem jiném. Teď jako důchodce mám konečně čas na strojnické sebevzdělávání. Jenom pro představu, na první fotce je vyndaná osa vč. ostatních kol a na druhé opravená + origo ozubené kolo.
-
- Příspěvky: 1227
- Registrován: 21. 11. 2017, 9:16